Hoi, Wij houden van normale, Nederlandse namen, waarvan je gelijk weet hoe je het uitspreekt en schrijft. Hoeft niet in de top 10/20/100 te staan, maar we vinden het ook niet erg als dat wel zo is. We houden niet zo van aparte namen. De volgende jongensnamen vinden wij leuk. Welke vinden jullie de mooiste: Finn Twan Roan Bram Lennart
Als het voor jullie meteen duidelijk moet zijn hoe je de naam schrijft, zou voor mij Roan en Twan afvallen, omdat je deze namen ook anders kan schrijven. Dan blijven Finn, Bram en Lennart over. Zelf vind ik Bram het leukst, daarna Lennart en tot slot Finn.
Hier zoon die Lennart heet nog steeds helemaal blij mee!! Bram vind ik ook echt tof. Andere zoon heet Sebastian. Namen die ook op het lijstje stonden en wat ik leuk vind. Tim Benjamin Jesper Joris
Twan, Bram en Lennart vind ik de leukste. Finn en Roan vind ik ook prima namen, maar ken ik al een hoop van in onze omgeving.
Lennart afgekort naar Len vind ik leuk . De rest ook prima alleen roan hou ik zelf niet zo van. Finn was vroeger m’n favoriete naam voor een jongen maar omdat ik er zoveel ken is het wat minder geworden. Maar evengoed een toffe naam!
Hoe schrijf je Twan anders dan? Toin (van Antoin) los is geen naam voor zover ik weet. Ik ken wel Lennard met een -d, evenals Lennart met een -t. Dus die zou dan ook afvallen. Evenals Finn, want dat wordt ook wel geschreven als Fynn of Vin. Roan kun je idd. op drie manieren schrijven (Roan/ Rohan/ Rowan), maar als men goed zou luisteren zouden ze aan de uitspraak moeten kunnen horen welke van de 3 het is. Klinken wel degelijk alle drie net even anders. @Hamster89: Lennart en Roan de leukste wat mij betreft. Maar Roan hoor ik persoonlijk best vaak. Bram en Finn kan ik niet meer horen of zien (sorry!). Twan lekker kort en krachtig, maar vind 'm wel een tikkie gedateerd.
Lennart vind ik de leukste naam. Verder passen de volgende namen ook, Denk ik : Thijs Stijn Stef Sam Luuk Hugo Stan
Ik vind Lennart echt een TOP-naam! Super veelzijdig: kan zowel voor type 'hockeyer' (beetje kak) als 'voetballer' (beetje stoer). Vast een verkeerde generalisering, maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel . Daarnaast vind ik de afkorting die je kunt maken Len of Lenny ook leuk.
Grappig dat je echte Nederlandse namen mooi vindt en dan nog best een lijstje hebt die voor mij niet persé in die categorie vallen. Bram en Twan vind ik in ieder geval wel in die categorie vallen. Ik denk dat als je geen onduidelijkheid wil omtrent de schrijfwijze of uitspraak je voor een van deze twee namen moet gaan. Bram is zo klaar als een klontje en ik denk dat de meeste mensen Twan schrijven en uitspreken (daarin is Toine dan denk ik juist de aparte vorm die niet zo snel gedacht wordt).
Ik vind Bram en Twan erg leuk. Bram kun je sowieso niet echt anders schrijven. En ik denk dat 99% van de mensen Twan zo schrijft en niet Toine.