2e naam bij..?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 11 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zou het uitspreken als Bo-dien

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh leuk, Nadine! Gaat erbij! Al vind mijn man dat volgens mij geen keukenprinses. Ik zet hem er toch bij

Vidah vindt dit leuk.
  3. KellyApaza

KellyApaza Actief lid

26 nov 2021
    188
    84
    28
    Coco Esmée
    Coco Clarice
    Coco Florine
    Coco Céline
    Coco Elaine
    Coco Jolie
    Coco Cecile
    Coco Lucienne
    Coco Livia

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Coco Cecile

5. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Coco Amélie
    Coco Rosalie
    Coco Madelief
    Coco Marilou

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Voor een meisje:

1. Miné
    2. Coco
    3. Luna

Voor een jongen:
    1. Joa
    2.Domien
    3. ?

Aries en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Leuk om te lezen waar jullie nu staan in jullie namenzoektocht :D
    Moet vast goedkomen met een kort, maar niet té kort lijstje :)

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk dat we pas écht verder gaan als we het geslacht weten.
    Natuurlijk hoop ik op een dochter, maar eigenlijk stel ik me gewoon in op weer een jongen. Het kan niet anders dan dat wij jongens krijgen :p

10. Novi

Novi Niet meer actief

Ik snap die wens om een dochter na een paar jongens nooit zo goed. Het lijkt mij echt zoveel fijner om 4 jongens te hebben dan 3 jongens en een meisje. Matcht over het algemeen veel fijner. En geweldig toch als moeder om later een tafel vol mannen te hebben :D Ik ben altijd het enige meisje geweest in onze familie tussen 5 jongens. Zij renden rond met voetballen en ik zat in m eentje met barbies te spelen.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Waarom snap je niet dat mensen het jammer vinden om niet te weten hoe het is om een dochter te hebben? Ik zeg nergens dat ik het jammer zou vinden als het een zoon is. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Of het fijner matcht is geen standaard natuurlijk. Waarom zouden 3 jongens en 1 meisje per se slecht matchen? Alleen broers hebben ook niet altijd een hele hechte band. :)

Summerbelle, bubblybaby, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Novi

Novi Niet meer actief

Ik trek in mijn bericht nergens de conclusie dat je het jammer zou vinden om 4 zonen te hebben. Ik ga ervan uit dat de grootste wens van iedere ouder is om een gezond kind te krijgen. En ik snap de voorkeur niet, omdat er in mijn beleving geen verschil zit in het hebben van een zoon of dochter. Je rol als moeder blijft hetzelfde en de band die je hebt met een kind hangt ook niet af van het geslacht. Ik denk alleen dat de kans over het algemeen groter is dat kinderen van hetzelfde geslacht meer aan elkaar hebben qua interesses dan een broer en zus als ze opgroeien. Dat lijkt mij makkelijker als ouder. Al is het inderdaad nooit een garantie dat kinderen leuk met elkaar omgaan :)

13. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    #33 sunshine1981, 3 apr 2022
    Laatst bewerkt: 3 apr 2022
    C.oco Novali (Uitspraak: Nova lie)

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #34 Nina Sanders, 3 apr 2022
    Laatst bewerkt: 3 apr 2022
    Ik snap je reactie niet zo. Iets graag willen betekent niet per se een voorkeur hebben. Tuurlijk wil ik na 3 zonen graag een dochter. Maar betekent dat automatisch dat ik een dochter prefereer boven een zoon en teleurgesteld zou zijn met nog een zoon? Nee. Dat zou raar zijn vind ik.

Volgens mij is het heel gezond om na 3 kinderen van hetzelfde geslacht nieuwsgierig te zijn naar het andere geslacht. Je bestempelt beide geslachten als identiek. Maar met een dochter zou ik misschien weer andere dingen doen dan met een zoon mits het van twee kanten komt. Geen idee hoor. Zou kunnen. Dat is toch gewoon natuurlijk en helemaal niet erg?

Ik denk dat dat de band tussen moeder en kind bijv ook heel anders kan zijn dan vader en kind. Mijn man doet ook hele andere dingen met ze wanneer ze op pad gaan dan ik. Andere interesses. En mijn jongens gaan ook anders met papa om dan met mama. Prima toch?

Ik vind je bericht dan ook een hele negatieve ondertoon hebben (dat komt door die ene zin 'ik snap nooit wanneer mensen ..... voorkeur..') en ik denk dat niemand bij mijn posts een negatief gevoel krijgt wanneer ik het idee zou hebben dat ik nog een zoon zou krijgen. Ik heb daar simpelweg nog nooit iets negatiefs over gepost. Maar gezonde nieuwsgierigheid lijkt me niet heel gek.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Edit: je spreekt in je 2e bericht pas over voorkeuren, niet in je eerste bericht. Maar ik vind de gekozen termen gewoon nogal negatief klinken (wens, voorkeur..). Dat is alles :)

16. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik snap wel dat ze ook benieuwd is hoe het is om een meisje te hebben. Een meisje is toch anders dan een jongetje, en andersom netzo goed :p.
    Wij hebben ze om en om en als ik zie hoe leuk de oudste 2 spelen met elkaar (en ook genoeg ruzie maken ). Je heb het gewoon niet voor het zeggen hoe ze met elkaar omgaan. Denk dat het eerder komt door karakter dan of het een jongen of een meisje is!

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Overigens heb ik het idee dat dit toch weer een jongen is trouwens, wat de zoektocht naar namen wel ingewikkeld maakt.

18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vind Coco Miné ook nog leuk! Andersom minder ;)

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    M C vind ik id ook niet leuk.
    Gelukkig hebben we nog even :p

Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. Novi

Novi Niet meer actief

Dat is dan inderdaad je eigen interpretatie. Ik zei niks negatiefs en bedoelde niks negatiefs :) Veel succes met de namenzoektocht in ieder geval!

Deel Deze Pagina