Ik wil graag een naam die je niet vaak hoort en ik vind Faylin / Faelynn / Faelin (spelling nog geen idee) echt heel mooi. Alleen ben ik bang dat mensen het gaan uitspreken als 'veel in' of dat kinderen daar mee gaan pesten. Wat vinden jullie en hebben jullie alternatieven? Geen Jaylin a.u.b. Zelf dacht ik aan Felien, maar dat Lien gaat me nu al een beetje vervelen.
Snap je wel, hoor het engelse woord Failing er heel duidelijk in (in amerika zeggen ze geloof ik ook echt Failin' en zo spreek ik het ook uit) Felinde vind ik ook wel een leuk alternatief of Felina/Feline met afkorting Fien? Fayden Faely/Felie Felice Gewoon Fee/Faye/Fae Meer weet ik helaas ook niet PS. Pesten lijkt me niet hoor! meeste mensen zullen het niet horen en dan nog is het niet zo pestgevoelig... Gewoon geven als je er blij mee bent! Zou wel voor Faylinn gaan, is de meest gebruikte spelling dus hoeft ze iets minder te spellen!
Feline vind ik ook mooi, nicht van ons heeft dochtertje die zo heet. Maar kijk wel even goed naar betekenis, Feline (of dat schrijf je misschien anders) schijnt ook slet/hoer te betekenen in een andere taal....ook niet grappig.
De kans zit er natuurlijk in.. Wat eerder ook al werd gezegd is "failing" ook nog 'n risico. Daarnaast is Feline niet een goed alternatief als ze eenmaal Engels kunnen, want dat betekent "katachtig" in het Engels.. Soms denk ik dat je welke naam je ook kiest er altijd een risico is op "pesten" of verdraaien van de naam, dus dat je dan maar beter kan kiezen wat je mooi vindt
Feline valt inderdaad af door de vertaling en Felicia vind ik niet zo mooi + ken al mensen die zo heten. Pfff lastig.. Alle opties zijn dus welkom
Wat vinden jullie van Fae Nora? (of aan elkaar vast geschreven?) Noralin vind ik ook leuk, maar pfff wat is het lastig om een WOW naam te vinden voor een meisje.
Noralin / Noralynn is ook erg leuk. En Feline is ook heel lief. Succes met het vinden van een passende naam
Ik had 'veel in' nog nooit bedacht... Als je wilt, kun je in alle namen iets vinden waar een kind mee gepest kan worden. En als het de naam niet is, dan vinden ze wel iets anders als ze willen... Als jij Faylin/Faelynn/Faelin/... een mooie naam vindt, dan zou ik daar gewoon voor kiezen. Ik vind het geen enorm pestgevoelige naam oid.
Feline? Faye Lynn (of hoe dan ook) vind ik vrij duidelijk. Alleen iemand met erg weinig taalgevoel gaat daar veel-in van maken, want dat slaat werkelijk nergens op
Ik vind Feline de mooiste optie. Dat daar in een bepaalde taal slet oid van wordt gemaakt zou mij niks kunnen schelen. Net als veel in. Zo blijf je aan de gang. Ik vind beide namen geen pestnamen, dan zie ik hier wel veel ergere namen voorbij komen.
In welke taal is dat dan zo? Ik had deze naam ook in gedachten, maar als ik het Google kom ik het niet zo snel tegen!
Wat maakt het uit wat het in een andere taal betekent. In onze taal betekent deze naam `vruchtbaar, gelukkig, geluk brengend' Ik zou me niet druk maken over de betekenis in één of andere onbekende taal (Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, is het in ieder geval niet)
Het is toch FEElin, niet VEELin? Die klank is echt heel anders. Ik zou dan nog eerder denken aan 'verveling': verFaylin. Maar ach joh. Ik zou het gewoon zo laten. Noralin vind ik heel leuk! Wat vind je van... Annora Arline Braelyn Carline Carolin Elin Elenora Emmelin / Emmelyn, Emmalin / Emmalyn Evelyn Josseline Josslyn Juline Lina Linde, Lindy Linne, Linna / Lynna Linnéa Madilyn, Madelyn Maralin Marlynn Méline Noralie Rosalin, Rosaline