Een aantal maanden geleden, nog voor ik zwanger was, had ik hier reeds een topic geopend (dromen mag) Toen had ik gevraagd wat de meningen waren omtrent de naam Ida, in combinatie met de namen van onze jongens: Toine en Thieu. Deze meisjesnaam werd toen, tegen mijn verwachting in, zeer goed onthaalt! Nu, een paar maanden later, is de droom werkelijkheid geworden en verwachten wij een dochtertje! De naam Ida vind ik nog steeds prachtig ❤️ Maar soms denk ik dat ik me hierop blind staar en misschien een nog mooiere naam laat liggen... en aangezien dit toch wel echt het laatste kindje is dat wij zullen krijgen, hebben we nog maar één kans om de perfecte meisjesnaam te geven Suggesties? Zoals je kan lezen, houden wij van oude namen met een ‘moderne’ twist. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ida erg leuk. Jana Lena Reina Ava Dina Ellen Irene Arlet Agnes Ines Alice Lea Carys Cleo Freya Ellis Mia Marthe Caro Mirla Anthe
Had geloof ik toen een gegeven voor Ida icm. de namen van je boys. Icm. Toine en Thieu denk ik nog aan Marit. Wat ik leuk vind hieraan is dat de letters t en i erin terugkomen Nog even nadenken op meisjesnamen die net als Toine en Thieu de laatste lettergreep zijn van een langere naam..: Jolijn (van Marjolijn) Belle/Bella (Isabelle/-a) Liene (Pauliene) En Lidwina schiet mij ook nog te binnen. Marit en Lidwina vind ik hiervan het leukst bij de namen van je boys staan. Jolijn en Liene ook een goede match al zeg ik het zelf Edit: Mirte (hoewel ik Mirthe mooier vind)
Gefeliciteerd! Ida is niet helemaal mijn smaak, maar wel prima naam en past leuk bij de namen van je zoons Hierbij nog wat suggesties: Jet Wies Neel(tje) Door(tje) Nel(leke) Janske Kaat Leen(tje) of Lena Lies Mien Miek
Heb ook al gedacht aan een naam met de laatste letters van een langere naam, omdat dit inderdaad bij onze jongens hun namen ook zo is, maar vind dit voor een meisje veel moeilijker. De optie die je geeft zijn mooi, maar passen niet zo bij ons. Toch bedankt voor de suggesties!
Nel vind ik een prachtige naam! Die is inderdaad ook al gepasseerd, maar ergens in de vergetelheid geraakt. Misschien toch nog maar eens bespreken met m’n echtgenoot...
Ida vind ik echt zo'n leuke en originele 'oude' naam, niet meer twijfelen . Maar, als je toch verder wilt denken, in dezelfde categorie: Iza Lenie / Lena Dora Sara(h) Martha Rosa Els Rita Rina
In het kader van ‘een beetje Frans’ vind ik iets als Valérie of Amélie nog mooi. Maar Ida zeker ook heel leuk! Als je met dezelfde beginletter wil, dan misschien nog Tina of Trude.
Opnieuw dezelfde beginletter vinden we een beetje teveel van het goede En idd, over een ‘franse’ naam heb ik ook al gedacht, maar tot nu toe nog niets tegen gekomen dat me bevalt. (Amélie vind ik een zeer mooie naam, maar zo heet het dochtertje van mijn broer)