Gisteren een inwendige echo gehad. Ik heb al een paar maanden vanaf ongeveer een week voordat ik ga menstrueren af en toe stekende pijntjes rond mijn eileider. Via de huisarts na onderzoek enz door gestuurd naar het ziekenhuis voor een echo. Daar gingen we dan gisteren.... De echoscopiste (zo heet dat toch? Haha) vond ik een vreselijk mens. Onvriendelijk, ongenuanceerd enz. Ze zag 2 vleesboompjes en een cyste op mijn linker eierstok. Ik kon wel huilen! Na opzoeken op internet, zie ik dat het geen mega grote ramp is en er opties zijn. Maar toch, ik baal er enorm van! Ik heb gelijk mijn huisarts gebeld, waar we helaas pas maandag terecht kunnen. Dus, ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Ik wil in ieder geval absoluut niet onze kinderwens aan de kant schuiven, dus een deel van de opties valt al af.... Hebben meerderen van jullie ervaring hier mee?
Ik heb een myoom (vleesboom) in mijn baarmoeder. Zal in de familie zitten, want mijn moeder heeft het ook. Ik heb ook nog een zusje en zelf een gezonde dochter. Allemaal op een natuurlijke manier, zonder hulp van artsen, verwekt. Zolang je een eisprong hebt, is dat iig geen probleem
Hoi Twinkle81, dank je voor je antwoord! Deze hebben ze dus niet hoeven verwijderen of zo om zwanger te kunnen raken? Met 'opties' bedoelde ik dat ze de vleesboom bijvoorbeeld operatief weg halen (1 van de opties). Ik ga er niet van uit op dit moment dat we niet op de natuurlijke manier kinderen kunnen krijgen als ik een vleesboom heb
Bij mij kwamen ze er pas achter door de echo. De echoscopiste vroeg nog wel of ik daar nooit pijn aan had gehad, maar met een chronische darmaandoening heb ik zo vaak buikpijn dat het mij niet eens op zou vallen Tijdens de eerste echo was de myoom ongeveer 5 bij 5 cm (dus niet echt een kleintje) maar gelukkig is hij niet gaan groeien onder invloed van de zwangerschapshormonen (mocht dat wel zo zijn, ze krimpen naderhand vaak ook weer). De myoom zit er nog steeds. Van weghalen is nooit sprake geweest omdat ik er geen last van heb. Overigens heeft het bij mijn moeder wel 2x een stuitligging veroorzaakt (tenminste, daar gaan de artsen vanuit). Mijn dochter lag echter gewoon netjes met haar hoofd naar beneden.
Ik had een myoom en dat wist ik niet totdat ik opeens heeeeele erge buikpijn kreeg en ie er uit kwam toen ik aan het douchen was. Vrij snel daarna zwanger geworden. Daarvoor was ik nog niet bezig om kinderen te krijgen.
myoom nooit gehad wel een cyste.. deze kwam ook aan t licht na buikpijn en een echo.. maand later nieuwe echo gehad en cyste bleek flink gegroeid en moest toch operatief (kijkoperatie) verwijderd worden. geluk bij ongeluk knapte deze tijdens de operatie.. ik had er dus niet langer mee moeten lopen want dan was deze alsnog geknapt en had dan een spoed operatie gehad. ik denk als je de keuze krijgt voor operatie dat je dit wel moet overwegen.. bij mij is er ook endometriose gevonden en zelf zwanger worden had nooit gelukt.. ze kijken dus gelijk alles na... nadeel van cyste is dat het toch veel narigheid KAN geven als die groeid en/of knapt... echter kunnen ze ook weer krimpen/verdwijnen en geen klachten geven.. wel zou ik er op staan om over een maand ong. een controle echo te laten doen! succes