Inmiddels 31 weken zwanger en heb het onderwerp "namen" even laten liggen aangezien ik inderdaad het gevoel had dat ik er te krampachtig mee bezig was. Inmiddels staan er nog drie namen op het lijstje: - Ave - Ava - Ilvi / ilvie / Ilvy Maar welke het nu wordt, daar zijn we nog niet uit. Wat vinden jullie van bovenstaande namen?
Ava! Heel mooi! Ik vind de klank van Ave niet verkeerd maar ik denk er toch Maria achteraan. Ilvi niet mijn smaak.
Ava! Ilva vind ik ook mooi, maar dat vroeg je niet . Edit: haha ik lees nu dat mijn bovenbuurvrouw hetzelfde voorstelt.
Bedankt voor jullie reactie! Jullie zijn wel eengezins! Ik vind zelf Ave ook erg mooi, stiekem nog mooier dan Ava. Maar jullie spreekt het minder aan?
Bedankt allemaal weer voor het meedenken! Ilva vind ik ol zich wel mooi, moet het even op me in laten werken. Doet me ook een Russisch aan "Hi, I'm Ilva from Russia". Eerder hadden we Iva op de lijst staan, denk dat ik dat dan weer mooier vind dan Ilva. Twijfels, twijfels, twijfels Ikzelf vind Ave het mooist, (uitgesproken als "avuh" en dus niet "avee") wel jammer dat het blijkbaar de associatie oproept met Ave Maria. Ava vind ik ook heel mooi, klassiek en krachtig alleen omdat onze achternaam als tussenvoegsel "van" heeft vind ik het wer erg veel a's. Ilvie is de favoriet van mijn man, ik twijfel of het niet te kinderlijk is. Indie vond m'n man ook erg mooi maar een vriendin van mij heeft een zoontje die Indy heet, viel daarom voor mij af. Man vindt Ilvie vrolijker en minder zwaar klinken dan Ava of Ave. Heeft hij wel een punt maar ik vind het ook belangrijk dat de naam passend is ls je 30 bent. Heb net gevraagd wat hij van Ilva vindt. Hij kan ermee leven zegt ie maar Ilvie vindt ie leuker.
Ben nieuwsgierig waarom Iva dan is afgevallen? Vind ik wel erg mooi en is misschien een mooi "compromis". Zou altijd voor een naam gaan waar jullie allebei echt enthousiast om zijn anders krijg je mss toch achteraf een beetje spijt (als je bv Ilva zou kiezen maar beide niet echt helemaal overtuigd bent)
Hoe wil je Ava uitspreken? Als Ava of zoals in het Engels als Eva? Ik vind Eva heel mooi. Verder vind ik Ilva mooier dan Ilvy of variaties ervan. Dat is ook nog leuk als ze ouder is.