zelf aan ouder kind naam baby vertellen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door cowgirl80, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    als ik ga bevallen (in zkh) gaat mijn zoontje bij opa en oma logeren.
    Nu wil ik eigenlijk graag zelf aan mijn zoontje de naam van de baby vertellen, als hij de baby voor het eerst komt bekijken. Is dat zo raar?

Opa en oma vonden het een rare vraag in elk geval, om mijn zoontje de naam van de baby nog niet te vertellen voor hij de baby gezien had. Die gingen ervanuit dat zij dat wel mochten zeggen.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mmm nog niet over nagedacht, maar vind wel dat je gelijk hebt.
    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen.
    Ga het net zo doen dus ik vind het niet raar!

3. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik vind het ook niet raar. Wij willen het ook graag zelf vertellen, en tevens dat onze dochter eerst ALLEEN in de kamer erbij komt om haar zusje voor het eerst te zien ipv de hele fam erbij.

4. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Onze dochter (5) weet de naam van haar broertje al, dit omdat ze zelf mee mocht helpen uitzoeken, en ze is helemaal weg van deze naam. tot nu toe weet ze zich goed stil te houden, maar de vraag is natuurlijk maar net hoelang ze het volhoud, ze gaat als ik moet bevallen ook naar opa & oma, dan maakt het mij niet uit of ze het zegt of niet, het enige wat ik wel graag wil is dat zij haar broertje als eerste in haar armen krijgt als ze komt kijken met opa en oma.

5. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    De derde is bij ons is ook in het ziekenhuis geboren. Opa en oma bleven op de gang wachten en onze 2 andere zijn hun broertje komen bewonderen. We hebben de naam toen pas bekend gemaakt, zo konden de kinderen zelf de naam van hun broertje aan oma en opa vertellen.

6. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Zo zou ik het ook doen denk ik!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier waren de kinderen bij de grootouders. Wij hebben niets vertelt toen we belde alleen dat hij er was en mijn man de kinderen op kwam halen. Al daar af gesproken dat ze mits ik naar huis mocht in de avond even mochten langskomen.
    Pas toen de kinderen is. De auto zaten heeft mijn man de naam verteld

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij vonden het niet zo'n punt de naam al aan onze ouders te vertellen. Middelste werd rond 22.45 geboren en hebben vlak erna de opa's en oma's gebeld plus een bericht op fb geplaatst voor vrienden.. Oudste hoorde pas de volgende ochtend toen ze wakker werd dat haar zusje geboren was. Als het midden op de dag geweest was, was het misschien iets anders geweest en had ik eerst de oudste even aan de telefoon gewild om het te vertellen etc.. Maar nu liep het zo en heb het nooit gek gevonden. Bij de derde waren de andere twee er vlak na de bevalling bij (onverwachts bevallen terwijl hun nog sliepen): 5 minuten na de bevalling lagen we met zijn vijfjes op bed. Maar toen waren ze alletwee zo overdonderd (met ons erbij!) dat we het niet eens over de naam hebben gehad en opa en oma die zouden oppassen weer de eerste waren die het hoorde haha (oudste wist de naam al wel tijdens de zwangerschap).

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

jah ff als gezinnetje eerst samen voordat de hele kamer vol staat en je geen tijd hebt voor je eigen kinderen.
    ff quality time!;)

10. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Heb hier wel aan gedacht maar was het al weer een beetje vergeten. Vind het heel erg logisch hoor, wil het eigenlijk ook het liefst zelf aan de kleintjes vertellen.

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou bellen dat t kindje er is en dan pas de naam bekend maken.

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat vind ik niet raar, ik wil het net zo doen, denk dat we de naam dan nog maar niet aan schoonvader gaan vertellen voor hij zijn mond voorbij praat.
    Dochter gaat naar opa als ik ga bevallen, maar als het kindje er is dan wil ik dat opa nog even op de gang wacht als ze haar broertje/zusje voor het eerst ontmoet. En dan krijgt ze gelijk de naam te horen.
    Daarna mag opa en de rest zijn intrede maken. Maar het eerste moment van mijn dochter met haar broertje/zusje is voor ons als gezin samen!!

13. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zou opa en oma idd bellen dat de baby er was en dat ze je zoon mogen langsbrengen (en de baby mogen kijken natuurlijk). Dan zoonlief alleen kennis laten maken met de nieuwkomer en dan na een kwartiertje ongeveer pas opa en oma erbij. En dan de oudste de naam laten vertellen. Dat is dan zijn taak in het kader van 'bonding'. ;)

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @nikton hmm het lastige aan dat scenario is dat we nog een opa en oma hebben die verder weg wonen, en een zwik ooms en tantes enzo.
    Stel de baby wordt savonds geboren en mijn zoontje komt pas de volgende ochtend op kraamvisite… ga ik dan de rest van de familie helemaal nog niet bellen in de tussentijd? Of ga ik ze wel bellen maar vertel ik ze allemaal de naam nog niet? Anders weten alleen mijn ouders de naam nog niet omdat zij op mijn zoontje passen en de schoonfamilie weet het allemaal al wel.. dat is ook lastig!

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De oudste wist de naam al, dus dat was geen probleem. Hij had het keurig voor zich gehouden, wist het alweken, totdat opa voor de grap zei, en je nieuwe broertje gaat die lollipop heten? Toen zei zoonlief dus, nee hij het xxx. Omdat ik toen al lag te bevallen vond ik het ook niet erg meer, hoogstens een beetje flauw dat opa erover begonnen was.
    Waar ik wel erg veel verdriet om blijf houden is dat onze zoon niet als eerste zijn broertje heeft ontmoet. Mijn schoonouders wilde pas na de file gaan rijden en waren er dus pas erg laat. Dat vind ik nog steeds een beetje een rotstreek. Alsof we elke dag bevallen, ze hadden toch ook voor de file kunnen rijden? Als ik het over kon doen had ik de oudste naar mijn vader of moeder laten gaan. Dan hadden we dat wel kunnen hebben.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.786
    18.952
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste sliep bij mijn ouders. Jongste is 's nachts geboren. Als hij overdag was geboren, had ik mijn zoon wel aan de telefoon gevraagd om de naam zelf te vertellen. Maar nu kon dat niet. Ik vond het raar om de grootouders wel te vertellen dat ze een kleinzoon hadden, maar de naam niet te zeggen. Onze zoon heeft dus van mijn ouders gehoord dat jij een broertje had en hoe hij heet. Ik had daar geen moeite mee verder.
    We hebben wel afgesproken dat onze zoon (samen met mijn man) eerst even bij mij op de kamer zou komen en de rest van de familie pas wat later.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #17 Loki09, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt: 14 jan 2014
    Hier hadden wij zelfs besloten de oma's en opa's het pas te vertellen als ze op bezoek kwamen :D (alleen bij de eerste overigens) We hebben nogal aparte namen gekozen en ik vond het leuk om hun reactie direct te zien. (niet dat ik me er nog iets van herinneren nu hoor hahaha).

Bij de 2e heb ik er eigenlijk niet over na gedacht maar achteraf vond ik het zooooo mega mooi om te horen dat oudste dochter aan het bed kwam samen met opa en oma en opa zei "En hoe heet jou zusje?" en ze zo super schattig en trots "Nojs!" zei (ze praatte pas enkele maandjes). Dat had voor mij niet mooier gekunt :):D.

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Grote broer wist de naam. Hij was bij opa en oma tijdens de bevalling. En toen we belden hebben we hem de naam aan opa en oma laten vertellen.

19. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi zelfde hier. mijn dochter nu 10 gaat naar opa en oma als ik moet bevallen. Ik heb duidelijk afgesproken met mijn man dan zij de eerste is die hem mag vasthouden na de geboorte en zij is de eerste die de naam weet/hoort...

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Owww dat is wel goed om af te spreken.
    Maar ik weet hoe mn sm is en weet dat zij dat gaat verpesten :(

Ik zeg gewoon niks tegen sm en vraag dochter aan de telefoon; )

Deel Deze Pagina