Naam tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chivay, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey Hallo!

:) Wij waren van de week aan het fantaseren over hoe het zou zijn wanneer ik zwanger mag worden...

Hoe gaan we er over praten zeiden we tegen elkaar.. Heb je het over hem, haar, het... geef je hem of haar alvast een naam??
    ;) Wij zijn dus al de hele week met leuke, gekke naampjes naar elkaar aan het gooien..

Maar ik ben dus heel benieuwd.. Bij welke naam noemen jullie je kleintje tijdens de zwangerschap??

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier was het henkie

3. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    "de kleine" :p

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    frummeltje of muppet

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    darryl* was uk
    dylano pearl
    dylarius ukiie en dat is ie nog:)

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik werd altijd boos als ze onze baby 'het' noemden. Toen Lisanne net geboren was, noemden sommigen haar ook nog 'het';)(een baby is toch geen ding) nou, dan konden ze zich maar beter uit de voeten maken.:D We noemden Lisanne altijd 'Liesje' of Lieselotje'. Vanaf begin af aan.

7. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hier werd de kleine 'Beanie' genoemd, omdat we bij de eerste echo een mooi boontje zagen :)

8. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    hihi

hier is het dozo :p dochter /zoon af gekort
    aangezien we nog niet weten wat het word

hahaha beetje gepikt van oude buren die deden dat en is me bij gebleven

198beeb2009

9. ipad

ipad Niet meer actief

hier is het hummeltje

in thuissituatie doen we nu ook al af en toe de naam...om te wennen...

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier kleintje of hummeltje!
    En als we samen zijn zeggen we ook weleens de naam tegen de kleine!

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hier is het Joske :D en tegen elkaar ook weleens de naam zelf, maar niet te vaak anders verspreek ik me ben ik bang.

12. Bri

Bri Niet meer actief

hihihi, ik noem onze zoon nu wel eens zo, of Deanebean, het klinkt zo lekker bij zijn echte naam....

voor geboorte noemde ik hem wel eens Peanut. En de tweede heeft 'maartje' als werktitel - ik ben uitgerekend in maart, geen idee of het een jongen of meisje is (en ook als het een meisje is, gaat ze géén maartje heten).
    Maar meestal hebben we het over kleine, ukkepuk, nummer2 (erg he, alsof een kindje een nummer kan zijn), frummel. En bij de eerste dacht ik altijd aan 'zij' maar nu denk ik meestal aan 'hij' - wat het ook wordt, een 'het' wordt het in elk geval niet!!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De tweeling hadden we niet echt een naam voor ofzo, maar noemde we weleens mormeltjes, maar niet erg consequent ;)! Vooral de baby's en de kleintjes.

De derde die zijn we op een gegeven moment Purk gaan noemen, en eigenlijk iedereen noemde haar Purk. Heerlijke tijd beleefd samen met onze Purk! Ik was wel bang dat ik na de bevalling zo gewend zou zijn aan haar 'naam' dat ik haar perongeluk na de bevalling ook nog zo zou noemen, maar dat is me nooit gebeurt (1 vergissing op msn na dan ;))!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    We noemden Eva Lucky.

En deze baby noemen we gewoon baby. Wel zo duidelijk voor Eva :).
    En ik zou de baby wel graag bij haar naam willen noemen, maar dat vind ik op een of andere manier een beetje raar, voelt raar.... en ik zou wel willen dat Eva ook de naam weet, maar die 'verspreekt' zich dan hoogstwaarschijnlijk... en ik weet nog niet of ik dat erg zou vinden of niet ;)

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Lex was Baby Boe boe
    Ryan was Poekie
    En Quinn was Muppie

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bij de eerste Pukkie, bij de 2de Micro aap en daarne meteen de naam die zij zou krijgen toen we wisten dat het een meisjes was....

17. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij noemen hem/haar garnaaltje

18. Aura

Aura Niet meer actief

Wij zeggen hem....vind het ook niks en haar klinkt het alsof je al weet wat het wordt.
    En we noemen de baby....Boo....onze kleine Boo(L)

19. mimada

mimada Lid

13 okt 2009
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij noemen het Pukkie, en af en toe noemen we de naam die we hebben bedacht voor als het geboren wordt.
    Gewoon om te oefenen hoe het klinkt! ;)

Deel Deze Pagina