Goeiemorgen meiden, Wat is jullie eerste idee als je de naam Aimee ziet staan, hoe zou je het uitspreken. Dus vooral zonder dat je er echt over nadenkt wat er staat.. tjo lekker duidelijk weer, weet alleen niet hoe ik het beter kan uitleggen, dus hoop dat jullei het snappen. Groetjes kim
Lieverd als ik het zo lees denk ik aan de franse vorm ervan. Dus een korte e - mee. Hoop dat je snapt wat ik bedoel hahaha.
hihi dat dachten we dus al, dat er wel van variaties zijn in wat men ziet.. e-mee of e-mie maakt me niet zoveel uit. ben we blij dat de klemtoon toch wel duidelijk op de E ligt. Wij zouden zelf e-mie het mooist vinden. zeg maar de laatste 2 ee 's op zijn engels/amerikaans. Maar wat we niet mooi zouden vinden is als mensen ei-mie zien staan.
ja dat is dus het punt amy vind ik geschreven niet mooi.. hihi en emi- denk ik dat je echt emmi met de e zeg maar als ik bed krijgt.
Als ik Emi zie staan zou ik dat niet uitspreken als Emmie, want er staat maar één m en dan is de klank ervoor in principe lang. (Bij Aimee zou ik dus wel de e als ik bed gebruiken. ) En het is ook moeilijk...maar jullie komen er vast uit!
ja officieel of zoals het woord technisch hoort, klopt dat ook dat de e lang is bij emi.. maar in de praktijk denk ik dat iemand al gauw emmie ziet staan.. hihi ja het is ook niet de enigste naam die we hebben gelukkig..
Grappig, wij zitten met precies hetzelfde. We willen de klank van Amy, maar met name mijn man vindt de schrijfwijze te kort. Ik ben toen gekomen met Aimy (mijn broer heeft een zoon met de naam Jaimy, dus dat is wel grappig) en dat ziet er al een stuk beter uit. Verder zou ik Aimee als Aj-mee uitspreken. Nou, wie weet kiezen we straks allebei voor Aimy!
Zo'n topic heb ik ook al es geopend.. Wij willen onze kleine meid waarschijn Aimée als tweede naam geven. Persoonlijk vind ik Ai-mee leuker als uitspraak, maar officieel is het Emmee. wij houden het dus op Ai-mee.. Maar Manlief twijfelt nog over de naam. Hij vindt het een beetje te Frans klinken...dus ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.