babynamen + waarom juist die?

Discussie in 'Babynamen' gestart door sandranuijs, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    #1 sandranuijs, 1 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2010
    Hallo allemaal

Ik ben weleens benieuwd hoe jullie je kindje hebben genoemd/gaan noemen en hoe jullie dan bij de naam gekomen zijn, misschien speciale gedachten erbij?

2. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Mijn moeder heeft de naam van mijn zoon gekozen, de naam die ik in gedachten had vond ze niet mooi.

3. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Mijn kleine is vernoemd, dus zo kwamen wij bij de naam! Was / is speciaal voor ons.

4. Opening

Opening Niet meer actief

mijn zoontje heeft 3 namen

de eerste heb ik op internetgevonden en vond hem meteen mooi
    de tweede naam is vernoemd naar zijn neefje van mijn vriend zijn kant die een aantal jaar geleden is vermoord
    de derde naam is de naam van mijn vriend

5. Alita

Alita Niet meer actief

dochter is vernoemd, en tweede dochter wordt weer vernoemd!!

Allemaal famiie van vriend...........mijn familie is niet zo bijzonder om naar vernoemd te worden erg he....

6. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    mijn dochter is vernoemd naar mijn moeder
    en mijn 2 ander baby's worden ook vernoemd jongentje naar mijn vader en het meisje naar mijn tantezegger :D

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    maaike is een verbastering van mijn eigen naam die mijn oma altijd gebruikte

joris is afgeleid van jo. mijn schoonvader die helaas overleden is

lars is gewoon gekozen omdat mijn vriend geen geloof heeft en niets met vernoemingen heeft. zijn tweede naam is voor mij gekozen en een verbastering van mijn moeders naam die helaas ook overleden is.

8. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    heb 3 kids..

Kenneth Anthony
    Marvin Jake
    Meagan Quinevere

Niets bijzonders eigenlijk qua namen..die van de jongens kwamen uit een boekje..
    Ja met mijn dochter hebben we met z'n viertjes haar namen uitgezocht....en alle vier hadden we de naam op een papiertje geschreven...de naam Quinevere is een verbastering van lady Gwenevere..een engelse prinses in de tijd van king Arthur...;)
    Want de mannen waren er al wel snel over uit..het was een lief klein prinsesje wat in mijn buik groeide...:D

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    De roepnamen van biede dochters vonden we gewoon erg mooi, niks geen speciale betekenis ofzo. Wel hebben ze beide 2 doopnamen met vernoemingen. mDe oudts naar de 2 oma's en de jongste naar de 2 opa's.

10. wannie

wannie Niet meer actief

Voor me dochter hadden we eerst een andere naam, tot we bij de verloskundige geboortekaartjesboeken door zaten te kijken. Ineens zagen we de naam Alychia en toen wisten we meteen dat het die moest worden.
    Combinatie met achternaam is helemaal geweldig:D Ze moet alleen wel altijd haar voor en achternaam spellen;)

Destin is vernoemd naar een hele goede vriendin Desiree. Zij is in okt 2006 overleden toen ze 36 weken zwanger was. Haar kindje is helaas ook overleden. Toen ik in december 2006 er achter kwam dat ik zwanger was, wist ik meteen dat de naam met Des moest beginnen.
    Ook de betekenis van de afgeleide namen/woorden vond ik helemaal kloppen.
    Desiree: de gewenste
    destiny : het lot, de bestemming.
    Volgens artsen kon ik namelijk niet meer zwanger raken ;)
    Gelukkig hadden de artsen het helemaal mis :D

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
  12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Alexander na zijn opa die is 7 jaar geleden van het dak gevallen en om het leven gekomen

Ryan betekend kleine koning en mijn man's naam betekend grote koning.

Quinn omdat we eens iets origineels wilde:D

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Gewoon omdat we de naam mooi vonden, wilde wel een Engelse naam en bij 33 weken waren we eruit!

Officieel is Jason een Griekse naam maar wordt voornamelijk in Amerika gebruikt.

Zijn 2e naam is Kayne en dat is ook omdat ik dat een geweldige stoere naam vind maar mijn vriend wilde die niet als 1e naam dus hebben we hem achter Jason geplakt.

Dus je krijgt Jason Kayne en de combinatie is super! :D

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Onze meid heet Kelsey en met die naam kwam mijn man ineens tijdens het wandelen. Hij weet niet meer hoe hij er opeens aan kwam, maar we vonden het beide wel een leuke naam dus is het Kelsey geworden. De doopnamen zijn wel vernoemingen naar beide oma's en peettante.

15. roy2

roy2 Lid

26 okt 2009
    76
    0
    0
    onze kleine meid gaat vernoemd worden. ze krijgt 3 namen en de roepnaam word noelle. johanna is de naam die mijn oma,moeder en schoonmoeder ook hebben als voornamen.

gr

16. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij vonden Faye en Elize mooie namen, vandaar Faye Elize :D

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochter heet YOUAME betekenis you and me
    zag youandi in het boekje staan maar vond ik niet mooi dus dan youame van gemaakt ze was de eerste met die naam:)

en mijn zoontje heet DICE betekenis dobbelsteen
    mijn dochter is geboren met een schisis
    en raakte onverwacht zwanger van dice
    en door alle operaties van mijn dochter enz had ik het idee van kan ik het wel aan
    dus twijfelde van wel of niet doorzetten
    toch hebben we de gok genomen
    ook al had hij het wel gehad had ik net zoveel van hem gehouden hoor
    vandaar de naam DICE
    vind de naam stoer en past wel bij de aparte naam van youame

18. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    Mijn man en ik konden niet kiezen bij de onze eerste meid.
    Mijn man vond Arianna mooi en Yalissa dus vandaar dat ze Arianna Yalissa heet, bij onze tweede dochter heeft arianna de naam uitgekozen Aymara Luciana.

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    2 weken geleden was er ook al een topic hierover maar bij deze nog een keer

Jeremy vond ik in het namenboekje. deze zette ik op het lijstje met namen waar we uit zouden kiezen. en deze is het geworden. mijn man heeft de associatie met het liedje Jeremy spoken van Pearl Jam

Joshua las ik in een tijdschrift en dacht dit is hem die past super bij Jeremy. bij komstigheid is dat het ook een nummer is. Joshua Tree van UB 40

Deel Deze Pagina