Wij willen bij een tweede kindje hem/haar vernoemen naar mij, Vera. (Onze zoon is namelijk vernoemd naar mijn vriend) Nu hadden we bedacht dat als jongensnaam Ferran wel leuk zou zijn, maar verder konden we niets bedenken. Hebben jullie nog ideetjes? (Zowel jongens als meisjes?)
Meisje Veroon Veerle Verena Veria Verina Verine Verla Verna Veroline Veronique Vita Vira Viviana Viva Vania Jongen Vern Vernon Verner Vester Vance
Hee bedankt voor de antwoorden. Ravi vind ik echt heel erg leuk! Heeel leuk zelfs! Voor een meisje vind ik het moeilijker, denk dat we bij een meisje er gewoon Naam Vera Naam Achternaam van maken. Ik vind Vera namelijk een hele mooie naam, maar de afleidingen ervan niet
Meid: W(j)era (Vera, de naam gaat oorspr. terug op Rus. Wera `geloof, vertrouwen') Divera Verda Veronie Jongen: Verlin Verne Werner
Dan zouden dochter en moeder dezelfde naam hebben... Daar zou ik zelf ook niet zo snel voor kiezen, alhoewel het wel een prachtige naam is.
Tja, het gewoon Vera laten kan wel maar dan niet als eerste naam. Het leek mij wel leuk om iets leuks van Vera te maken, maarja het zijn maar 4 letters dus weinig te knutselen hihi. Mijn vriend vindt Verena een mooie naam maar dat vind ik iets minder. Ik vind de meisjes naam Esra heel mooi maar ik weet niet of ik Esra Vera Ina een mooie combinatie vindt. Plus dat er dan EVI staat als initialen hihi..
Hé wat leuk!!!!!! Ik heet dus Vera en onze dochter heet Eva! Voor sommige mensen wel verwarrend, zelfs voor directe familie, iedereen verspreekt zich wel een keertje. Dat had ik niet verwacht eigenlijk, maar goed, maak me er ook niet zo druk over. Bij ons was het trouwens helemaal niet bewust vernoemen, wij vinden Eva gewoon een hele mooie naam en dat is voor ons belangrijker dan dat sommige mensen het soms lastig vinden Als Eva een jongen was geweest, had hij een naam gehad die wat op die van mijn vriend lijkt: de eerste letter en de laatste 2 letters van zijn voornaam. Maar die 2 namen lijken veel minder op elkaar dan Vera en Eva en het zou veel mensen niet eens opvallen volgens mij. Ook hier was het niet bewust vernoemen, maar we vinden het gewoon een mooie naam! Nu twijfelen we toch een beetje.... we vinden jongensnamen heel moeilijk. Dit vinden we dan de leukste naam, maar eigenlijk is dat 'm ook nog niet helemaal. Mocht dit kindje weer een meisje zijn, dan krijgt ze waarschijnlijk een naam die niet op onze namen lijkt, maar wel bij Eva past. Bv. Mila en Fenna (deze namen gaan het geloof ik niet worden omdat vriendlief ze niet leuk vindt )
Als je er een lettertje bij smokkelt, kun je er Raven van maken... Niet echt afgeleid,maar wel alle letters gebruikt