Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik zit me een beetje te vervelen en was alvast wat namen aan het bedenken. Mochten wij dit keer een jongetje krijgen is alles eigelijk al zo klaar als een klontje maar voor een meisje... Jemig wat is dat moeilijk zeg! Ik heb de top100 doorgegeken en zag er niks tussenstaan wat me aansprak en een lijst met 1300meisjesnamen maar ook daar weinig interessants. alles wat ik leuk vind klinkt niet leuk met de 2e namen. Mijn moeder heeft namelijk nogal oubollige namen (Hendrika,Berdina,Gesina) Ikzelf heb alleen de laatste en Christina (die valt dat nog wel mee maar komt van mijn andere oma die ik nooit heb gekend dus die kant op vernoemen trekt mij niet zo) Aangezien we Tygho hebben vernoemd naar mijn overleden schoonvader willen we dat bij nummer 2 ook doen. Bij een jongetje naar mijn vader en bij een meisje naar mijn moeder. (De 2e naam dus, niet de roepnaam) Misschien dat jullie iets creatiefs kunnen met deze oudehollandse namen????
ina ?? de laatste 2 namen van je moeder eindigen beide met ina, ook in christINA zit het ook zou je misschien die letters kunnen omdraaien, er een exta N in zetten en dan de laatste 2 letters van de eerste naam van je moeder er achter plakken dat je annika hebt, ik ga nog even denken naar een naam
Wij hebben vernoeming naar mijn ouders gedaan........ Johanna en Johannes en daar hadden we niet zo veel moeite mee. Maar die van jou moet ik even over nadenken hoor. Die van mijn schoonmoeder was: Elisabeth en daar hebben we Lyza van gemaakt en iedereen begreep dat het een vernoeming was.
Gesina, bijnaam Sien (Sienna.) Berdina, duits betekend glorieus. (Gloria,) Hendrika, NL betekenis, heerser Koning Kijk met namen die dezelfde betekenis hebben en je vernoemd ze toch. misschien heb je dan wat meer opties.
Hmm Nina is natuurlijk wel een mooie optie. Kort maar krachtig en idd het Ina erin wat in 3 van de namen voorkomt...
Nina vind ik erg leuk en inderdaad ook vrij duidelijk ivm -ina. Of anders Lina. Sienna vind ik ook leuk. Andere opties, maar wellicht minder duidelijk dan de bovenstaande: Selina/Celina Alina Halina Elina Sabrina Berber Aniek Nisa Nika
Ik zou ook voor Nina kiezen. Is mooi! Als wij een meisje krijgen wil ik haar vernoemen naar mijn moeder (ook de 2e naam) . Mijn moeder heet Gijsberdina Johanna . Ik wil dan de naam Joan (djoon ) gebruiken.