2e naam baby naar pas overleden dier vernoemen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door kelly90, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NatSar

NatSar Lid

6 jun 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben absoluut geen "kattenmens" en zou dit dan ook nooit doen...

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb alleen de openingspost gelezen...

In eerste instantie dacht ik "Nee, zou ik nooit doen", maar de naam Lena vind ik wel erg mooi en bij nader inzien vind ik het toch helemaal niet gek. Als je zo'n speciale band hebt gehad...Waarom niet!

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je de naam Lena mooi vindt, dan zie ik geen reden om deze naam niet opnieuw te gebruiken.

Maar als vernoeming vind ik het ongepast.

Ik ben ook een grote dierenliefhebber, ik ben behoorlijk van slag als er hier eentje overlijdt, maar, geloof me, kinderen staan op een heel ander niveau.

4. Sammy27

Sammy27 Actief lid

4 nov 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niet doen, een kat in vergelijking met een mens is toch echt anders!
    Ik hoor haar later al zeggen,,ik ben vernoemd naar een overleden kat.
    Hahaha

5. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kind vernoemen naar een kat..Ik ben ook gek op katten maar dit zou nou nooit in mijn hoofd opkomen. Niet doen dus, je kind zal het niet waarderen later.....

6. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hej,

Nee dat zou ik echt niet doen.
    Nu lijkt het misschien een goed idee, omdat je jullie poes zo mist, maar ik denk dat je er later waarschijnlijk spijt van gaat krijgen. De redenen worden al aangevoerd door andere lezeressen.
    Echt geen goed idee. Als je nu de naam Lena toevallig al had gekozen en dat de kat van vrienden nu net was overleden is het een heel ander verhaal, maar nu doe je het volgens mij ook deels uit rouwverwerking en om een Lena te houden. Ik vind het niet zo geschikt om je kind daar voor je nemen.

Nu ben ik niet zo gehecht aan een huisdier, dus wellicht vind je het een stom idee, maar is het geen goed plan om als jullie kindje strakjes een paar maand oud is om dan samen een nieuwe poes of ander huisdier te nemen? Als je dan nog steeds de behoefte hebt om 'Lena' om je heen te hebben, kun je dat huisdier vernoemen?!

7. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik zou het ook niet doen. Helemaal eens met vorige reactie :)

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou het niet doen, vind het een beetje een vreemde gedachte

9. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Ik snap de emotie goed. Zelf dacht ik ook niet dat het verschil in liefde zo groot zou zijn.

De affectie/liefde voor een beest (hoe dierbaar ook) is niet hetzelfde als de liefde voor een kind. Dus als voor de naam kies omdat je hem zo mooi vind dan doen maar anders zou ik het afraden.

Er zijn nog zoveel manieren om de herinnering leefde te houden.

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Are you for real?;)

Ik noem mijn katten trouwens ook mijn kindjes en zeg ook : kom maar bij mama:D Zal wel aan mijn wanhopige kinderwens liggen. Dan maar een freak,zal me een vette worst wezen.

11. Paige

Paige Niet meer actief

Joh, gewoon doen. De kat heet toch geen Gizmo?
    Je kan er ook voor kiezen om niet te zeggen (tegen dochter) dat ze vernoemd is naar een poes maar dat het voor jou een naam is met veel betekenis! :)

12. liesje30

liesje30 Lid

1 jun 2013
    93
    0
    0
    Ik zou het ook gewoon doen hoor. Lena is een mooie naam.en je hebt zo ook een speciale herinnering eraan, plus het betekent voor jullie heel veel.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben de hond ook op de geboortekaartjes gezet. Ze hoort gewoon bij ons gezin hoor.. En wij zijn, volgens mij, vrij normale mensen ;)

OT; Als het voor jullie goed voelt gewoon doen. Je zou er eventueel ook Elena van kunnen maken, dan heb je toch vernoemd maar niet direct.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat is hier ook gebeurd. Ik ben ook dol op katten, maar ik ben nu zo met mijn kind bezig dat ze veel minder aandacht krijgen. En dat het gevoel naar de katten toe ook minder is... voel me daar wel eens schuldig over. Vroeger maakte ik me heel druk als ik ze even niet kon vinden, maar nu vergeet ik af en toe of ik ze wel of niet gezien hebt.

Op zich vind ik dat ik niet echt raad kan geven om dit wel of niet te doen. Anderen hoeven de link niet te leggen tussen de 2e naam van je kind en je overleden kat. Maar als je kind ooit vraagt: waarom hebben jullie deze namen gekozen? Weet ik niet of het leuk is om te horen dat ze naar een poes is vernoemd. Ik zou het zelf niet doen.

Heel vroeger hadden we thuis een poes met een leuke meisjesnaam, ook veel te vroeg overreden. :( Ik zou zelf een meisje die naam wel willen geven (behalve dat hij nu wat te populair is geworden). Stel dat dit zou gebeuren, dan is mijn dochter niet naar de poes vernoemd, maar dan komt het omdat ik het nog steeds een mooie naam vind.

15. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Bedankt voor jullie meningen, het is iets om over na te denken.

maar wat @MamaR zegt is ook een idee, dan is ze idd niet indirect vernoemd en als nog een hele mooie naam, kende de naam wel al van een serie en aangezien onze poes toen lena heette vond ik dat te veel gaan lijken als we dan ooit een dochter zouden krijgen, nu de serie ff stil ligt was ik de naam Elena ff vergeten, maar nu Lena er niet meer is zou Elena wel heel goed kunnen.

Iets om nog ff goed over na te denken!..

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Nu noem je je kat nog je eerste kindje, zodra je dochter geboren is kun je je niet meer voorstellen dat je dat zo hebt ervaren. De liefde voor je kind gaat veel en veel verder, dat is gewoon een enorm verschil.

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Had eerder al gezegd dat ik het vernoemen niet zou doen, vind ik vreemd met een kat ondanks dat ik zelf enorm van katten hou.
    Maar als je ervoor kiest omdat je de naam zelf mooi vind dan is het ander verhaal. Dan zou ik zeggen niets mis mee. Dan zit er voor jou iets bijzonders achter maar niet voor hele wereld bekend... want ja naam vinden jullie gewoon mooi.

18. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Zou je het zelf leuk vinden als je naar een dier genoemd was van je ouders? Nee, ik zou het niet leuk vinden en dus niet doen.

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Mijn keus zou het niet zijn.

20. Paige

Paige Niet meer actief

tvd! :D

Deel Deze Pagina