2e naam baby naar pas overleden dier vernoemen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door kelly90, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Helemaal mee eens, ben ook niet echt een dierenmens, maar snap wel dat je daar echt heel veel liefde voor kunt voelen enzo. Maar ik vind het ook freaky als mijn oma tegen haar hondje zegt: 'Kom maar bij mama'. Een kat is geen kind, ook al is ie nog zo lief. Je baby vernoemen naar je kat vind ik dan ook heel erg bizar. En als kind zou ik dat ook zeker niet waarderen.

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zou het niet doen. Je kindje heeft het dier niet gekend en heeft er dus ook geen bepaalde band mee.
    Vind het ook niet vergelijkbaar met het vernoemen van een kindje naar zijn overleden opa of ander familielid. Hoe gek ik ook op mn huisdieren ben...

3. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Ik ga niet zeggen dat we al wat besloten hebben,
    maar stel we noemen haar 2e naam wel Elena dan hoeven we toch nooit te vertellen dat ze is vernoemd naar de poes maar gewoon omdat ik dat al een mooie naam vond ook dat Lena er nog wel was?
    Uit mijn vorige reactie is ook te lezen dat ik het al een mooie naam vond maar omdat onze poes al Lena heette en Elena er te veel op leek en de serie nu stil staat de naam me helemaal was ontgaan..

maar lijkt wel of dat niet gelezen word??? of heb ik het mis...

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat is ook een mooie naam! Dat zou ik dan doen ;)

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Je moet gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Het is echt niet zo dat jullie kindje er een trauma van krijgt hoor. Als jullie het allebei een mooie naam vinden en jullie vinden het idee erachter fijn, gewoon doen. Maar nogmaals, dan zou ik wel voor Elena gaan :) maar ook dat moeten jullie natuurlijk zelf weten!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ook ;)

7. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Als haar 2e naam Elena word dan is ze niet vernoemd, wij vonden dit allebij al een mooie naam maar was ons helemaal ontgaan omdat we Lena hadden, ja tuurlijk de naam Lena komt er in voor..
    maar in onze ogen ALS ze de naam Elena krijgt is dat omdat we dat allebij al een mooie naam vonden.

8. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Meningen hier over zijn ook nog steeds welkom

9. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    niemand meer die een mening heeft?

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen maar ik kan me je sentiment wel voorstellen. Wij zijn twee weken geleden onze kater Lodewijk verloren na 14 (!) jaar. Hij is praktisch in mijn armen geboren en ook in mijn armen gestorven en in de tussentijd altijd bij ons geweest. Hij was als ons kindje en zeer zeker onderdeel van ons gezin. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook over gedacht heb om Babymuis (als het een jongen is natuurlijk) als derde naam Louis mee te geven. Maar ik heb er uiteindelijk vanaf gezien. Niet omdat ik het niet vind kunnen maar omdat ik geloof dat we het verdriet moeten verwerken en dan verder moeten. De baby (onze eerste) is een nieuw begin en daar passen geen rouwgevoelens bij voor mijn gevoel. We moeten het oude tijdperk nu afsluiten om vers aan een nieuwe te beginnen.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee ik zou het niet doen.

Ik was (en ben) echt verzot op mijn honden en doe meer dan gemiddeld voor mijn honden.
    Maar sinds mijn zoontje er is is het wel veranderd.
    Ben nog steeds gek op ze maar ik laat niet alles meer schieten voor ze.
    En toen mijn allerliefste teef overleed was ik echt intens verdrietig maar dit is niet te vergelijken met wat ik voor mijn zoontje voel.
    Ik zou er dan ook geen seconde over na denken om mijn dochter (waar ik nu zwanger van ben) te vernoemen naar de overleden teef.

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies dit dus.

13. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heb het gelezen en vind Elena erg leuk! Lena ook trouwens, het zou mij niet uitmaken als ik naar een speciale poes was vernoemd! Zou het wel leuk vinden, en trouwens het is toch erger om vernoemd te worden naar een ding: steen, tijl en storm. Of naar een maand/seizoen: april, lente of winter. Of een plaats waar n kind verwekt ks

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #74 Yesera, 13 sep 2013
    Laatst bewerkt: 13 sep 2013
    Ik vind Elena een prachtige naam! Ik zou het zeker doen. 1 omdat de naam mooi is en 2 omdat het dan toch een link heeft met een bijzondere/speciale herinnering voor jullie. Mijn kat is deze week overleden en ik zou het ook zo kunnen doen hoor! Niet zijn echte naam, maar een nickname van hem is een jongensnaam. Dus mochten we ooit nog een zoon krijgen, dan zou ik die naam wel aan mijn vriend voorstellen om als 2e naam te gebruiken... Mijn liefde voor mijn katten is trouwens sinds de komst van onze kleine echt niet veranderd. Tuurlijk gaat de liefde voor je kind veeeeeeeel dieper, dat zit echt op een heel andere level, maar ik maak me nog even veel zorgen om de katten en hou echt nog wel in de gaten of ze wel op tijd thuiskomen, genoeg eten, geborsteld moeten worden, etc. Etc. Mijn hart brak dan ook toen we van onze jongste kat afscheid moesten nemen. (Blijkbaar ben ik volgens een heleboel mede forumdames wel echt een freak ;))
    Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen :)

15. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    dank jullie wel!

ik snap ook de link die de meeste mensen uitleggen over het niet doen van de naam Lena alleen, daar zat ik dus ook mee tot dat iemand met de naam Elena kwam toen dacht ik oh ja dat vond ik toen der tijd een hele mooie naam maar omdat mij die was ontgaan had ik(we) er nooit meer aan gedacht.
    Lena noemde ik ook nooit me kindje maar zo voelde het wel alleen voor ons omdat ze waarschijnlijk het eerst liefhebbende diertje van ons samen was. deze 2 dames die uit het nestje van Lena komen is het gevoel dan ook heel anders bij ook al hou ik heel veel van ze en geloof ook zeker dat de liefde veel dieper voor ons kindje zal zijn natuurlijk! maar de liefde voor mijn dieren zal ook echt niet veranderen ( heb ook een paard).

We hebben er uiteindelijk voor gekozen om de 2e naam van ons kindje Elena te noemen omdat we dat al een hele mooie naam vonden en voor ons zelf zit er dan een gebaar in naar de poes Lena.

16. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    en ik vind je zeker geen freak @yesera ;) ook al zullen ze dat misschien nu wel van mij(ons) denken om toch voor de naam Elena te gaan als 2e naam

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik vind het een prachtige keuze!

Deel Deze Pagina