Ik merk dat ik een aantal namen leuk vind die met een V of F beginnen. Maarrr de achternaam van mijn vriend heeft ook twee keer een v, in de tussenvoegsels en de daadwerkelijke achternaam. v/d V is het zeg maar, zonder daadwerkelijk de naam op te schrijven . Vinden jullie dat een voornaam met V of F dan kan? Het zijn overigens geen combinaties die Jan Janssen of Petra Peters opleveren. Puur dezelfde beginletters.
Lastig dat zul je echt zelf een paar keer moeten uitspreken of je erover struikelt of niet. Als voorbeeld... Vera van der vuursche is een hoop v's maar in mijn ogen niet perse storend.
Hier begint ook de eerste letter van onze meisjesnaam met de R en en achternaam ook. Zolang voor en achternaam een andere klank hebben vind ik het wel kunnen. 😊
Mijn vriend is ook 'vv', maar ik vind een naam met een F ook super leuk. En het klinkt wel heel leuk vind ik.
Dank voor jullie reacties . Het bevestigt mijn eigen gevoel. Niet alles is mooi maar niet perse niet. Gewoon op de klanken afgaan en het uitspreken om te kijken of het kan dus. En Manque alliteratie is het woord dat ik zocht haha. Vond mijn eigen bericht al wat onsamenhangend geworden .
Ik ben er persoonlijk niet zo kapot van, maar het ligt wel echt aan de naam. Ik zou over het algemeen voor een F gaan ipv een V, en herhalende klanken/letters voorkomen. Vic van de Ven of Finn van de Ven vind ik too much, Freek van de Ven kan prima.
Ik heb dat dus ook, wij heten vd V en vind namen met een D mooi. Dan krijg je D vd Velden ik zit dan met het stukje dvd, vind het persoonlijk niet heel erg want wanneer schrijf je een naam zo eigenlijk nooit. Dus ik vind dat het prima kan!!
Het kan wel, maar met een s/z is niet zo handig weet ik uit ervaring. Als ik mijn naam snel zeg klinkt het wat slissend, terwijl ik daar normaal echt geen problemen mee heb.