Hallo, We zijn al druk bezig met namen bedenken en had pas ook al een topic geopend. Mooie suggesties gehad. Waarvan 1 de naam Inoa was voor een meisje. Nu vind ik deze klank dus heel erg mooi. Alleen als ik het op papier zie staan denk ik nee wat een gekke naam. Zo geknutseld. Wat vinden jullie van Inoa? En hebben jullie nog mooie soortgelijke meisjesnamen? Ik hou dus van namen met 2 klinkers achter elkaar. Mijn oudste heet bijv Niméa. Eléa stond bijv ook op ons lijstje en Leia maar vind dat qua klank teveel op Niméa lijken. Hopelijk kunnen jullie nog mooie suggesties geven.
Ik vind het wel leuk! Maar idd lijkt het wel veel op quinoa... Fréanne misschien nog een idee? Of is dat net de verkeerde stijl?
Dit en dan zelfs gelijk de negatieve versie; quinoa-k#t (zoals van dat artikel) Dus, nee, heel erg niet leuk.
Danique Maeve Eloïse Aimée Feya Ismae (wel verwarrend zo andersom t.o.v. de oudste), of Ismée Laure Lilou Viënne Manoa (ook de quinoa-associatie misschien, maar wat minder? ) Gioia Janou
ik dacht dus echt totaal niet aan quinoa ik dacht aan de japanse naam Inoue, welke ik overigens ook erg mooi vind
Noémi Naomi Vienna Siena Louise Loisa Fiona Lyanna Saoirse (sir-sja) María Nayanne Marie-Anne Pia Naäma Klara Leona Léonie Anaïs Ryan Faïs
Ik ken de naam Winoa (indianen stam) Msschien? Goya Joya Moira Noe Valente Vida Vita-lola kendra Miah Jaira Gaia Zenza Zaira Ilana Danae Lova Elena Enora Sifra Safina Fiore
Ik zag hierboven ' Inoae' staan, heel mooi! Inoa vind ik ook mooi, krijg er niet zozeer een andere associatie bij. Maar ik vind persoonlijk Inoae mooier. als ik hem zie zou ik hem uitspreken als 'ienowee' .
Ik vind Inoa geen gekke naam, het is een bestaande Hawaiiaanse naam en betekent 'naamgenoot' In dezelfde categorie : Linoa Ianthe (bet. violetkleurige bloem) Ione - Iona Cléo Zoë Sia - Cia Sianna - Sianne Kysia Leora - Liora Riona Dione Livia Fiona Liara Isia - Izia - Ysia Thysia
Quinoa spreek je uit als kien-wa he? Ik snap de vergelijking dan ook niet zo. Maar ik weet niet zo goed of ik het echt een mooie naam vind.