wat vinden jullie? zelfde naam kiezen als mensen een paar deuren verder.. kan dat?

Discussie in 'Babynamen' gestart door FairyLaughs, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

wij hebben pas geleden een huis gekocht en wonen hier nu 3 maanden ongeveer..

toen we hier kwamen wonen hadden we een paar namen die we leuk vonden, maar we hadden er nog geen vaststaan..

een paar deuren verder aan de overkant van de straat werdt een baby geboren met een naam die we op ons lijstje hadden staan..

en ja hoor.. Die naam vinden wij het leukst..

ik ken deze mensen niet en heb ze ook nog nooit gezien..

kunnen we het maken om dezelfde naam te kiezen?.. zoja? moeten we dan even langs gaan en zeggen dat we die naam kiezen, of moeten we gewoon de naam kiezen en dat ze het wel op ons raam zien staan?

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    884
    113
    Ik zou jullie kindje gewoon de naam geven die jullie het mooist vinden. Voor hetzelfde geld verhuizen die mensen volgend jaar en zie je ze nooit meer!

Nee ik zou ze niets laten weten, je kunt het achteraf altijd nog uitleggen!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Als je die mensen niet eens kent, zou ik gewoon die naam kiezen!

4. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

mee eens;)

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik zou t gewoon doen, vooral als je ze niet kent. Er zijn altijd kindjes met dezelfde naam, toch?

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    In deze situatie zou ik het gewoon doen. Je kent ze niet persoonlijk, dus ik zou daar echt geen rekening mee houden.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hadden met 20 weken de naam Nick al gekozen. Komen er 2 weken later nieuwe buren met een zoontje met de naam..... Juist ja: Nick.

En onze zoon heet gewoon Nick. De buurjongen vind het helemaal geweldig!

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Kan prima hoor! Wij hebben in onze straat 2 Emma's, beide 3 jaar oud en ook vlak na elkaar geboren. Ouders kenden elkaar alleen van 'zien' zeg maar en vinden het hartstikke leuk.

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Zou het ook gewoon doen! Heel toevallig wonen deze mensen bij jullie in de straat maar je kent ze niet eens..

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    mee eens

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    had zo ook 2 meiden in de straat met dezelfde naam en dezelfde leeftijd, denk niet echt dat 't een probleem is :) ik zou het gewoon doen. je moet niet de naam van een ander af laten hangen, maar gewoon van wat je zelf graag zou willen kiezen

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Tuurlijk kun je gewoon die naam kiezen, en als jullie die mensen verder niet eens echt kennen dan hoef je vind ik ook niets te laten weten. Gewoon lekker voor je favoriete naam gaan, is voor die mensen hooguit ook een complimentje, zij hebben immers een naam uitgekozen die door nog meer mensen superleuk wordt gevonden :)

Deel Deze Pagina