Sorry dit onderwerp hoort hier helemaal niet, ik heb het verkeerd geplaatst. Vraag of het verwijderd kan worden, excuses. Hallo, ik vroeg mij af of er meer dames zijn die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt? 7 jaar geleden heb ik een missed abortion gehad na 8 weken. Ik had geen buikpijn of bloedverlies, wij kregen de 2e echo en het hartje klopte niet meer. Mijn lichaam deed vervolgens zelf niets. Na een aantal dagen heb ik 2x vaginaal pillen ingebracht om het op gang te laten komen maar er gebeurde nog steeds niets. Vervolgens ben ik gecurreteerd waar ik heel naar uit kwam. Ik voelde me zo rot, misselijk, naar en leeg. Hierna heb ik een gezonde dochter gekregen en besloten we onlangs voor een 2e te gaan. Gisteren heb ik te horen gekregen dat bij 8 wk. het hartje weer is gestopt (volgens de berekening was ik bijna 9 weken) dus het was al een paar dagen eerder overleden. Ook deze keer heb ik niets gemerkt al was ik achteraf al 2 dagen niet meer moe, had opeens energie en geen opgezette buik gevoel meer. Ik hield er al rekening meer bij de echo dat het weer fout zou kunnen zijn. Helaas doet mijn lichaam weer niets en heb ik maandag een afspraak bij de vk. Ik ga denk ik toch eerst weer die pillen proberen en nog eventjes afwachten want wil het liefst niet weer gecurreteerd worden. Maar ik wil ook niet weken wachten omdat we snel weer willen proberen om zwanger te raken. Zijn er dames die soort gelijk meegemaakt hebben?
Ja helaas 4x waarvan een tweeling. Nog veel complicaties gehad maar nu zwanger. Erg zware periode sluimert nog steeds door. Veel sterkte! Denk aan jezelf nu
@zonnetje Oh jeetje zeg, dat is helemaal heftig. Maar super dat je nu zwanger bent Ik hoop dat het bij mij ook weer snel mag gebeuren.
Wat erg voor je. Ik heb begin dit jaar een missed abortion gehad met 10 week. Ik heb toen besloten om af te wachten en mijn lijf het zelf op te lossen. Zo'n twee en halve week na de echo ben ik het kindje verloren. Heb toen nog wel lang last van bloedingen gehad maar na 3 week nog een echo gehad en was toen schoon en mijn lijf was al weer aan het voorbereiden op de eisprong. Ik ben erg blij achteraf met mijn keuze om te wachten. Het heeft geholpen om het vertrouwen in mijn lijf te bewaren en bij het rouwproces.
@Bernese Wat heftig, knap dat je gewacht hebt. MIjn vk zei at het heftig/zwaar kan worden qua emotie als er maar niets gebeurd omdat je toch met iets in je lichaam rondloopt. De vorige keer wilde ik liever niet wachten omdat ik 40 uur in loondienst was en ik het echt niet zag zitten als het op mijn werk zou gebeuren. Nu werk ik als zzper vanuit huis en heb ik dat probleem niet. Mochten de pillen hun werk weer niet doen dan wacht ik misschien toch nog even. Het vervelende vind ik nu dat mijn lichaam nog steeds zwangen lijkt (vind ik) ik heb nog een bolle buik ( had ik heel snel deze keer) mijn borsten zijn nog groter en mijn energie is nog niet zoals voorheen. Zijn ullie hierna weer doorgegaan om zsm zwanger te worden of hebben jullie gewacht?
Dat je verloskundige zegt dat het emotioneel is snap ik wel. Het is natuurlijk wel gek dat je je nog steeds zwanger voelt maar weet dat het kindje in je buik niet meer leeft. Toch heb ik het gevoel dat het mij echt heeft geholpen bij het verwerkingsproces. We zijn na de miskraam niet echt actief gaan proberen om snel weer zwanger te worden. We houden het echter niet regen. Mijn lichaam moest wel weer even de draad oppakken had in her begin een wisselende cyclus na de miskraam. Nu zijn we in de 8ste ronde na de miskraam en is mijn cyclus weer op orde en heb ik ook het gevoel weer echt klaar te zijn voor een volgende zwangerschap dus druk aan het oefenen en ik hoop dat ik mijn partner binnenkort weer mag verrassen met goed nieuws. Ik denk dat dit soort keuzes heel persoonlijk zijn. Probeer dichtbij jezelf te blijven en doe wat goed voelt ondanks dat er maar weinig goed voelt nu! Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze ongelooflijk moeilijke tijd!
Dank je, volgens mij kan het wel kloppen dat je je nog zwanger voelt want er is nog steeds veel hcg in je lichaam. Mijn temp. is ook nog steeds hoog, even hoog als toen ik nog echt zwanger was. Wij willen proberen om zsm weer zwanger te raken omdat mijn dochter al 5 is, wil ik het verschil nu liever niet nog veel groter laten worden. Ik hoop dat het allemaal snel voorbij is. En hopelijk ben jij ook weer snel zwanger, succes!!