Hallo allemaal, Mijn vriend en ik hebben net te horen gekregen dat het sperma niet goed is: te weinig en te weing beweging. Wie heeft er meegemaakt dat de 2e test een stuk beter uitpakte dan de 1e test? We hopen dus dat de 1e test op een "slechte"dag gedaan is. Groetjes Lieselot
Ik.... Toch was het de tweede maal niet zo dat we te maken hadden met geweldig zaad. De eerste keer dat we het wegbrachten zat het op 2 miljoen. De tweede keer zat het op 9 miljoen, en was de beweeglijkheid en vorm ook verbeterd. Moet er wel bij zeggen dat mijn vriend gestpt is met roken en dit zou hier zeker invloed op kunnen hebben. Bij ons zat er tussen de eerste keer en de tweede keer inleveren ongeveer 1,5 maand. Ze zeggen dat een zaadcal er 72 dagen overdoet om zich te vormen, dus hopelijk is er bij ons de volgende keer weer een verbetering te zien. Ik snap dat je erg geschrokken bent. Dat had ik ook toen ik het nieuws te horen kreeg. Er breekt nu een erg onzekere periode aan. Praat veel met elkaar! Waarschijnlijk is er nog van alles mogelijk (qua behandeling), uiteindelijk is er maar 1 goede nodig. Hoe lang zijn jullie al bezig met zwanger worden? Weet je ook aantallen van het sperma?
Ook bij ons is er verminderd kwaliteit sperma en we hebben 5 potjes sperma ingeleverd. Elke maand. Iedere maand had het sperma een andere waarde, maar het was nog niet Top. Het bleven een paar procent goed bewegend. Bespreek het anders eens met je arts, toen ze alles bij ons had uitgelegd snapten we alles een stuk beter. Heel veel sterkte met alles! Liefs Maamaa
Hallo Princes, Bedankt voor je reactie, we zijn nu 12 maanden bezig om zwanger te worden, maar ik heb vanaf het begin af aan al gezegd da we niet op de "normale"manier zwanger zouden worden en het begint er nu op te lijken dat dit gevoel aardig klopt helaas. Ik weet dat er 2 miljoen spermacellen aanwezig waren en dat er maar 1% bewoog. Ik denk dat als de 2e test ook zo is, we voor icsi in aanmerking zullen komen. Groetjes Lieselot.
Hoi Maamaa, Ja, mijn vriend moet nu ook inderdaad over 6 weken weer sperma inleveren en ik ben vandaag weer voor een echo geweest en morgen krijgen we de samenlevingstest, daar komt natuurlijk ook een uitslag van hoeveel bewegende spermacellen er bij mij in mijn slijmvlies zijn achtergebleven.Heel spannend dus allemaal. Vooral voor mijn vriend is het moeilijk, hij is er onzeker door geworden en is bang dat er wat tussen ons is veranderd, maar ik heb hem (hopelijk) duidelijk gemaakt dat dit niet tussen ons in staat en dat ik nog evenveel van hem hou! Groetjes Lieselot!
Ik vond de samenlevingstest ook heel spannend, maar uiteindelijk zegt het weinig. Mijn zuurgraad was in ieder geval in orde, ze zagen zaadjes in het slijm, alleen bewogen deze niet meer. Toch werd de test positief benoemd, omdat gezien de sperma-kwaliteti de verwachting ook was dat ze niet zouden bewegen (omdat er een minder aantal aanweig is). Ik had me er dus erg druk om gemaakt, maar werd er niet echt veel wijzer van. Wij zijn momenteel bezig met ronde 9. Na 5 maanden was ik bij de huisarts en die stelde voor om het sperma te controleren. Daar kwam dus niet zo'n goede uitslag uit. Ondertussen hebben we allerlei onderzoeken achter de rug. Morgen moet ik nog een HSG (baarmoederfoto) en daar wil ik dus niet te veel over nadenken (aangezien het niet zo fijn schijnt te zijn). Bij ons hebben ze het zaad ook een keer opgewerkt, om te kijken of we voor iui in aanmerking zouden komen. Dit kan gelukkig. Na de HSG-foto mogen we bepalen of we eerst het jaar volmaken op de natuurlijke manier, maar we mogen ook met iui beginnen. De keuze ligt bij ons. Ik hoop dat de uitslagen van de tweede spermatest beter zijn, zodat je niet meteen het zwaarste traject in moet. Heel veel sterkte! Ben je al wel bij de gyn geweest?
Ja, ik heb nu 3 echo's gehad om te kijken of bij mij alles in orde is, maar daar lijkt het gelukkig wel op, al had ik misschien wel liever gehad dat er bij iets niet goed zou zijn, want ik kan hormonen slikken of geopereerd worden, maar voor trage zwemmers is er geen pilletje helaas... Hoe gaat dan dan, zaad opwerken en kan dat ookbij een laag aantal en trage zwemmers? Want ik hoop inderdaad dat we voor iui in aanmerking kunnen komen! Ik moet straks weer naar de gyn voor het uitstrijkje van de samenlevingstest, dan vraag ik hem dit allemaal ook wel hihihi, is net zo makkelijk! Heel veel succes vandaag met je HSG, ik hoop voor je dat het meevalt! Maar waarom krijg jij die eigenlijk, als ik vragen mag, bij jou was toch alles in orde? Groetjes Lieselot
Ook mijn partner heeft slecht zaad. De 1e test wees uit 7 miljoen zwemmers. (ongewassen) Bij me 1e IUI waren het er 2,4 miljoen gewassen zwemmers. Bij me 2e IUI slechts 0,5 miljoen gewassen zwemmers. Bij een controle weer 2,4 miljoen. Bij me 3e IUI waren het er maar weer 0,2 miljoen. Balen hoor! Groetjes Marjo
Ik denk dat ik de HSG krijg, omdat ze alles uit willen sluiten wat mis kan zijn. Tevens bleek mijn progesteronwaarde wat aan de lage kant, waardoor de gyn niet met zekerheid kon zeggen of ik een eisprong gehad had. Ik heb hem vanmiddag, begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden.
Ik weet niet precies hoe dat opwerken gaan. Ze doen er een vloeistof bij en kiezen alle goede zwemmers uit. Dit wordt dan bij elkaar ingedaan. Door die vloeistof functioneren ze volgens mij beter. Marjo: wat vervelend dat het steeds zo wisseld. Als het 0,3 miljoen zijn, laten ze de iui dan gewoon doorgaan?
Verschillend! Bij mij dus wel. Vind het eerlijk gezegd een beetje een verloren kans! Ze d8 in eerste instantie ook dat het aan mij lag vanwege mijn leeftijd(42) Mooi niet dus! Hoop dat ze me sereus nemen! Mijn wens is zeker serieus! Groetjes Marjo Succes met je HSG!
Even een tip: Het schijnt als de man ook foliumzuur gaat gebruiken ,het zaad beter wordt. Baad het niet,het schaad ook niet.
Klopt hebben ze ons ook aangeraden en zink ook. Inderdaad! We proberen ALLES! Het is voor een goed doel! Groetjes en succes! Marjo
Succes meiden! Bij ons waren de twee testen ongeveer gelijk en verschilde dus niet zoveel (verminderde kwaliteit, ze dachten aan IUI). Ook schijnt zink goed te zijn voor het zaadkwaliteit; echter al die pillen en vitaminen gaven bij ons dus geen verschillende uitslagen... Maar bij andere weer wel misschien.
Zijn vandaag naar de gyn geweest voor de samelevingstest, die was zeer negatief, er waren geen enkele bewegende zwemmers te zien We komen nu dus, als de volgende test niet beter is, alleen maar in aanmerking voor icsi en de gyn vertelde mij dat je maar 3 pogingen kreeg, maar volgens mij klopt dit niet! Of weten jullie misschien mee hierover? Kloten dus... Ik had gehoopt dat we eerst met iui konden beginnen. Wie weet in welke hoeveelheden hij dan zink en foliumzuur moet slikken om zijn zwemmers wat beter te laten zwemmen? Groetjes Lieselot!
Wat betreft zink en foliumzuur weet ik het niet... Helaas had mijn man 2 (zeer) slechte uitslagen en zal het voor ons dus idd IVF/ICSI worden. Voor beiden geldt bij de meeste aanvullende verzekeringen dat 3 pogingen vergoed worden. Ik hoop dat jullie 2de test meevalt en je dus ook nog IUI kansen hebt! Zo'n negatieve samenlevingstast drukt je wel met de neus op de feiten he Sterkte meis. En avast veel suc6 met volgende stappen!
Bij onze samenlevingstest waren er ook geen levende zaadcellen te zien. Toch werd deze als positief bestempeld, aangezien mijn zuurgraad in orde was. Ook vertelde de gyn dat er wel dode zaadcellen te zien waren, maar geen bewegende, dit lag echter ook wel in de verwachtingen aangezien de kwaliteit niet oke was. Wij kunnen/mogen wel met iui beginnen, maar mogen ook nog het jaar volmaken (we zijn nu 9 maanden bezig). De gynaecoloog sluit een natuurlijke zwangerschap niet uit. Vind het wel vreemd dat er verschillende normen gehanteerd worden. Misschien heeft het ook te maken met de aantallen van het zaadonderzoek. Geen idee! Vanmiddag heb ik een hsg-onderzoek gehad. Was erg vervelend, maar achteraf is het me meegevallen.
Hoi prinses. Of IUI wel of niet kan heeft idd te maken met hoe slecht het zaad is. Na opwerken moet er over het algemeen min. 1 milj levende beweeglijke cellen overblijven. Bij mijn man was uitslag 1 x 1,4 milj en 1 x 3,6 milj, met beide keren slechts 5 en 10% beweeglijke cellen )dus dan kom je na opwerken nooit aan die 1 milj. beweeglijke'+ enige optie is dus bij 1 uitslag IVF en bij de andere zelfs ICSI. Die normen zijn overal wel ongeveer gelijk, zoals ik het begrepen heb. Gelukkig is het onderzoek je achteraf meegevallen. Hebben jullie al een beslissing genomen of jullie wel of niet al starten met IUI...en was de uitslag trouwens goed... Suc6 verder
De uitslag was positief, mijn eileiders waren mooi open. Morgen moet ik nog een restfoto maken om te kijken of de vloeistof doorgelopen is naar de buikholte. Wat we gaan doen, weet ik nog niet. Ik ben even toe aan een rustige periode, dus in het nieuwe jaar ga ik daar wel weer mee bezig. Even over iui, ivf en isci. Waarom zegt een gyn na een samenlevingstest dat er adhv deze uitslag alleen maar isci of ivf kan plaatsvinden. Dat hangt toch meer af van de aantallen dan van deze test?
Ben jij trouwens al weer bijgekomen van de schrik. Ik zie op het forum dat de tijden voor jou ook niet echt rustig te noemen valt. ik hoop dat het voor jullie snel gaat lukken. Zie je er tegen op?