Hoi, kunnen jullie misschien helpen? Onze meisjesnaam is een vernoeming naar mijn man z'n moeder. Maar nu willen we mijn moeder niet vergeten natuurlijk. Alleen heeft zij geen doopnamen dus is het best lastig iets van haar naam te maken. Ze heet Hetty. Eventueel zouden we er iets in kunnen stoppen van haar moeder: Cornelia. Het lukt me alleen niet om er iets leuks van te maken...
Wat vind je van Hyacinthe? Je moet van houden en het moet bij jullie eerste naam passen maar ik vind hem leuk
Ik heb even voor je gekeken op Babynamen voornamen met betekenis! Ben je zwanger van je eerste baby?. Daar kun je door een paar letters in te vullen hele leuke namen vinden. Ik kwam zo Michette tegen,is dat wat voor een eventuele tweede naam. Succes
Die vind ik leuker! ga ik vanavond aan m'n man voorstellen. Wij kwamen op Hannah maar das wel erg ver gezocht... De site ga ik eens bekijken bedankt, Wendyw80!
Healey ( meisjesnaam) --> Haley Heavenley (Lezerbijdrage meisjesnaam) hemels Heavenly (Engelse meisjesnaam) hemel, paradijs Heavenly-Destiny ( meisjesnaam) Heddy (Lezerbijdrage meisjesnaam) Strijdster Hedy (Duitse meisjesnaam) oorlog, strijd Heinny ( meisjesnaam) Helay ( meisjesnaam) Helly ( meisjesnaam) Henky ( meisjesnaam) Hetty (Engelse meisjesnaam) brandend Heveny ( meisjesnaam) Optie 1 en 12 vind ik op zich wel mooi
Healey vind ik op zich wel gaan, maar past echt niet bij ons.Te Amerikaans. Heveny is wel apart. De rest is ook niet onze smaak... sorry
Netty zo heet m'n tante dus dat zou niet zo leuk zijn voor m'n moeder Als ik zoek op betekenis krijg ik dit: Ataliba (Portugese meisjesnaam) brandende fakkel Dipali (Hindoestaanse meisjesnaam) brandende ruzie Hetty (Engelse meisjesnaam) brandend Lavada (Engelse meisjesnaam) brandende steen Lave (Italiaanse meisjesnaam) brandende steen Mehetabal (Hebreewse meisjesnaam) brandend Mehitabel (Hebreewse meisjesnaam) brandend Mehitabelle (Hebreewse meisjesnaam) brandend Phyre (Armeense meisjesnaam) brandend helder Serafine (Hebreewse meisjesnaam) brandend vuur Serefina (Hebreewse meisjesnaam) Allemaal een beetje te "buitenlands" voor ons! Ga ook eens zoeken op Cornelia
Cornelia betekend "horen" en levert dit op: Carna Cokkie Cornecia Cornelia Cornella Cornie Dominiek Guusje Jitte KeIyn Keren Kerena Kornelie Lonneke Otilia Ottie Pleunie Plona Polle Shruti Takenya Carna, Cokkie, Ottie, Pleunie, Plona en Polle worden het sowieso niet. Guusje en Jitte vind ik wel leuk. De 1ste naam wordt Nore. Denk dat Guusje daar niet echt bij past maar Jitte wel?
Ik zou bij zo'n mooie korte en zuiver naam als NORE niet iets heel geks samengestelds gaan zoeken.... Ik vind Helene wel mooi, voor de rest vind ik bijvoorbeeld Esther en Yvette ook wel erbij passen.
Hester vind ik idd wel erg leuk maar klinkt niet met de achternaam kom ik net achter. Ik ga het even laten rusten, we hebben nog even en misschien komt er vanzelf wat binnen vallen
Hetty > Grondvorm: Hendrik > Het is ook mogelijk deze naam op te vatten als een verkorting van Hettiena. - Drika (vr. vorm van Diederik of Hendrik) - Hinke (verkorte vorm van Hendrik, als m. naam vooral Fri., als vr. naam vooral Fri. en Gron.) - Hendrika (grondvorm: Hendrik) - Henna (grondvorm: Hendrik) - Henriëtte (grondvorm: Hendrik) - Henrike (grondvorm: Hendrik)