Wel of niet bellen???

Discussion in 'De bevalling' started by Lindangel, Aug 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik heb nu al de hele dag (voor?)weeen. Eigenlijk al sinds 7 uur vanochtend, dan weer om de 5-6 minuten (ook een paar keer om de 2-3 minuten), en dan zit er weer een kwartier tussen. Ze duren wel allemaal een minuut.

Nu heb ik de afgelopen twee uur 40 minuten lang weeen om de 5-6 minuten, en dan ineens weer om de 10, 8 en 7 minuten. En dan weer om de 5, en dan weer 2 min later etc.

Dus zoiets: 5, 5, 4, 6, 4, 5, 2, 4, 4, 6, 8, 9, 7, 8, 5, 7, 6, 5, 2, 7.

Dat had ik bij mijn zoontje ook en als ik dan belde naar de vk zei ze: dat is niet een uur lang om de 5 minuten, dus we komen niet. Ik heb dat toen 36 uur gehad en niemand is langsgekomen.

Nu moet ik deze keer in het zkh bevallen (vorige keer eindigde dit alles in een spoedks - vandaar), maar nu twijfel ik of ik moet bellen. Zij zeggen namelijk ook: een uur lang weeen om de 5 minuten: dan moet je bellen (of als je vliezen breken). Maar ik haal dat uur dus niet... Net als ik bijna op een uur zit, duurt het ineens weer 8 minuten...

Of hebben jullie misschien tips om het wat regelmatiger te laten verlopen? Ik blijf namelijk maar een beetje bezig (beetje op zp, beetje lezen, beetje kletsen op de bank), omdat het de vorige keer zo lang duurde. Ik ben vanmiddag wel in bed gaan liggen, maar dat hielp ook niets.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Al rondgelopen?

Verder weet ik ook niet of je wel of niet moet bellen, misschien even om te laten weten dat er iig wat gaande is?

Succes!

3. Bika

Bika Niet meer actief

Gewoon bellen!

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ja, ik heb wel rondgelopen, maar dan krijg ik dus juist steeds weeen...

Moet ik dan maar door blijven lopen? Zou dat helpen?

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik zou gewoon bellen!

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik zou ook bellen !!

7. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Even gaan douchen, ontsluitingsweeen zouden dan heftiger moeten worden. Als dit het geval is meteen na het douchen bellen en aangeven dat je al de hele dag zo rondloopt! En anders maar een beetje overdrijven hoor ;)

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Nu is het weer 7-7-7... Pfff... Ik ga wel even lopen en wacht nog een uurtje af.

Weet je waar ik ook een beetje bang voor ben? Dat ze zeggen dat we moeten komen (moet ik natuurlijk mijn vader bellen enzo) en dat we dan aankomen en weer teruggestuurd worden.

Het was de vorige keer zo r-u-k met die weeen dat ik er niet zo veel vertrouwen in heb. Toen had ik dus 36 uur weeen, mijn vliezen braken en toen had ik pas 2 cm (!!!) ontsluiting...

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    @Dootje24: ik heb een paar uur terug gedouched (met dat idee inderdaad) en toen bleef het een beetje stabiel (dus werd niet echt sterker, maar ook niet zwakker). Daarna dus wel een tijdje om de 5 minuten, maar nu zwakt het dus weer af.

10. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik zou gewoon bellen ;)

11. Eloa87

Eloa87 Actief lid

Jun 27, 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    bellen...!!! :)

Wat ze helaas NIET vermeldden vaak bij de verloskundige, is dat je weeën helemaal niet regelmatig hoeven te komen!!!

Ik heb bij de eerste nooit regelmatige weeën gehad, verloskundige kwam 3 kwartier nadat ik belde aankakken, had nog het lef te zeggen "Wat doe ik hier eigenlijk?"... inwendig onderzoek en mevrouw was stil... "oh, je hebt 5 cm ontsluiting"...

12. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ik had er even niet bij stil gestaan dat je dan inderdaad naar het ziekenhuis toe moet. Hmmm, dan zou ik zelf denk ik toch nog even afwachten, maar wel blijven bewegen nu! Misschien nog een keer je vluchttas controleren, kleertjes klaarleggen, bedje nog even straktrekken, wasje aanzetten, etc etc etc. Maar lastig meid, ik had dat bij mijn dochter ook 1,5 dag lang. Het enige verschil is dat ik toen de vk kon bellen die ff langs kwam om te voelen hoe ver het was en ik daardoor wel wist dat er iets gaande was. Al twijfel ik er eigenlijk niet aan dat jij nu ook bezig bent met het begin hoor, dit klinkt niet meer als voorweeen. Weet je, ik zou met je zelf een tijdstip afspreken, bijvoorbeeld: "Als ik om 22.30 uur nog steeds deze weeen heb, ga ik bellen. Zo niet, dan ga ik nog een keer douchen en naar bed en zie ik het wel" Zoiets...(hopelijk zeg ik dit ook zo makkelijk tegen mezelf als ik in die situatie zit ;)) Succes!!!

13. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Bellen, en zeggen dat ze ongeveer om de 5 minuten komen. Heb ik ook gedaan, na al uren weeen die op en af gingen. Vliezen zijn toen gebroken, en ben snel bevallen.

14. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Gewoon bellen, ik heb geen regelmatige weeen gehad (moest daarom aan de opwekkers) maar toen ik in het ziekenhuis kwam, had ik wel 8-9 cm ontsluiting. Mijn weeen schema zag er ongeveer uit als die van jou. Succes!

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    @Dootje: dat is wel een goede, ja. Gewoon een tijdstip afspreken. Als dit nu nog zo 2 uur doorgaat (dan weer om de 5 en dan weer om de 8 minuten: dan bel ik gewoon). Als het minder wordt, douchen en dan naar bed. En dan verwacht ik eigenlijk 's nachts wakker te worden van de weeen, maar dat zien we dan wel weer.

Rondlopen heb ik net geprobeerd, maar dan krijg ik echt verschrikkelijke harde buiken. Geen weeen dus, maar gewoon erg pijnlijk en ongemakkelijk. Zo kan ik niet lang blijven staan... Ik ga nu maar even tv kijken en daarna idd nog even rondlopen, bedje opmaken (had ik nog niet gedaan), tas checken, etc.

Bedankt voor de tip iig!

16. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,361
    0
    36
    hoe is het nu? nog gebeld of doorgezet. Ik heb ook een hele dag zo rondgelopen en ook 2 x voor ctg geweest en 2x naar huisgestuurd. De laatste keer dat ik thuis was braken mijn vliezen en mocht ik in het ziekenhuis blijven. Die onregelmatige weeen deden eerst niet zoveel. Ben op een gegeven moment aan de weeenopwekkers gezet en toen ging het wel. Als ik niet gebeld had, had ik waarschijnlijk nog wel langer doorgetuft zo en het klinkt serieus en kan me zo voorstellen dat het bij jou wel wat doet. Kun je beter laten checken.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben benieuwd hoe het met je is!

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Bellen.
    Ik heb bij mijn dochter nooit regelmatiger dan om de 8 minuten weeen gehad maar had na 28 uur dit vol te houden wel mooi al 8 cm ontsluiting

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Nou dames, misschien een beetje laat, maar hier alsnog een berichtje van mij.

Onze tweede wonder is geboren!!!

Even kort hoe het gegaan is:
    In de avond van 3 augustus zetten de weeen niet echt door, dus ik ben maar gaan slapen. Of geprobeerd. Zoals verwacht werd ik toen wakker van weeen om de 5 minuten, waarna ik om half drie het ziekenhuis heb gebeld.
    Eenmaal daar aangekomen bleek dat het alleen voorweeen waren en dat er nog geen ontsluiting was. En dat terwijl het toch verschrikkelijk pijnlijk was. We mochten nog wel even blijven om te slapen, en heb ook een slaaptabletje gekregen, maar dat hielp niets. Ik kon geen oog dicht doen.

's Ochtends besloten de gyn en ik dat ik beter maar naar huis kon gaan, aangezien de weeen beter te verdragen zijn als je gewoon een beetje je gang gaat.

Prompt daarna braken de vliezen en na 6 uur (uurtje persen) is onze tweede zoon geboren! Helaas wel met de vacuumpomp. EN zijn schouder zat ook nog vast. (Het was dus wel even een penibele situatie.) Toen hij er eenmaal uit was bleek het een negenponder... Die dus eigenlijk niet door mijn bekken paste.

We zijn nu thuis en het gaat gelukkig allemaal hartstikke goed.

Nog bedankt voor jullie tips! (Ik moet zeggen dat ik me wel afvraag of ik nu zo'n watje ben, of dat mijn voorweeen in vergelijking met anderen echt pijnlijker zijn, maar ik verging (helemaal in de nacht) echt van de pijn. Het verschil tussen de voor- en de ontsluitingsweeen vond ik niet eens zo groot.)

20. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoontje !! geniet ervan

Share This Page