Hoi hoi Bij ons was bij de 1e sementest ook niet echt goed. Mijn man had 1,6 miljoen, waarvan 24 % goed. Er waren weinig, normaal bewegende aanwezig. Volgende week krijgen we de uitslag van de 2e sementest. Het lijkt er inderdaad op dat elk ziekenhuis andere normen aanhoudt. De gyn zei bij ons dat het wel genoeg was voor de IUI. Terwijl later de fertiliteitsarts het weer had over ICSI We zullen het zien, succes iedereen
Bij ons vertelden ze wel dat er 1 miljoen goede aanwezig moeten zijn. dus na opwerking. Dat is wel hetzelfde als elvira vertelde.
Ow ok. Nog effe een vraagje.... Stel, dat wij niet in aanmerking komen voor IUI en het ivf of icsi wordt. Betekent het dan, dat de vrouw eventueel niet meer onderzocht hoeft te worden, aangezien de bevruchting buiten de baarmoeder plaatsvindt? Misschien een wat voorbarige vraag, maar soms kan je zo gek worden van al die onzekerheden.... Ik heb wel altijd om de 30 dagen m'n menstruatie en op de 15e en 16e dag m'n ei. Dus ik denk dat dat wel goed zit.
Het is idd niet nav de samenlevingstest bepaald. Achteraf denk ik dat die helemaal niet plaats had hoeven vinden, omdat de zaaduitslag volgens de andere gyn´s voor zich sprak. IUI zou echt niet haalbaar zijn, omdat je na opwerken echt niet aan de 1 milj. beweeglijke zou komen...Het is achteraf gezien dus echt bepaald obv de zaaduitslag... Tja, hoe voel ik me. Gaat eigenlijk wel weer. Voel me wel een beetje op en neer geslingerd, maar nu is het verhaal duidelijk en gaan we voor 1000% voor alle kansen die we krijgen..En nee, die 1000 is geen typfout Het gaat gewoon lukken! Hoop dat jullie snel geluk mogen hebben!
Zeker dat het gaat lukken, bij jou en bij mij. Daar ben ik voor 1000% zeker van (en nee dat is geen typefout). Ook voor de rest van de meiden van het forum, Het gaat zeker lukken!
Ja, ik probeer ook positief te blijven, maar vind het op dit moment wel erg moeilijk, ben gisteren zelfs tijdens mijn werk naar huis gegaan, het lukt gewoon ff niet, ben er behoorlijk van onderste boven, maar ik weet het dan ook nog maar een paar dagen, ik hoop dat ik me wel beter ga voelen, want ik wil er helemaal voor gaan!
Lieve Princes, Dank je wel, dat doet me goed , ik ben op het moment zo wiebelig, heb de hele tijd het gevoel dat ik heel hard moet huilen en dat doe ik dan ook een paar keer per dag! hihi Hebben jullie dit ook, of gehad : Liefs Lieselot
Het is absoluut een hele klap! Ik heb dagen dat ik heel nuchter ben mezelf sterk voel. Meer zo'n gedachten van: tja, balen, maar we moeten er maar het beste van maken! Andere dagen voel ik me ***(geboortekanaal 3 letters ), verdrietig, boos en alles maar wat je kunt voelen en moet ik idd ook wel eens een traantje laten. Vandaag weer even nuchter. Het is zo en we kunnen het helaas niet veranderen, alleen maar hopen dat we toch geholpen kunnen worden. Ik hoop van harte dat jullie tweede uitslag meevalt! Dikke kus Elvira
Ja, dat hoop ik ook...! Ben vandaag nog naar de gyn gewwest voor wat ik dacht mijn laatste echo, maar mijn ei was nog niet gesprongen, moet nu over 2 dagen weer terug. De Gyn vertelde toen ook (nadat ik erna gevraagd had) dat zink, foliumzuur en vitamines niet werken, ook zei hij dat je niks kon doen aan "slecht" zaad...... Hij vertelde dat die vitamines enzo meer hoop gaf voor mensen, maar dat ze niets deden voor het zaad... We moeten dus "gewoon" de 2e test fwachten helaas, wachten duurt errug lang........ Liefs Lieselot!
Die gevoelens die je hebt, zijn heel normaal. Heb ik ook gehad. Vooral die periode van onderzoeken is heel onzeker, en je moet ook de klap verwerken dat er iets mis is. Als je uiteindelijk zekerheid hebt, gaat het waarschijnlijk beter. Het is een soort rouwproces waar je doorheen gaat en ik vind het goed om je gevoelens te uiten. Blijf er niet meer zitten en bespreek het met je partner en eventueel met je omgeving. Onze gyn vertelde dat je wel enigszins invloed kan uitoefenen op de zaadkwaliteit, maar dat van te voren niet vast staat of het helpt. Je partner kan beginnen met boxershorts dragen, misschien stoppen met roken, met mate of niet drinken. Ook heb ik op het internet toch ook verhalen/artikelen gelezen over het gebruik van zink enfoliumzuur, waarbij vooral mannen met een mindere kwaliteit een betere uitslag hadden. Myn gyn vertelde wel dat sommige mensen misbruik maken van de situatie en medicijnen aanbieden die de zaadkwaliteit zouden verbeteren. Je moet wel je gezonde verstand blijven gebruiken en hier niet intrappen, is wat hij ons adviseerde. Over het gebruik van vitaminepillen, zink en foliumzuur vertelde hij, je kunt het proberen. Baat het niet dan schaadt het niet! En hoop doet leven, niet waar.........
Ja, dat is waar, daar heb je ook weer gelijk in! Mijn vriend doet al die dingen al, hij rookt en drinkt niet en draagt geen strakke onderbroeken. Hij eet alleen erg ongezond, zo lust hij maar een paar soorten groente en al helemaal geen fruit, dus is hij aan de vitaminepillen, maar goed is het natuurlijk niet! Groetjes Lieselot