Tot hoe lang door blijven testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pais, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Hallo Dames/meiden,.

Ik zou graag jullie advies willen,.
    Afgelopen maart ben ik gestopt met de pil, wij gaan voor ons eerste kindje,.
    Ik wilde graag een tijdje "ontpillen" zodat ik voor mijzelf een beetje inzicht kreeg in mijn cyclus, ik heb namelijk 17jaar de pil geslikt.
    Inmiddels is dit nu mijn 6de mnd zonder pil, we hebben het de afgelopen periode met condoom gedaan.
    Geen enkele maand heb ik tot nu toe een regelmatige cyclus gehad, het begon met 35-31-36-39.
    Wij wilden het deze maand gaan proberen, gezien mijn leeftijd en de onregelmatigheid ben ik begonnen met Ovu testen,.
    Op de bijsluiter stond aangegeven dat wanneer je geen exacte cyclus had je op het gemidd van het aantal dgn moest beginnen,. en daarom uitgegaan van 33dgn dus ben ik op zondag 2aug begonnen,.
    Het is inmiddels 15aug en tot op heden nog geen LH piek gevonden,. op zich niet gek natuurlijk omdat ik ook totaal geen weet heb hoe lang mijn cyclus nu zou zijn,.. moet ik uitgaan van 39dgn? Dan zou ik volgens de ovulatie calculator vandaag mijn ovulatie hebben,. maar ik heb nog geen positieve test gehad vandaag, trouwens dan zou ik toch gisteren al een positieve test moeten hebben gehad?!
    Ik test overigens met Mat Care en CB.

Tot hoe lang zal ik doorgaan met blijven testen?! Heeft het zin door te gaan? Heb ik wel een Ovulatie?
    IK weet het niet,.

Iemand tips, ervaringen? Ik hoor het graag!

Dank jullie wel!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou zeker door blijven testen.

Die ovulatiecalculator gaat uit van een gemiddelde luteale fase van 14 dagen! Een luteale fase is de fase tussen eisprong en menstruatie en is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. De luteale fase kan ook nog per cyclus verschillen. Zo kun je de ene cyclus bijvoorbeeld een luteale fase hebben van 11 dagen en de cyclus daarop van 14 dagen.

Gebaseerd op een cyclus van 39 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 21 tot en met dag 29 van je cyclus.

Door blijven testen dus!

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja je kan door blijven testen. Maar sommige vrouwen krijgen nooit een positieve ovutest maar hebben wel een eisprong. Je zou dan al eigenlijk 2 x per dag moeten testen om niets te missen.
    En een positieve ovutest wil ook nog niet eens altijd zeggen dat je een eisprong hebt..
    Je zou er ook bij kunnen gaan temperaturen, dan kan je meestal wel zien of je een eisprong hebt gehad.

4. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Dankje wel voor de snelle reacties!
    Ik ga ijverig door en ik wacht het af!

Sasjuh, ik test ook 2x per dag,.. diegene van wie ik de testen heb over genomen had dit advies in het ziekenhuis gekregen.
    S'morgens test ik met CB en aan het einde van de dag bij thuis komst van mijn werk rond 5 uur test ik nogmaals maar dan met Mat Care.
    Of hebben jullie nog suggesties dat ik beter op andere tijden kan testen?

Deel Deze Pagina