2e temp stijging na eisprong?!

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by kiss87, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    lachu, zie nu je banner, heb mijne net toevallig ook net aangepast!

2. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    JA! Ik vind echt dat 2010 ons jaar moet worden!!

3. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Ben trouwens gek op stalkers :p Kan er zelf ook wat van... WHAHAHAHAHAHAH (=hele enge lach)

4. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Daar moest ik inderdaad om lachen!!!! Gezellig zo samen online.

5. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik bedenk me trouwens dat dat een ingewikkelde klus moet zijn geweest.....

en verschillende kleurtjes en ook nog schuingedrukt!!! :D

6. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    hihi, ja je moet er wat voor over hebben he om een beetje indruk te maken. Alleen stalken is niet genoeg meer tegenwoordig.

Wat zeg je er trouwens van deze maand? Kansje? (PP succesvol volbracht?)

7. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik begin zondag weer met ovu's en deze maand probeer ik het langer dan 3 dagen vol te houden. ;) Scheelt dak vakantie heb... en dus niet door collega's nagestaard wordt bij het binnenglippen plee met theekopje in de hand. Ik verwacht volgende week donderdag ei. Ga maandag naar de sauna dus ga voor een mooi gepocheerd ei. :D

Jij morgen naar gyn?? Hoop dat er alleen maar goed nieuws is voor jullie. Geen ff bij jou maar hoe zit je?? Nog geen ongi?

Kus

8. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Ben ik weer. Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Progesteron bleek prachtig (49, moest minimaal 30 zijn): heb dus een goede eisprong gehad. Om de zaadcellen een stukje op weg te helpen wil hij ze met IUI direct in de baarmoeder gaan aanbrengen. Ondersteund door hormonen, waardoor het goed te timen is en er bovendien ook twee of drie eicellen tegelijk kunnen rijpen. Voor de IUI moet eerst echter zeker zijn of mijn eileiders niet verstopt zitten. Ik mag kiezen tussen HSG (foto met behulp van contrastmiddel) of een kijkoperatie. Hoewel het een erg vervelend onderzoek kan zijn kies ik toch voor de HSG denk ik. Deze cyclus kon het niet (de afdeling is gesloten op het moment dat het zou moeten), dus de volgende cyclus moet ik eraan geloven. Laatste onderzoek, daarna eindelijk de eerste behandeling.

Maar eerst kerstvakantie. :)

9. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    He lieve Ster,

Lang geleden alweer maar dat komt uiteraard door de kerstdagen! Hoe is het met je??? Ik heb grote stap gemaakt... afspraak gehad met huisarts, heb even stukje gekopieerd uit andere topic om je op de hoogte te houden.

@HA bezoekje: Het is me gelukt!! Ik heb mezelf over de drempel van de HA weten te trekken. Ik kreeg een kleine berisping over het feit dat ik zo laat pas kwam (na anderhalf jaar!!) Zonder ingewikkelde vragen een formulier meegekregen waar boesman zijn sperma moet onderzoeken en daarna gaan we verder kijken. Hij vond dat ik uitmuntend was voorbereid met mijn temp papieren en cyclusoverzichten in agenda en hij laat mij ook nog geen bloed prikken. Mijn cyclus zag er volgens hem goed uit.

Wel weer wat geleerd.. volgens meneer de HA is bij goed sperma die 2 vruchtbare dagen nonsens.. vruchtbare periode is 10 dagen en ik had allang swang moeten zijn (zelfs met mijn frequentie :D)

Nou maar hopen dat boesman er een beetje tempo achter zet. Wat dat betreft hebben Friesen dezelfde mentaliteit als Antilianen :D Boesman heeft niet eens een huisarts!!!

Kan natuurlijk op dit moment weer niet jou onderschrift zien waardoor ik niet weet hoe jij zit... ga ik zo doen.

Leuke kerstdagen gehad????? Wat heb je gedaan?

Kus

10. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Boesje! :)

Wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan!! Eindelijk de stap gewaagd. Trots op Boes! Spannend, semenonderzoek van vriend. Maar die is dus wat aan de slome kant? haha, ben je mooi klaar mee. Hopelijk geldt dat niet voor zijn kleine boesmannen! En daarna naar de gynaecoloog waarschijnlijk? Ik moest wel een maand of twee wachten tot ik daar terecht kon. Hopelijk kan dat bij jou wat sneller allemaal.

Kerst was super! Goede mix van familie en vrienden. Tweede kerstdag nog gezellig naar de stad geweest. Toppertje. En als klap op de vuurpijl deze hele week nog vrij: heerlijk! En jij?

Deze maand gebeurt er niets hier, volgende maand HSG. Nu bijna eisprong, verwacht hem over twee dagen. Zal dit eitje heus wel weer proberen te benutten, maar verwacht totaal geen zwangerschap meer voor de HSG, dus weer een maandje relaxen.

Alvast een goeie jaarwisseling gewenst!

Liefs sterretje ;) (meer vuurwerk durf ik niet aan, angsthaas)

11. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    *SMELT*

Dank voor lieve snelle reactie, merk dat ik door het hele gedoe beetje emo ben!!

Heb jou zelf geopende topic over HSG gespot. Das ook best heftig!!! Zorg maar snel dat je dit eitje weet te bevruchten. Qua informatie heb je weinig aan mij maar duim wel voor je!!

Hier ook nog een week vakantie, heerlijk!! Wat doe je eigenlijk voor werk?
    Kerstdagen hier ook weten te mixen met familie en vrienden. Was gezellig!! Met oud en nieuw met vrienden kroeg afgehuurd. Ideaal, mogen onze eigen drankjes tappen en voor de hapjes wordt gezorgd. Heb er wel zin in!

Liefs en knuf

12. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Gelukkig nieuwjaar Boes! Dat dit een jaar mag worden waarin onze diepste wens mag uitkomen!

Oud en nieuw was erg gezellig! En laat ook trouwens! Maar dat hoort erbij he. Wij hebben het ook gevierd in de kroeg, toevallig zeg! Klein 'stamkoegje' waar we voor 40 euro de hele avond lekkere hapjes en drankjes kregen. Perfect. Ook veel vuurwerk mogen bewonderen in de stad (veilig achter glas, maar met glazen plafond dus ideaal).

Werk, tja, lastig uit te leggen. Wil graag zo anoniem mogelijk blijven, het wereldwijdeweb is ten slotte voor iedereen toegankelijk he. Maar om het een beetje vaag te houden: baan in de gezondheidszorg, meedenken hoe problemen op te lossen zijn die in de dagelijkse zorg kunnen optreden. Een erg leuke baan in ieder geval!

En jij?

Gekkie trouwens, zo emo. Hoop dat je je nu wat stabieler voelt. Weet je al wanneer je hubbie zijn spulletje laat onderzoeken?

Knuf

13. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Boesvrouw, hoe is het nou?

Ben je weer ongesteld geworden? Bah nee toch!

Al een stapje verder in de mmm?

Hier geen nieuws. Saaie boel.

Knuf Ster *

14. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Jee, te lang geleden, ik heb je nog niet eens een gelukkig nieuwjaar gewenst! Bij deze!

Ik inderdaad weer ingesteld maar dit had ik ook wel aan zien komen, tis oke, verder nog geen nieuws. En jij?

Zorg, heb ik ook in gewerkt, sta nu voor de klas. Als je vragen te intiem vind worden moet je t gewoon zeggen hoor en niet op antwoorden. Sinds meeting met schommeltopic is er van mij anonimiteit niets meer over maar ik kan me van jou voorstellen dat je dit wel graag wilt.

Hoe ist verder met je?

X

15. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Ah, daar ben je weer! Gezellig!

Hier weer op het punt van ongesteld worden. Hoop het eigenlijk uiterlijk morgen te worden. Mag dan namelijk bellen voor een afspraak voor de HSG. Dat doen ze alleen op dinsdag en minimaal een week na je ongi maar voor je eisprong. Omdat mijn eisprong de laatse maanden binnen de twee weken is gevallen wil ik die HSG het liefst tussen dag 7 en 10. Als ik na dinsdag pas ongesteld word gaat dat dus niet meer lukken deze maand.

Raar. Voor het eerst sinds anderhalf jaar dat ik graag snel ongesteld word. En ook weer niet natuurlijk. Ergens blijft altijd dat kleine stemmetje op de achtergrond: 'misschien....'

Voor de klas,ook leuk! Wat voor school? Aan welke leeftijd geef je les?

16. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Liefster...

Even een snelle knuf voor als ik lang reageren niet red voor de 19e!!!! Hier druk druk druk maar denk zeker aan je hoor!!

Knuf

17. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Even een klein succeswensvoorjou berichtje, later uitgebreider van mijn kant.. Werkdruk!

Laat je nog weten hoe t geweest is morgen? Of denk je dat je daar weinig zin in hebt door alle heftigheid. Ik zie t vanzelf!

Knuf

18. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Boesje,

Bedankt voor je berichtjes. Lief!

vanmiddag hsg gehad...
    Pijn viel mee. Was wel een heftige pijn: ineens een enorme steek in je buik, zonder aankondiging. Lag daar met gebalde vuisten en tranen in mijn ogen mijn best te toen om me te ontspannen, dat viel niet mee. Liefje was er wel bij maar achter een scherm vanwege de rontgenstralen. Gelukkig was het een erg lieve (vrouwelijke) gynaecoloog die het onderzoek deed, dat scheelde wel.

één eileider liep zonder problemen door, in de ander kwam geen vloeistof. Na een injectie in mijn arm met een spulletje dat mijn 'eileider-spieren' (?) zou moeten ontspannen een tweede poging: nog niet. Balen. Acht februari bespreek ik de foto's met mijn eigen gynaecoloog, maar vrees dat er nog een kijkoperatie in het verschiet ligt voor dat we met IUI kunnen beginnen. Helaas.

Nu best hevig aan het bloeden. Verder voel ik me redelijk. Anderhalf uur na het onderzoek was ik al weer aan het werk. Ik had een overleg dat ik liever niet wilde missen. Nu weer thuis en dat vind ik eigenlijk wel heel lekker. Heb een grote kop thee voor mijn neus en duik zo lekker onder een fleecekleedje op de bank voor de televisie, even een hangavondje.

Liefs

19. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Nou, dat klinkt niet alsof het een gezellig dagje was.....:$
    En daarna gewoon weer naar het werk alsof er niets aan de hand was... jee!!
    Hoe gaat het nu met je? Het lijkt me geen pretje... zoiets en ik kan me voorstellen dat je blij was dat sterman er bij was. Heb je ook een verwachting bij de fotoos? Ooit last gehad van eierstokken ofzo? Of kan dit ook gewoon een goede uitslag geven en dat ze dan weer verder kijken.

SO! dat zijn wel effe genoeg vragen.

Verder over mij....
    Ik heb vandaag een posiovu gehad dus we gaan een feestje bouwen vanaaf :D
    Boesman heeft inmiddels een huisarts maar nog niet naar het lab gebeld. Dit heb ik zelf gedaan aangezien je 3 tot 5 dagen voor onderzoek geen kwaklozing mag hebben en ik dat kwakje nu toch even hard nodig heb. :)
    Later meer hierover want ik weet dus nog niets. Ik bedenk me ineens dat ik niet eens weet of ik het je wel verteld heb over sperma onderzoek en huisartsenbezoek. Jawel toch??

Okay, in het kader van elkaar nog beter leren kennen...

Ik heb dit jaar een leuke groep 7 met maar liefst 31 kinderen. Gewoon een basisschool maar wel met passend onderwijs. (kinderen die anders naar speciaal onderwijs gaan zo mogelijk binnen de deuren houden. Erg gezellig maar het onderwijs heeft zo nu en dan pieken en ik zit daar vaker in dan nodig is. Hiervoor in zorg gewerkt als bijbaantje. Voornamelijk als groepsleider in GVT. Nou, nu we dan toch bezig zijn... wat wil je nog meer weten?

Jij lekker rustig aan. Laat dat fleecekleedje maar mooi op de bank liggen.

Knuf

20. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    :)
    Even een hele korte snelle reactie, ben namelijk ernstig moe en kruip snel in bed. Net wakker van een tukje op de bank. Gaat nu weer goed met me hoor! Alleen nog een beetje een trekkerig gevoel in mijn buik, voel dat ze er hebben lopen rommelen. Geen pijn ofzo. Bloedverlies wordt ook al minder. Dank voor bezorgdheid, no worries!

Later meer. Klus-ze! ;)

x ster*

Share This Page