Allebei verminderd vruchtbaar

Discussion in 'MMM clubs' started by Silvana85, Feb 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silvana85

Silvana85 Lid

Sep 16, 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    Hallo dames,

Ik ben opzoek naar dames die in een vergelijkbaar schuitje zitten en zelf verminderd vruchtbaar zijn maar ook een partner hebben die verminderd vruchtbaar is. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen.

Ik zit zelf in de situatie dat er na pilgebruik nooit meer een cyclus is teruggekomen. "Vroeger" had ik daarentegen een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen.
    We zijn onlangs met Clomid 50 begonnen en gelukkig slaat dat aan (wel pas een eisprong rond dag 23/24). Helaas kregen we deze week ook te horen dat het zaad van mijn man niet goed is en we hadden (daardoor) ook een negatieve samenlevingstest. Mijn man had 8 miljoen zaadcellen waarvan slechts 15% goed beweeglijk :(
    We moeten nu mijn menstruatie afwachten en gaan dan starten met IUI i.c.m. Clomid 50.

We zitten met een hoop vragen, zoals of het zaad niet te slecht is voor IUI en of IVF/ICSI niet een logischere stap is. We vinden het ook wel apart dat we zo makkelijk kunnen starten met IUI, zonder dat er verdere onderzoeken zijn gedaan bij mijn man. Is dat normaal?
    Verder lees ik hier op het forum dat veel vrouwen een HSG krijgen voordat ze aan IUI beginnen, ook hierover is bij ons (nog) niet gesproken.

Kortom: een hoop vragen en het lijkt me fijn om in contact te komen met andere vrouwen die ook in deze situatie zitten (allebei verminderd vruchtbaar).

2. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Wij zijn beiden verminderd vruchtbaar. Ik heb 1 afgesloten eileider en lichte vorm PCO en mijn man heeft slechts 800 zaadjes.
    Bij ons is het zowiezo ICSI, zijn net gestart met eerste poging

3. Silvana85

Silvana85 Lid

Sep 16, 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    Bedankt voor je reactie. Wat zitten jullie in een moeilijke situatie zeg :x Wisten jullie dat er e.e.a. mis was of kwamen jullie er ook pas achter toen jullie zwanger wilden worden?

Ik heb mezelf inmiddels wel neergelegd bij het feit dat we verminderd vruchtbaar zijn, maar ik heb vooral moeite met het idee dat het aantal pogingen dat we kunnen in de MMM laag is. Gezonde stellen kunnen jaren lang onbeperkt proberen, maar wij zijn afhankelijk van hulp en hebben veel minder kansen in de MMM. En de kansen die we hebben zijn ook nog eens kleiner. Hoe gaan jullie daarmee om?

Wat voor onderzoeken hebben ze eigenlijk bij jou man gedaan nadat ze erachter kwam dat het zaad niet zo goed was? Het verbaast me eigenlijk wel dat ze bij mijn man helemaal niks extra's onderzoeken. Of moeten we daar zelf om vragen?

4. Mofantje

Mofantje Bekend lid

May 16, 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Hallo ook wij zijn beide verminderd vruchtbaar. Ik heb zware pcos en mijn man heeft minder zaad maar het bewoog wel goed.
    Ik blijk resistent te zijn voor clomid en heb net een hsg achter de rug, donderdag krijgen we te horen wanneer ik precies mag starten met gonalf en als het aanslaat door naar iui.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat er bij mij iets niet in orde zou zijn. En doordat ik zomer 2013 bij gyn ben geweest met menstruatie en pijn klachten en ze toen al iets vermoedde kon ik snel doorverwezen worden toen ik afgelopen zomer maar niet ongesteld werd.

Met vlagen ben ik heel verdrietig, baal ik van mijn lichaam en is er de angst dat t nooit zal lukken maar daarna volgt een periode dat ik heel strijdbaar en positief ben. Onze omgeving steunt ons wel en dat voelt prettig, weet jullie omgeving er van?

5. Silvana85

Silvana85 Lid

Sep 16, 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    Mofantje, het zit jullie dan ook flink tegen zeg! Ik herken heel erg wat je zegt, dat je de ene dag heel verdrietig bent en de dag erna weer heel optimistisch. Dat heb ik zelf ook. Het is continu een achtbaan van emoties. Toen we nog niet wisten dat het zaad slecht was (maar enkel wisten dat er bij mij problemen waren), toen was die onzekerheid stukken minder. Ik las hier wel vaker problemen van vrouwen waarbij beiden verminderd vruchtbaar zijn, en voor je het weet zit je zelf in hetzelfde schuitje.

Fijn dat je veel steun hebt uit je omgeving. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet te veel mensen in te lichten. Mijn beste vriendin weet ervan af en nadat we de uitslag van het slechte zaad hebben gekregen heb ik mijn vader ook ingelicht. Met hem heb ik namelijk dagelijks contact en ik was het zat om te liegen als ik me een dag verdrietig voelde. Ik heb veel steun aan deze 2 mensen, maar voel niet de behoefte om het met nog meer mensen te delen. Althans, voorlopig niet. Ik heb geen zin in continue vragen of het al gelukt is.

Hoeveel zaadcellen had jouw man en hoeveel procent was beweeglijk? Hebben jullie niet genoeg goede zaadcellen over om op de 'natuurlijke manier' te proberen icm gonal f?

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    ik kom wat positief nieuws brengen!
    hier ernstige pcos. Clomid werkt ook niet. Blijvend dun baarmoederslijmvlies. Dus geen mooi nestje voor innesteling. Man ook slecht zaad. Eerst onder de miljoen. Isci advies dus. Was enorme psychische klap! Hij geen alcohol meer en veel vitamines. Deed wonderen! Nu enkele miljoenen. 3,5,6 zoiets. Niet Super veel maar genoeg voor iui. Man niet gecontroleerd maar oorzaak was duidelijk bij ons.
    eerste iui mk. De 4e raak!
    houd hoop dames!!!

7. krul87

krul87 Lid

Jan 29, 2015
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Silvana,

Ik heb ook PCOS en mijn vriend heeft mindere kwaliteit zaad. Na 1 jaar oefenen natuurlijk een flinke klap. Chlomid 50 sloeg gelukkig bij mij goed aan en had een cyclus van 33 dagen, wel heftige stemmingswisselingen. Eerste IUI kon niet doorgaan.. TE weinig zaad.. Zoals spruitje aangeeft, geen alcohol en veel vitamine. Sporten maar NIET te veel (deed mijn vriend wel, hardlopen) GEEN zittend beroep of iig niet hele dagen achter de computer. En GEEN heette sauna en snachts lekker bloot slapen en geen strakke onderbroek. Eerste echte IUI niet gelukt (al veel meer zaad) tweede IUI zelfs boven gemiddeld zaad. 3e ronde chloride gebruikt geen IUI ivm vakantie en nee niet zwanger door vakantie want ik was er wel zeker mee bezig en jawel hoor... RAAK!

Nu bezig voor het tweede kindje erg spannend.. Als ik de mmm weer ín moet vind ik niet erg maar ik laat er nu geen jaar overheen gaan ;)

Heeeeeel veel succes !

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Hier ook sinds ik gestopt ben met de pil geen enkele natuurlijke eisprong meer... Vroeger was ik ook heel regelmatig ongesteld. :(
    Mijn vriend heeft een varicocele (spatader in balzak) waardoor zijn zaad nu permanent slecht is.
    Helaas hier nog geen goed nieuws, maar ik herken de 'goede' en 'slechte' dagen heel erg. Soms ben ik best optimistisch, maar ik merk wel dat ik dat steeds moeilijker vind. Vooral de klap dat we verder in het buitenland moeten voor nog een kansje heel erg k.ut..
    Maar goed, we houden hoop! :)

9. Mofantje

Mofantje Bekend lid

May 16, 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Hoeveel zaadcellen had jouw man en hoeveel procent was beweeglijk? Hebben jullie niet genoeg goede zaadcellen over om op de 'natuurlijke manier' te proberen icm gonal f?[/QUOTE]

Mijn man had bij t ondrzoek iets minder dan de helft aan zaadcellen vergeleken met het gemiddelde wat ons Zh hanteert en daarvan beweegt 51% goed dacht ik. De reden voor iui is omdat ze als ik eenmaal een eisprong heb ze deze zo goed mogelijk willen benutten en ons niet willen aan laten klooien zeg maar.

Vanmiddag starten met primolut gok ik zo maar.

Bedankt voor het positieve bericht spruitjes!

10. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Hey sylvana sorry voor mijn late antwoord maar ik zag je reactie nu pas.
    We wisten dat bij mijn man wel iets mis kon zijn want hij is vroeger geopereerd aan een niet-ingedaalde teelbal. Dus na 8 maand proberen kreeg ik van de gynaecoloog een potje mee en toen hebben we eerste staal binnen gedaan in kleiner ziekenhuis. Daar kregen we als uitslag dat er zeer zeldzame onbeweeglijke spermatozoa aanwezig waren , niet van aantallen, enkel dat zinnetje. We voelden de grond onder onze voeten wegzakken. De gynaecoloog heeft ons dan doorverwezen naar het UZA en daar heeft mijn man 2 zaadstalen binnen gebracht en toen hebben ze er 800/staal gevonden en mochten we starten met ICSI.

Wij hebben het geluk dat we in België wonen en 6 terugbetaalde beurten hebben. Ik probeer er niet teveel aan te denken dat onze kansen maar beperkt zijn. En ik probeer zo positief mogelijk te zijn .

11. Silvana85

Silvana85 Lid

Sep 16, 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    @spruitjes: wat een positief berichtje! Zo zie je maar weer dat het dus wel degelijk mogelijk is als er bij beiden problemen zijn. Bedankt voor je tip omtrent de vitamines en het stoppen met alcohol drinken. Ik had mijn man inderdaad ook al vitamines gegeven en met alcohol is hij ook gestopt. Ik hoop dat wij net zo'n mooi resultaat mogen halen :)

@Krul: jij ook bedankt voor je positieve verhaal! Zo te lezen kun je dus toch zelf dingen doen om de zaadkwaliteit te verbeteren. Ik wens jullie veel geluk bij de 2e. Hoe is je cyclus nu?

@Kaila: wat een heftig verhaal. Ik lees vol verbazing je onderschrift en vraag mij ook af hoe het mogelijk is dat er geen enkele bevruchting heeft plaatsgevonden! Hebben ze dat wel verder onderzocht of wordt het afgedaan met 'domme pech'? Je schrijft dat jullie in het buitenland verder 'moeten'. Kunnen ze in Nederland niks meer betekenen?

@mofantje: Wat een goede instelling van het ziekenhuis om IUI te gaan doen om de kansen optimaal te benutten! Ik hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn. Houd je ons op de hoogte hier?

@Dansprinsesje: Ik wist niet dat je in Belgie recht op 6 terugplaatsingen, dat is het dubbele van in Nederland! Ik kan me goed voorstellen dat je de grond onder je voeten voelt wegzakken toen je het nieuws over het slechte zaad kreeg. Ik had dat precies hetzelfde 2 weken geleden. Mijn man kon helaas niet bij de afspraak zijn (normaal gesproken is hij bij alle belangrijke afspraken). Ik was gedurende de hele dag compleet overdonderd door het nieuws :(

Ik verwacht zelf mijn menstruatie na de eerste ronde Clomid eigenlijk volgende week vrijdag/zaterdag. Maar ik verlies sinds gisteren al bloed. Het is hoofdzakelijk oud bloed (heel donker!) en veel minder dan bij een menstruatie. Ik weet niet goed of dit nu een menstruatie is of niet. Gisteren was immers pas dag 8 na de eisprong, dus dat is veel te vroeg voor een mensturatie. Ik bel morgen het ziekenhuis maar op want ik weet niet goed of ik nu morgen met Clomid moet starten of niet.

Share This Page