2e Missed abortion in 5 maanden tijd......

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kramertje, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Ik hoor veel goede verhalen over Gent en een kennisje van mij is daar ook geweest en warmt ze niet Nederland niet voor elkaar kregen lukt ze daar wel. Ik zeg niet dat ik al mijn hoop op Gent vestigt, maar ze zijn gewoon veel verder daarvan daardoor meer mogelijk. Zwanger worden gaat prima, maar het doorgroeien van de embryo lijkt het probleem. Dikke pech of toch meer aan de hand..? We gaan het uitzoeken...

    Meid wat een tegenslagen hebben jullie ook al gehad zeg, vreselijk! Ik hoop dat jullie ook heel snel een gezonde en vitale zwangerschap mogen krijgen.
     
  2. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ohhh nee, wat ontzettend verdrietig! Ik heb zelf ook 2 MA’s gehad, de tweede keer had ik zelf het gevoel van “eerst zien, dan geloven” maar wat zal de klap extra hard aankomen als je het gevoel had dat het goed zat! En ook al een paar goede echo’s gehad :( Ik leef met je mee en hoop dat de miskraam alsnog vlot verloopt. Mijn ervaring met de pillen is helaas niet zo goed, daarom uiteindelijk 2x curettage en Asherman op de koop toe (die kans is héél klein). Maar in al die ellende was de curettage toch een goede ervaring, omdat ik het daarna pas écht kon gaan verwerken. Na de tweede keer ook de standaardonderzoeken gehad (hetzelfde verhaal: partner ook een gezond kindje uit eerdere relatie) maar daar is niets uitgekomen. Hopelijk biedt Gent uitkomst. Heel veel sterkte!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je lieve bericht, doet me goed zoveel medeleven.
    Pillen hebben de 1e keer goed hun werk gedaan afgelopen mei, maar nu al 2x in 48 uur tijd de tabletten genomen, maar buiten wat bloedverlies en wat buik- en rugpijn gebeurt er niets.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig, heb je verhaal vaker gezien en hoopte zo dat dit wel goed zou gaan. In mijn onderschrift zie je mijn geschiedenis, op de laatste na allemaal na perfecte echos dat maakt het zo zwaar he. Zwanger van mijn dochter was wel nog net voor mn 37e dus hele grote kans dat leeftijd nu parten speelt, jij bent ook 40 toch? Dan zit je toch aan zon 35% kans ..amh heeft er helaas niets mee te mkn, die van mij erg laag, zwanger worden geen probleem...

    Ik wil zelf altijd alles weten dus na de 2e MA heb ik in NL alles laten onderzoeken (het zou zonde zijn als er net wel een oorzaak is en je "voor niks" probeert..die tijd heb je niet). Na de 3e MA naar gent gegaan, alle bloedonderzoeken en hysteroscopie gehad en in DD natural killer cellen onderzoek en biopt voor sluimerende bm ontsteking.
    Niks gevonden behalve dat mijn vriend extreem hoge dna fragmentatie had ondanks hele goede zaaduitslag. Ik vermoed dat er wel 1 mk hierdoor komt. Na 5mnd suppl is dat nu stuk lager.

    In gent willen ze prednison en bloedverdunner geven just in case.. maar wilde er wel een reden voor hebben dus heb op eigen houtje nog test laten doen (hla match) en die was positief dus dat zou kunnen betekenen dat er toch een immunologische oorzaak is. Ik wou dat ik het na de 2e MA had laten doen maar ja je gaat er toch niet vanuit dat je er nog s 2 krijgt..

    Heb je mifegyne gebruikt voor de misoprostol/cytotec? Bij zon termijn zouden ze dat altijd moeten doen...
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Jemig, jij hebt ook een hele geschiedenis zo te lezen zeg! Ja klopt, ik ben net 40 geworden en dat kan er inderdaad mee te maken hebben. Al zijn er heel veel mensen in mijn omgeving welke zelfs met 42+ nog goede en gezonde zwangerschappen hadden. Dus tja.... lastig die leeftijd, het wil ook niet altijd alles zeggen. Nee klopt amh heeft er niks mee te maken, maar we zitten ook nog met het feit dat mijn man weinig zaad heeft en we dus al een ICSI indicatie hebben. Wilde mijn AMH waarde ook gewoon eens weten, want en een hele lage AMH waarde of misschien wel al in vervroegde overgang en weinig zaad is helemaal een moeilijke combinatie. Gelukkig voor mijn leeftijd nog een prima waarde en geen vervroegde overgang. En bij de laaste ICSI poging aangegeven dat ik graag met een hogere dosering wilde spuiten en dit resulteerde toch in 10 eicellen in plaats van 4 met voorgaande pogingen.

    Inderdaad wat je aangeeft, wij laten nu ook alles onderzoeken, baat het niet schaad het niet denk ik dan. Deze onderzoeken worden wel in Nederland gedaan (tenminste hetgeen wat ze hier onderzoeken). Volgende week ook nog een intake in Gent staan, deze hadden we in september maar bleken toen zwanger en heb de afspraak niet afgezegd maar verschoven, dus gaan er gewoon naartoe. Wellicht dat ze daar ook e.e.a. willen onderzoeken of doen. We gaan in ieder geval geen poging meer in Nederland doen.

    Ja ik heb dinsdagmiddag om 11:30 de tablet mifegyne geslikt en om 23:30 4 tabletten misoprostol vaginaal ingebracht en deze laatste gisteravond om 23:30 nogmaals. Maar voorlasnog blijft het rustig.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ik moest echt minimaal 24 maar liever 36-48u wachten voor ik de misoprostol mocht inbrengen. Bij mij heeft het 3x goed gewerkt. Misschien komt het nog dan, je lichaam moet het nog even bevatten :( hoop voor je geen currettage nodig.
    Ja in gent gaan ze nog extra bloedonderzoeken doen en de hystero maar het is kleine kans dat er wat uitkomt.

    Heb je nog cryos nu? Heb altijd begrepen dat meer spuiten en daardoor meer eicellen niet perse betere kwaliteit is :( en met icsi ook hogere kans op "foutjes" in embryo. Hebben jullie het vooraf 6-12mnd thuis geprobeerd? Lees hier wel vaker dat vrouwen toch spontaan zwanger raken met vcm 1.

    Pff maar voor nu ook errst weer het herstel..ellende. Bij mij duurt het telkens 3-6mnd dus max 3 pogingen/zwangerschappen p.j.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    In ons formulier staat dat je precies 12 uur na het innemen van de mifygene de misoprostol ingenomen moet worden. Als er onvoldoende resultaat is, dan moet je 24 uur na de 1e keer misoprostol wederom 4 tabletten vaginaal inbrengen. Haha overal hebben ze weer een ander protocol. Maar misschien komt het nog. In mei hebben we dezelfde tabletten gehad, alleen moest er toen een tweeling uit. Met 9,5 week ondekt, niet verder gegroeid tot 6,5 week. 8 uur na de misoprostol kreeg ik een soort van weeen en verloor ik veel bloed en stolsels. Na 2 dagen werd het bloedverlies minder. Bij de echo 3 dagen later bleek er 1 vruchtzak en vruchtje nog te zitten. 2 dagen afgewacht en toen verloor ik 's morgens ineens weer het e.e.a. Diezelfde avond weer de tabletten moete nemen, maar deze deden helemaal niets, geen buikpijn en geen bloedverlies. 2 dagen later een echo en toen bleek alles schoon, dus die ochtend voor de tabletten de 2e vruchtzak en vruchtje toch nog verloren. Ik was toen wel redelijk snel weer opgeknapt en mij cyclus ook. Heb bijelkaar niet meer dan een week bloedverlies gehad en 2 weken later kreeg ik mijn 1e menstruatie en had direct een mooie cyclus van 28 dagen met een eispong op dag 15.

    Nee we hebben helaas geen cryo's. Dat is het punt waarom we naar Gent wilde. Hebben steeds maar 1 of 2 bevruchtingen en de rest valt af. Met de 10 eicellen uiteindelijk ook maar 3 bevruchtingen. Eentje is er nog afgevalen en 2 zijn er teruggeplaatst. Nee dat klopt, maar dat is vaak meer bij dames welke tegen de 20 follikels aanzitten. Ze hopen op toch wel minimaal 10 eicellen en dat is ook gewoon een normaal aantal. Ik had steeds tussen de 5 en 7 follikels met 4 eicellen. Laatse keer door ophoging hormonen (spuit Menopur, welke betere kwaliteit eicellen geeft) 12 follikels en 10 eicellen. Bij ICSI heb je inderdaad meer kans op foutjes helaas, maar voor IVF komen we niet in aanmerking i.v.m. te weinig zaad.

    Nee wij hebben het niet spontaan hoeven proberen. Mijn man heeft een zoon van 14 uit een vorige relatie en die is ook uit een ICSI behandeling geboren. Omdat mijn man al een ICSI indicatie had en mijn leeftijd ook al meespeelde toen we begonnen (ik was toen 37) werden we direct doorgestuurd. Uiteraard voorafgaande aan de doorsturing hebben we geen aniconceptie gebruikt en tussen de pogingen door hebben we ook ovulatietesten gebruikt. Tussen de 2e en 3e poging zit een jaar dat we geen pogingen hebben gedaan. We gingen verhuizen en we gingen trouwen, maar ook in die tijd niet spontaan zwanger geworden.

    We hebben elkaar helaas pas op latere leeftijd leren kennen (toen ik 36 was), anders hadden we niet zolang gewacht met onze kinderwens qua leeftijd, maar voor nu is dat helaas niet anders.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Irritant idd die wisselende protocollen! Hopelijk lukt het nu ook zo dan, fijn dat je cyclus snel herstelt..ik vermoed dat dat dan wel met AMH te mkn heeft..maar geen idee.
    Ja hier ook dik 34 al voor ik partner tegenkwam. Het is niet anders.
    Succes en sterkte meis
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Dank je wel en jij natuurlijk ook heel veel succes met jullie verdere kinderwens ❤️
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Hier is het 2x vlak achter elkaar mis gegaan.

    Vorig jaar Juli zwanger, in September missed abortion.
    Vorig jaar eind Oktober weer zwanger, in December wederom een missed abortion.

    domme pech werd er tegen me gezegd.
    In februari dit jaar weer zwanger en ik ben nu bezig met de laatste loodjes. Geef de moed niet op! Dit gebeurd vaker dan je denkt. :) Succes ermee!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Oh jee ook meegemaakt dus. Ja het gebeurt inderdaad vaker dan je denkt. Vooral hier op het forum waar we het alleen maar over zwangerschappen hebben, kom je er achter dat heel veel mensen het meegemaakt hebben.

    Wat fijn nu een goede zwangerschap! Succes met de laatste loodjes :thumup:
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Uiteindelijk ben ik gisteren het vruchtje verloren bij precies 11 weken. Dinsdagavond pillen, kreeg wat buikpijn en bloedverlies maar verder niets dus woensdagavond nogmaals de pillen. Buiten wat bloedverlies gebeurde er niets. Kreeg er al een hard hoofd in en zag de curettage al dichterbij komen.

    Gistermorgen moesten we om 10:15 in het ziekenhuis zijn voor de echo. Om kwart voor 10 trok ik mijn jas aan en moest hoesten. Ik zei tegen mijn man... oh God... ik voel wat lopen, moet even naar het toilet. Op het toilet kwam ik erachter dat mijn spijkerbroek en slipje doorweekt waren van het bloed en in mijn maandverbandje lag het.... Snel in een bakje water gelegd en naar het ziekenhuis gesjeesd voor de echo. Op de echo was het vruchtzakje en vruchtje niet meer te zien, wel een rommelige baarmoeder. Gistermiddag en vandaag verder veel bloedverlies, buikpijn en wat stolsels. Vruchtje redelijk schoon kunnen weken. Alles zit erop en aan, hoofdje, oogjes, 2 armpjes en 2 beentjes. Hebben het vanmorgen in een mooi doosje gedaan enbegraven in de tuin met een mooi plantje erop en een kaarsje erbij.

    Nu samen verder een plekje geven.

    D261FFB8-0AAE-4F95-AE5D-14A3BF00EA19.jpeg EE6B86FE-418F-42A8-9740-61A3A5196331.jpeg
     
  13. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk triest nieuws :( Ik heb je hier en daar wat gevolgd en heb zo meegejuicht toen het raak was.
    Oh meid ik vind het zo oneerlijk voor jullie :(
    Ik weet niet goed wat zeggen gewoon..
    Enorm veel sterkte gewenst de komende tijd.
    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je binnenkort een sterke plakbaby mag hebben.
    Dikke knuffel ❤
     
    Romy1234 en Kramertje vinden dit leuk.
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Wat lief, dank je wel voor je lieve berichtje en jij een hele fijne zwangerschap!! ❤️
     
  15. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Gelukkig dat de curratage niet nodig was en dar je afscheid hebt kunnen nemen van je kindje. Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk volgt er snel een goede zwangerschap met een voldragen baby als eindresultaat.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    "Fijn" dat het zo gelukt is! Hopelijk snel schoon en blijvend zwanger..knuffel
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  17. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Jeetje wat verdrietig! Sterkte!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat pillen hun werk toch hebben gedaan en dat je het vruchtje zelf zo hebt kunnen opvangen en een liefdevol afscheid hebben kunnen geven. Heel veel sterkte en ik duim hard dat Gent jullie verder kan helpen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    O meid wat verschrikkelijk zeg....heel veel sterkte.

    Hier niet hetzelfde, maar 3 MA’s en 3 vroege miskramen (tussen 4 en 6 weken). Bij mij is in Nederland en Gent nooit een oorzaak gevonden maar ben door de combi fraxiparine, utrogestan en prednison wel zwanger gebleven van mijn dochter. Deze cocktail gebruik ik momenteel ook met m’n huidige zwangerschap.

    Ik hoop dat Gent jullie verder kan helpen. Zo zwaar om dit mee te maken.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat verdrietig, maar wat fijn dat de pillen hun werk hebben gedaan en je jullie ukkie op hebt kunnen vangen en zo afscheid hebben kunnen nemen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina