Zegt ze nou mama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Het lijkt wel alsof mijn meisje van bijna 10 maanden mama zegt. Als ik haar uit bed haal en ze ziet me zegt ze hmmmmaa. Of als ze in de box ligt en ze wil eruit dat zegt ze ook hmmmmaa. Soms komt er zelf mama uit. Ik weet dat baby's veel geluiden produceren maar het is steeds zo gericht. Kunnen babies al mama zeggen?? Mijn oudste was extreem laat met praten en zei pas mama met 2 jaar en mijn middelste was ook al 1 geweest.

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter zei met 6 maanden al gericht mama dus ja, baby's kunnen zeker mama zeggen.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter zei voor 6 mnd al mama en met net 8 mnd papa. En rond 10 mnd da da (dag dag). Dus ja het is zeker mogelijk!

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zoontje van een vriendin (9mnd) zegt ook al even mama, vooral als hij huilt. en onze dochter lijkt de klank baba/dada ook echt voor mn man te gebruiken. zij is ook echt een papas kindje. maar er is nog geen echt duidelijke uitspraak. oh ze heeft ook een eigen klank voor de honden maar geen duidelijk woord. onze zoon was ook veeeel later.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Rond 8-9 mnd zal het spreken van papa en mama echt vorm geven. Rond 5 maanden is het echt geen bewust mama, tenzij er een wonderbaby is? (Sorry ben nuchter)
    Ik heb die vraag eerder gesteld en ik kreeg alleen maar te horen dat het haast echt niet bewust is maar gewoon klanken.

Dochterlief begon ook rond 6 mnd met mamamamamam en pas met 9-10 mnd bewust woordjes gebruiken.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tja toch was mijn dochter nog geen 6 mnd toen zei mama riep :). Een wonder kind is ze zeker niet.

7. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Hier zegt dochter ook al gericht papa en mama, erg leuk!

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook vroeg, dus kan prima!

9. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier was ze er ook vroeg bij, kan zeker hoor!
    Genieten!

10. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje van 6 mnd zegt ook mama. Maar dan zoiets .mamamammam. Lijkt alsof hij mama zegt maar het zijn echt gewoon brabbels. Hij zegt ook deddie. (daddy) maar kent toch echt nog geen engels :)
    Mama is ook het makkelijkst om te zeggen denk ik.

11. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Mijn zoontje van 8 maanden zegt dit ook. Hmmmma en muuummma.
    Dit hoort nieteens bij het brabbelen, maar zijn nog vroegere klanken, die elke baby maakt, waar ze ook vandaan komen en wat de moedertaal ook is. Heeft niets met latere taalontwikkeling of taalbergrip te maken (iig in het geval van mn zoontje) aldus de professionals die mijn zoontje begeleiden. Mijn zoontje is namelijk doof, dus "geleerd" is het zeker niet ;)

Maar het blijft enorm schattig, dus ik geniet er gewoon van. Zeker omdat hij waarschijnlijk steeds minder geluidjes zal gaan maken in de komende tijd.

Dochterlief begon hier rond een jaar met praten.
    Haar eerste woordje was poes...

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nou dat kan is echt nog onbewust ze probeten gewoon geluid en plaatsen het op gebeurtenis. Het zal steeds beter gaan als je zelf ook geluid gebeurtenis stimuleert.

Mijn dochter is een rare wat dat betreft hihi
    Ze zei met 6 maanden een week lang alleen dadadadada niks anders. Daarna week lang totaal niks. Daarna week lang mwamwanwa weer niks. Bij 6.5 begon ze zeggen Heeeeeey en nu zegt ze niks behalve dat. Ze plaats het ook altijd goed zegt heeeey als ze iemand ziet dus als papa thuis komt ziet ze hem eerste keer zegt ze Heeeeeey en klaar ;)) Wat ik rare vind is dat ze dadadada etc al zeker 2 maanden niet gezegt heeft terwijl ze het echt kent..

13. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ons dochtertje zeg nu al een paar dagen:

bababababa en soms daartussen nog bebebebebe

Soms klinkt het dan als : "papa hebbeeee" :D

We lachen er nu mee dat ze altijd maar zegt "Papa hebben".

Misschien dat sommige baby's het wel kunnen, maar bij ons meisje geloof ik niet dat ze al bewust mama of papa kan zeggen.

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter is ook 10,5 maand en zegt ook mamamamamama en paapapapapapa haha zo leuk. Alleen weet ik niet of ze bewust weet dat ik mama ben en mijn man papa.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Sinds dat ze 7 mnd is zegt ze mmmmmmaaaaammmm mammammam
    nu met 9 mnd zegt ze mama en daaapaa

en heeeyy. Maar ik weet niet of ze dat echt gericht zegt. Ze zegt het vaak, maar bij heel veel dingen.

Dus het kan hoor!

16. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ergens rond de 8-9 md begon Emma papa te zeggen, en iets later kwam Daddy (wordt tweetalig opgevoed) na heeeeeeeel hard oefenen en een periode van MaPa, is mama ook gelukt hihi. Denk dat dat rond een maand of 10-11 was, en nu is het duidelijk gericht ook, in het begin is het papagaaien, later kwam er betekenis bij.

Nu probeert ze ook Emma te zeggen, maar is nog lastig zeg MmmmmMa, en Bye Bye en Hajiee (wonen in Limburg)

17. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Sinds mijn dochter 8 maand is zegt ze gericht Mama! Zo lief! Dus het kan hoor.

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter zegt al een maand papa. Soms zegt ze bah. En nu ook mama.
    (geen gamma)

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Kan heel goed hoor! Mijn zoontje zei t ook rond een maand of 9/10 bewust!

Maarre..... Weet je zeker dat ze geen "Gamma" zegt? :p

20. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Volgens mij kan een baby vanaf 8-9 maanden de link tussen klanken en objecten gaan leggen.

Hier begint het volgens mij ook langzaam te beginnen. Vorige week kwam ik de kamer binnen, keek ze me aan en zei: 'mawma'. Kan toeval zijn. En sinds een paar dagen wijst ze van alles aan en zegt ze : 'die', of iets wat daar op lijkt. Echt heel leuk.

Deel Deze Pagina