hoe ziet vruchtwater er uit en ruikt het?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sjaantje, 9 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Kun je voor me beschrijven hoe het echt ruikt, op je eigen manier zegmaar...
    Ik hoorde dat het 'zoetig' ruikt, nu ruik ik wel iets anders dan anders maar ik weet het toch niet. Het kan ook een iets ander geurtje afscheiding zijn...Het is ook gewoon wit in mijn inlegkruisje.
    Inlegkruisje zat wel redelijk vol, maar dat was het dan ook...
    Ik weet niet wat ik ervan denken meot

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja, ikzelf dacht toen ook dat t best vruchtwater kon zijn, maar dit bleek dus toch niet... Dus sorry, kan je hiermee niet helpen, schijn je echt wel te ruiken ivm zoetige geur idd. Sterkte met de laatste loodjes!

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Vruchtwater merk je echt wel. Die afscheiding is normaal zo aan het einde van je zwangerschap. Als het vruchtwater is kun je dat 'testen' door na het plassen op je hand te blazen; als het vruchtwater is dan verlies je dat altijd, je kunt het onmogelijk ophouden. Het hoeft niet altijd snel te gaan, bij mij braken als eerste de vliezen maar het voelde alsof ik continu een beetje in mijn broek plaste, het kwam niet als een grote golf (gelukkig). Als je twijfelt kun je het aan je vk vragen, zij zien het snel genoeg. Sterkte nog met de laatste loodjes!

4. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier had ik al 3 dagen vruchtwaterverlies ..... en ik wist zelf niet dat het zo was...
    Ik had nattere broeken...en toen moest ik van mijn moeder bellen ...
    ik kwam bij de vlos en bleek vruchtwater te zijn...scheurtje in de baarmoeder..
    moest a la minute naar t ziekenhuis...bleek toen ook nog in een stuit te liggen...levensgevaarlijk voor t kindje...en de volgende dag is t gehaald met een keizersnede....

Dus als je twijfelt...bellen met de vlos...ze rook alleen aan mijn inlegkruisje en wist meteen genoeg.... ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De verloskundige kan ook met een soort wattenstaafje testen of het vruchtwater is. Als je twijfelt zou ik dus de vk bellen. Bij mij was het duidelijk dat mijn vliezen braken en het was helemaal doorzichtig. Ik vond het eigenlijk niet echt zoet ruiken, rook nergens naar :(. Het is dat er bij mij geen twijfel mogelijk was...

6. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Bij mij leek het alsof er een grote golf kwam in mijn buik en dat knapte. Toen kwam er vruchtwater en het was groen :) bij mij was het dus overduidelijk vruchtwater! Succes

7. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    De kleur kan per persoon anders zijn, evenals de geur. Soms gewoon kleurloos als water, de andere keer iets geliger of witter. De geur is soms heel zoet, en de andere keer ruik je weinig.

Een verschil tussen afscheiding en vruchtwater is dat afscheiding plakt, en vruchtwater niet. Probeer een beetje van het vocht op je vingers te krijgen om dit te controleren. Plakt het of vormt het draden, dan is het afscheiding. Anders bestaat er een grote kans dat het vruchtwater is.

Wat je inderdaad ook kan doen (is al genoemd) is na het plassen (en na alles afgedroogd te hebben) op de rug van je hand te blazen. Komt er een straaltje, dan kan het vruchtwater zijn.

Als je sterke twijfels hebt kun je de verloskundige bellen. Beter een keer teveel dan te weinig. Zeker overdag zullen ze het absoluut niet erg vinden om een keer voor niks te komen. Succes :)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vond het vruchtwater naar sperma ruiken :oops: :(

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou ik durfde het niet neer te zetten omdat ik dacht dat ik de enige was! Maar idd ik vond het ook naar sperma ruiken!

Hebben we misschien toch partners met zoetere sperma als de gemiddelde man hahahahaha

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bij mij was het groen, dus daar heb je niks aan...
    Het voelt wel heel warm, maar ik weet niet of dat ook zo is als je kleine beetjes verliest.

Deel Deze Pagina