2e of zoveelste kindje, wat wil jij anders doen in kraamweek dan voorheen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nora1983, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Mijn voornemen was deze keer ook meer rust nemen, veel minder bezoek laten komen en gewoon lekker een week genieten van mijn gezinnetje in ons coconnetje. Ik ben de eerste week dus ook de deur niet uit geweest en het is precies zo gegaan zoals ik me vooraf had voorgenomen, het was heerlijk!

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Hier heb ik het net zoals jij gedaan de laatste keer hahaha.... en 4 dagen? Ik heb echt de hele week in mn pyjama gelopen :D Voelde me die week ook echt een prinses, heb werkelijk helemaal niets gedaan dan alleen van mijn kindjes genoten

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier hebben we geen kraamhulp maar ik zou eerlijk gezegd niets veranderen. Ik vond het heel overweldigend en had een serieus slaaptekort maar zat ook vol adrenaline en kon geen minuut stilzitten. Vond het ook leuk dat er bezoek was, dat gaf ook afleiding van de baby en vond het leuk om met hem te pronken :)
    Ik moet wel zeggen dat mijn moeder bij ons was die eerste weken, ze was overgevlogen voor de bevalling en dat was wel handig.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    *mijn grootste punt wat ik geleerd heb bij de oudste: NOOIT meer 10 man visite de eerste avond (11.44 geboren met ks), na een week is de baby nog nèt zo lief.

*borstvoeding gewoon in gezelschap (oke, maak er wel klein onderscheid in wie er komt), willen ze het niet zien gaan ze zelf maar weg. (schoonouders reageerden er bij de oudste heel raar op en wilde niet dat ik in gezelschap voedde)

verder:
    *lekker mn eigen gang gaan en doen wat ik wil, waar ik me goed bij voel
    *visite laten bellen van te voren, bij de eerste veel onverwachte visite gehad, ook van mensen waar we het niet van verwachtte, heel leuk, maar je wist gewoon niet waar je aan toe was.

voor de rest ben ik eigenlijk heel tevreden over beide kraamweken en zie uit naar de volgende :)

5. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk ging het ondanks de eerste zoals verwacht. Ik was wel heeeeel moe en vol adrenalinedus heb geprobeerd rust te pakken maar kon beter. Veel bezoek gehad maar vond het ook heel fijn omalles te delen. Ik zou het denk ik net zo doen. Ook de kraam was een super lieve meid en de verzorging had ik ook wel nodig, was erg zwak.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste was de kraamverzorgster net uit elkaar met haar vriend, ze was hele dagen aan het huilen en vroeg mij om kopjes thee te pakken ipv dat zij het voor mij haalde,

De tweede keer was een jonge meid die liever op haar billen zat, elke dag dachten we opnieuw die zal hele verhalen geschreven hebben in ons kraamboek want het leek alsof ze alleen maar aan het schrijven was, tegen onze zoon van toen 1,5 zei ze niet spelen met mama hè mama heeft net een baby gekregen ga maar alleen spelen, ehh heb ik daar ook nog zeggenschap in !! Mijn kind ! En ik wil wel met hem spelen !

Bij de derde sloten maar 3 uur te nemen, zij legde echt heel veel uit, hoe je de luier om moest doen, hoe je een baby moet vast houden, hoe je de baby in bad moet doen....ik dacht echt uhhh zie je niet dat ik er al twee heb ? Ik doe het gewoon zoals ik gewend ben !

We hebben een Tummy maar die wil ik alleen gebruiken wanneer mijn man avond dienst heeft,op andere dagen gaat ze vanaf de geboorte al met ons mee onder de douche, daar was kraam mevrouw het niet mee eens en deed eigenwijs elke ochtend ons meisje in bad, alles moest volgens de boekjes, heeeel irritant "!!

Nu besloten dat als er een nr 4 komt we GEEN kraamzorg willen, mocht er iets zijn kunnen we gelukkig op onze ouders terug vallen, we zijn teveel gesteld op onze privacy en routine om daar een ander mee te laten rotzooien

Dat is dus wat hier anders zou gaan.... Geen kraamzorg meer !!

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar dat "stoer" doen. Achteraf spijt van en het is me opgebroken. Bij 2e ga ik dus ook lekker hangen in pyjama!:D

Deel Deze Pagina