2e positieve ovulatietest nog donkerder

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kleuterjuf, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Kleuterjuf :)
    Zuid-Holland
    #1 Kleuterjuf, 26 sep 2016
    Laatst bewerkt: 26 sep 2016
    Hai allemaal,

Ik gebruik ovulatietesten van testjezelf.nu. Die heb ik altijd al gebruikt.
    Nu had ik de laatst een positieve test (lijnen even donker), maar de dag er na was de teststreep zelfs donkerder dan de controlestreep.

Heb er helaas geen foto van, maar ik ben wel benieuwd of iemand weet waarom of hoe dat kan?
    Want bij een eisprong ga je natuurlijk uit van je 1e positieve test, dat was in mijn geval dat de lijnen even donker zijn.
    Maar omdat ik altijd even door test, merkte ik dus dat de volgende test nog donkerder was.

Zou de eerste test dan niet positief zijn geweest, zijn er misschien 2 eitjes gesprongen, of...?
    Iemand een idee?

De test waren op hetzelfde moment van de dag, en normaal is de test van de dag er na altijd lichter.

Ben vooral benieuwd, omdat ik juist deze ronde zwanger ben geraakt ;)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een dubbele eisprong vindt altijd tegelijkertijd plaats en niet met een dag ertussen!

Je piek is na de donkerste test geweest. Je moet altijd van de donkerste test uitgaan. Daarna vindt binnen 48 uur je eisprong plaats.

Aan de intensiteit van de streepjes kun je echt niet aflezen of het 1 of 2 eitjes zijn geweest! Er zijn genoeg vrouwen die maandelijks het teststreepje donkerder dan de controlestreep hebben, maar die toch echt maar 1 eitje laten springen.

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik ben het eigenlijk altijd met je eens...maar nu niet;).Je gaat bij ovulatietesten van de eerste positieve test uit,en beide lijnen even donker is positief.Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing.

4. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Kleuterjuf :)
    Zuid-Holland
    Dit was gewoon een wild idee van mij, omdat de teststrepen bij mij nooit donkerder zijn geworden dan de controlestreep. Ik dacht, wie weet.
    Maar niet dus :p

Maar ik blijf wel met m'n vraag zitten waarom.. Zal er waarschijnlijk niet achter komen. Maar ik dacht, hier zitten mensen met verstand hierover :D

Deel Deze Pagina