Hallo lieve mensen, Ik wil graag even iets tegen jullie aanhouden. Wij verwachten een zoontje, maar zijn nog niet helemaal uit de naam... We vinden Novan bijvoorbeeld een superleuke naam, maar onze achternaam bevat een tussenvoegsel, namelijk "van". Kan dit? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Ergens anders kreeg ik als optie om er Noyan van te maken. Ik moet er zelf nog aan wennen, maar het klinkt niet verkeerd. Wat vinden jullie?
Novan met jullie achternaam vind ik niet klinken. Noyan vind ik een beetje raar klinken, misschien nolan?
Novan met van erachter vind ik inderdaad niet zo goed klinken. Hoor ook niet direct waar de voornaam eindigt en de achternam begint. Bij Noyan weet ik niet precies hoe het uitgesproken wordt (NO-jan or no-JEN op z'n Engels)
Tja.. als het voor jullie de beste naam is, gewoon doen. Doorgaans word je toch met alleen je voornaam aangesproken.
Lastig, in combinatie met met de achternaam zou ik het niet doen. Klinkt voor mij te stotterend. Noyan vind ik wel een heel ander type naam ondanks dat het maar 1 letter verschil is. Misschien Nolan zoals hierboven al een keer genoemd werd ?
Ik zou het niet doen. Ook niet met tweede naam. Je neemt de telefoon tich op met Novan van Dijk, niet met alle andere namen erbij. Nolan is dan een goed altermatief. Noyan vind ik heel geknutseld.
Ik zou het niet doen. Novan wilde ik hier namelijk in eerste instantie ook op het namenlijstje hebben, maar door tussenvoegsel “van” toch maar niet gedaan.
Ik neem altijd de telefoon op met voor en achternaam (in ieder geval op werk) en Novan van ..... lijkt mij vreselijk verwarrend helaas...
Op m'n werk doe ik dat inderdaad ook, maar daar komt het zelden voor. Ik zeg of hoor mijn volledige naam eigenlijk niet zo vaak.
Sorry ik struikel er ook over, terwijl ik normaal vind dat het niet zoveel uitmaakt. Nolan vind ik een goed alternatief, maarja wie ben ik!! Ik hoop dat je er snel uit bent!
Bedankt allemaal voor jullie reacties en meningen! Zelf hebben we er niet zoveel last van, maar we willen wel graag weten wat anderen ervan vinden. We willen niet dat het mannetje er de rest van zijn leven 'last' van heeft. Het is gelukkig geen schaamnaam ofzo, maar dan nog. Een andere optie is misschien 'Noran'. Of 'Rowin'. Wat roept dat bij jullie op? We hebben nog een lange weg te gaan geloof ik haha...
Nolan is trouwens ook een mooie naam, maar is helaas al afgevallen doordat hij lijkt op een naam in onze omgeving. Novan en Noran lijken er door die ene letter verschil veel minder op..