2e opname

Discussie in 'Prematuur' gestart door moedervanschat, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik heb een dochtertje van 1 jaar en een dochtertje van 3 maanden (2 juni). Mijn jongste dochtertje is 3 maanden te vroeg geboren (1 september uitgerekend), ze ligt weer in het ziekenhuis omdat ze nog erg zwak is, ik zoek haar elke dag op en buidel ieder moment wanneer het kan, alleen ben ik bang dat ze op een moment of manier in een keer wegglijd.
    nu wil ik graag tips of ervaringen om te denken dat ik niet de enige ben.
    ik lig de gehele nacht te piekeren over dat ik de enige ben en ik weet dat het niet zo is want er liggen meer kinderen op de afdeling maar ik kom niet in slaap sinds ze weer in het ziekenhuis ligt (1 week), ook haar zusje huilt veel met de vraag waar haar zusje is. het hele gezin is op dit moment bang om het meisje te verliezen.

wie heeft er ervaringen zodat ik misschien wel slaap of iig rust en niet pieker.

alvast bedankt

2. maliro

maliro Niet meer actief

Hey wat vervelend zeg. Heb je inmiddels al meer duidelijkheid en gaat het al wat beter? Mijn dochter heeft ongeveer 10 opnames gehad. Wat een angst! Steeds weer de spanning of haar hartje dit aankan. Maar afgelopen weekend mochten we haar tweede verjaardag vieren. Zo bijzonder! Kindjes zijn sterk en ik hoop dat het met jouw kindje goed gaat komen. Mijn dochter zal nooit gezond blijven en angst is altijd wel aanwezig maar voor nu gaat het super. Ik hoop dat jullie ook een mooie toekomst hebben met jullie beide kinderen

3. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

het gaat al beter, ze mag a.s woensdag lekker naar huis weer,
    ik hoop stiekem dat dit de laatste was (maar denk het niet).
    Ze blijft idd sterk en telkens verbaast ze ons met van alles.

4. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen laatste bloeduitslag als dan alles prima is mag ze naar huisje,
    ik hoop dat ze dan een tijdje van mij is en we niet dag in dag uit in de auto hoeven te stappen.
    Een ander leuk nieuwe is dat ik vandaag verlooft ben, yeah

ik houd jullie op de hoogte van morgen

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Gefeliciteerd 💍

Fijn dat je meisje naar huis mag, hopelijk voor heel lang!!

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gefeliciteerd met jullie verloving !!

En ik hoop dat het met jullie kleine meisje goed blijft gaan wel fijn dat ze lekker naar huis mag !!

7. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het bloedonderzoek mag ze niet naar huis, ze hebben iets apparts in haar bloed gevonden. Ze moet over een half uurtje weer een bloedtest en dan wetrn we meer.

8. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel droevig nieuws ons kleine meisje heeft acute leukemie, ze word hier 4 weken behandelt en dan mag ze weer ff 2 weekjes naar huis, het is een enorme klap maar we houden vol.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    wat een klap! Heel veel sterkte!

(Gefeliciteerd met de verloving al staat je hoofd er nu niet naar)

10. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Oh wat vreselijk, heel veel sterkte komende tijd!

11. megacarls

megacarls Niet meer actief

Jeetje zo jong en dan al zo ziek! Hoe kan dat nou? Komt dat vaker voor bij baby's? En behandelen ze dat op dezelfde manier? Kan dat?
    Veel vragen, zelf zul je misschien ook nog niet alles weten. In elk geval heel erg veel sterkte met dit vreselijke nieuws! En veel beterschap voor jullie meisje.

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    De koude rillingen lopen over m'n rug. Wat een vreselijk nieuws..
    Wil jullie heel veel liefde, gezondheid en sterkte wensen!

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Oh meid, wat een erg nieuws. Heel veel sterkte, wat zal dit een zware periode zijn.
    Ik hoop dat ze er snel bij zijn en dat je kleintje er weer helemaal bovenop zal komen.

14. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze ging deze opname erg achteruit en was veel moe (al slapen baby's veel), ze wilden haar toch na laten kijken en na twee bloedonderzoekjes is dit geconstateerd, ik hoop dat ons kleine meisje sterk is.
    nu heb ik een vraagje, mijn twee dames zijn heel hecht ik weet dat kibderen van net een jaar nog niet veel begrijpen van ziektes enz. maar hoe moet ik dit mijn oudste gaan vertellen??, ik wil wel graag dat ze weet dat we nu veel in het zieknhuis weer zijn vanwegen haar zusje maar hoe moet ik har dit vertellen want ze mist haar zusje al zo erg, ik wil trouwens jullie vragen ook wel beantwoorden maar bij elk woord of elke letter spatten de tranen weer in mn igen, waarom ons kleine meisje en waarom zei en waarom wij??

vragen die we nooit beantwoord krijgen het enige wat we nu hopen is op een.goed herstel, de artsen zeiden wel dat baby's/kinderen vaak sterker zijn dus het vaker overleven.

15. megacarls

Je zou eens kunnen informeren bij KIKA of er boekjes zijn om broertjes en zusjes te informeren over het zieke kindje. Het zal denk ik nooit helemaal aansluiten maar je zult het wellicht een beetje kunnen ombuigen.

16. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Vraag hulp aan pedagogisch werk in het zh. Zij kunnen je helpen met het vertellen aan jullie andere kind en hoe om te gaan met reacties. Ip is er ook direct pedagogisch werk betrokken en zal dit dus ter sprake komen.

Sterkte!

17. maliro

maliro Niet meer actief

Wat een enorme klap, heel erg veel sterkte!

Krijgen jullie ook psychosociale begeleiding die jullie hierbij kunnen helpen/ondersteunen?

18. moedervanschat

4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas moeten wij melden, dat we onze kleine vrolijke dame moeten gaan missen, ze is gisteren nacht plots overleden, ik wil er niet al te veel over praten maar het verlies is groot zowel voor ons als voor haar 1 jaar oudere zusje.

alle berichtjes zijn welkom!

19. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Wat een vreselijk bericht! Brok in mijn keel.

Heel veel sterkte en kracht gewenst.

Wat een intens verdriet.

20. megacarls

Jeetje wat een vreselijk bericht! Je zegt plotseling, wat vreselijk moet dat zijn. Ik wil je niet overladen met vragen ondanks ik ze wel heb maar je geeft aan er niet te veel over te willen praten. Mocht je t.z.t. wel willen praten mag je me altijd PB-en.

Ik wil jullie vreselijk veel sterkte wensen met dit grote verlies. Ik hoop dat jullie mooie herinneringen kunnen koesteren ondanks de zware tijd die ze achter de rug heeft.

Deel Deze Pagina