Pfff dit keer dan echt een jongetje....

Discussie in 'Babynamen' gestart door Busybee, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Busybee

Busybee Lid

6 nov 2013
    75
    0
    0
    Na twee prachtige meisjes hebben we te horen gekregen dat het nu echt een jongetje wordt! Superleuk natuurlijk maar dan die namen.
    Voor een meisje wisten we er wel tien, maar voor een jongetje is het zo lastig. Zal eerlijk bekennen dat vooral ik degene ben die echt bijna niets leuk vind... Kort en stoer moet het zijn maar ook een beetje lief...
    Onze dochters heten Elin en Julie en natuurlijk moet het daar ook een beetje bij passen.

Namen die nu op het lijstje staan die wel oké voelen:
    - Hidde
    - Tijn
    - Pelle
    - Daan (maar komt zo veel voor!)

Ook vinden we Sverre en Morris wel aardig maar misschien iets te apart voor ons en ook niet helemaal passend bij de meiden. Of valt dat wel mee?

Jullie merken wel het WOW gevoel is er nog niet. Wie helpt ons een handje?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik vind Tijn en Morris erg leuk!

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik vind Tijn leuk!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Tijn, Morris en Daan vind ik super leuk, maar vind ze allemaal goed bij de namen van je meiden kunnen hoor!

Verder:
    Melle
    Koen
    Thije
    Polle
    Jens
    Mads
    Ole
    Franke
    Hugo
    Aron
    Casper
    Max
    Tobias
    Siem
    Auke
    Diede
    Hessel
    Joes
    Joppe
    Nanne
    Seppe
    Tibbe
    Timme
    Floris
    Noud

5. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Sverre en Morris stonden ook op ons lijstje, uiteindelijk is het P.elle geworden:) Vind Morris heel leuk staan bij de namen van je dochters.

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind Hidde en Pelle echt helemaal niks. Tijn vind ik mwoah en Daan erg leuk!!

7. Busybee

Busybee Lid

6 nov 2013
    75
    0
    0
    Jeetje wat leuk al die reactie zo snel! Dank jullie wel!

Grappig in het rijtje namen van Chocoladekoekje staan heel veel namen die hier voorbij zijn gekomen. Manlief vindt namen als Mads, Max, Diede, Floris e.d. erg leuk. Beetje een hoog 'hockeyclub-gehalte' heeft het wel maar dat past ook wel bij ons ;) Nu zoek ik in deze categorie de wat stoerdere varianten....

Timme staat trouwens ook nog wel hoog op ons lijstje, die was ik vergeten te noemen, dank voor de reminder ;)

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Sam;)

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Morris, leuk!!!! :)

10. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    boris, job, joppe, thije

11. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Pelle vind ik erg leuk, maar Morris ook (al is dat naar mijn idee weer een heel ander type naam) Tijn en Daan vind ik wel aardig, maar beiden nu vrij populair...
    Mats (met t ipv d) vind ik ook mooi en goed passen bij de namen van jullie meiden. Opties: Fedde/Faber.
    Succes, een jongensnaam is zoooo moeilijk

12. Busybee

Busybee Lid

6 nov 2013
    75
    0
    0
    Vind Morris ook wel een beetje anders, twijfel dan ook of deze helemaal bij ons 'past'....

Denk dat het uiteindelijk tussen:
    - Hidde
    - Pelle
    - Tijn
    - Daan
    - Timme
    - Fedde (ook leuk!)
    zal gaan.

Toch de wat meer 'standaard-namen' vrees ik... Meer namen die hierbij passen zijn zeker welkom. Vind overigens zelf ook wel dat Tijn en Daan wel erg veel voor komen, zeker hier in de buurt. Ben ook wel benieuwd welke nou het leukst bij Julie en Elin past (overigens verder met een oer Hollandse veel voorkomende achternaam...).

13. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik vind Jarno er super bij passen zo heet mijn oudste zoon dus ik vind het super:)
    en Milan vin dik ook leuk zo heet mijn jongste:)

maar uit jouw rijtje vind ik tijn het leukst
    en fedde vind ik ook leuk

14. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind Tijn erg leuk!

15. Labesi

Labesi Lid

25 feb 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij zitten momenteel midden in de 'namen-drama', vind vele namen leuk en het grappige 9 van de 10 zijn hetzelfde als die tussen jullie rijtje staan. Maar ook hier nog niet helemaal het WOW-gevoel gevonden.

Mijn favorieten zijn momenteel Tijn, Daan en Pelle.
    Helaas vallen Tijn en Pelle af omdat dit geen optie is voor vriendlief, net als Morris en Timme. Daan vinden we beide leuk, maar idd tsjaaa wel heel doorsnee en populair...

Blijf je topic nog even volgen en ben benieuwd waar jullie keus uiteindelijk naartoe gaat! Succes

16. Labesi

Labesi Lid

25 feb 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hidde, Mats en Fedde zijn overigens niet mijn smaak, stoer, maar hebben voor mijn gevoel niks lieflijks...

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik vind jurre, tobian en florian er ook leuk bij passen

18. Busybee

Busybee Lid

6 nov 2013
    75
    0
    0
    Wat grappig Labesi dat jullie een beetje met dezelfde namen puzzelen! Hebben jullie al andere kindjes?

Sam is hier ook gepasseerd maar vind het 'lastig' dat ook zoveel meisjes deze naam krijgen. Tobias (of Toby) vind ik ook een lieve naam maar komt al zowel in de familie als bij een vriendin voor.... Dat geldt overigens ook voor Mats.

Ben blij met al jullie ideeën en meningen hoor! Krijg er steeds meer gevoel bij!

19. Labesi

Labesi Lid

25 feb 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    #19 Labesi, 6 nov 2013
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
    Vond het ook erg grappig, vandaar ook mijn reactie..
    Ja we hebben al zoontje; L.ars. Gezien L.ars ook een vrij gangbare, veel voorkomende naam is leek het me leuk om nu voor een iets minder gangbare naam te gaan zoals Pelle of Luca (alhoewel die wrsch ook steeds populairder zullen worden), maar vriendlief ziet hier iets minder in hahah
    Wat vind je van Benjamin? Sil? Mees? Luca?

20. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Olivier

Deel Deze Pagina