.. Julius. Welke jongensnamen vinden jullie in dezelfde categorie vallen? Ik kan niets mooiers dan Julius verzinnen, maar jullie wellicht wel! Ik ben opzoek naar soortgelijke jongensnamen. Meisjesnamen weet ik te over, laten wij een jongetje krijgen... zoooooo moeilijk!
Ik ken een heleboel Juliussen Hun broertjes heten: Roemer, Berend, Floris, Wieger, Max, Florian, Philip, Justus, Jonas, Philippe, Enzo, Hugo, Hidde, Abel, Melchior, Olivier, Willem, Zeeger, Nils, Felix, Maurits, Valentijn Misschien zit er wat tussen voor je...
Julian Luciën Anthony Valentijn Thomas Pepijn Frederick Roderik Fabian Diederik Olivier Christiaan / Christian Stefano Martijn Ferdinand Dinand Simeon
Laurens Leander Jonah Tristan Thijmen Samuel David Floretijn Florian Wessel Valentijn Valiant Boudewijn Sebastiaan Bastiaan Pepijn Jurriaan Rogier Mourik Gabriël Alexander Christiaan Olivier Oscar Rutger Ruben Reinout Maurits Jurgen Jurjen Marijn Tobias Lennart Simon Marnix Daniël Joren Floris Jurre Vincent Casper Jasper Justus Jasper Tygo Jochem Thomas Ferdinand Jelmer Jorik Sjoerd Faber Abel
Dank voor alle suggesties. Manlief vindt Florian en Jurre mooi. Die onthouden we, maar ze het 'winnen' van Julius..
De vraag werd niet aan mij gesteld, maar Jules spreek je uit als 'sjuul' (denk maar aan Jules Verne ). Als je meer houdt van een nederlandse uitspraak is Jilles misschien een goed alternatief. Dat spreek je gewoon uit zoals je het scrhijft
Florius is nog niet genoemd zie ik. Mooie combi tussen Florian en Julius Waar ik verder nog aan dacht en die nog niet zijn genoemd: - Dorian - Crispijn/ Crispin - Casper - Quintijn/ Quinten/ Quintin/ Quentin/ Quint - Hessel
Mijn middelste heet Marcus, vind ik zelf prachtig (duh...). Ook mooi in die categorie: Marius Olivier Arthur Benjamin Abel
Alexander, Azarja, Bastiaan, Benjamin, Casimir, Casper, Christian, Daniël, Elias, Fabian, Gabriël, Gideon, Jonathan, Julian, Manuel, Mathias, Mathijs, Olivier, Pepijn, Pieter, Quinten, Raphael, Samuel, Sebastiaan, Tobias, Tristan, Valentijn, Wessel, Willem
Zjuulh (frans). Sjuul op zn Hollands doet de naam tekort. Als je moet vragen hoe je een klassieke Franse naam uitspreekt, zou ik voor iets anders gaan.
Dat zeg ik: Sjuul. Dat heet fonetisch nederlands Maar je hebt gelijk: als men niet weet dat je het op z'n frans hoort uit te spreken (met idd. meer een Z-klank dan een S-), spreken mensen het straks heel plat hollands uit als Sjuul En helemaal eens met het dikgedrukte stuk!!!