2e tripptrapp of de oudste op gewone stoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Aleida, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hallo allemaal,

We zijn nog maar 10 weken en een paar dagen zwanger, maar vroeg het me opeens af of we voor ons 2e kindje ook een tripptrapp zullen aanschaffen tegen die tijd, of dat de oudste dan op een gewone eetkamerstoel kan zitten??

Tegen de tijd dat nr 2 aan tafel kan zitten in de tripptrapp, zal die ongeveer 6 maanden oud zijn. Cas is dan al weer een stuk ouder en groter. Ongeveer 3 jaar.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Wij hebben zo'n hoge kinderstoel van ikea, erg fijn en wat goedkoper dan een tripptrap

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Bedankt voor je reactie!
    Ok, beide kids dus wel in een kinderstoel?

Wij hebben voor de oudste een zwarte tripp trapp omdat die het beste bij ons interieur past. Als we wel besluiten om toch 2 kinderstoelen te hebben, dan nemen we er dezelfde bij. Ben nu eenmaal Tripp trapp fan hahaha.

Maar vanaf ongeveer 3 jaar kunnen ze toch ook wel op een gewone stoel? Desnoods met een kussentje of stoelverhoger?

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb het verkeerd gelezen zie ik nu. :)
    Zo'n hoge stoel kan inderdaad ook wel. Ook zeker een stuk goedkoper!

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben een 2e triptrap gekocht voor de jongste en zijn daar erg blij mee. de oudste van inmiddels 4,5 zit perfect op de triptrap, een gewone stoel is echt te laag! ook met kussentje is niet ideaal. ze kunnen nog heel erg lang op de triptrap zitten, dus ik zou zeggen... als je het er voor missen kunt, zou ik zeker voor een 2e triptrap gaan. je kunt er dan natuurlijk eentje kopen zonder babyset, scheelt weer ;)
    (in duitsland waren ze 2jr geleden een stuk goedkoper incl. verzendkosten, mocht je een linkje willen pb me dan maar ff. weet niet zeker of t nu nog zo voordelig is)

*edit* de hoge kinderstoel van ikea vonden wij persoonlijk toch niet veilig genoeg voor onze wiebelkont, een triptrap is duidelijk erg doordacht qua stabiliteit

6. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    De babyset hoeft idd dan niet, scheelt ook weer wat in de kosten. :)

Het is nu nog erg vroeg in de zwangerschap en voordat we het echt kunnen gaan gebruiken, zijn we bijna een jaartje verder. (hopelijk hebben ze de zwarte dan nog....)

Tripp trapp is inderdaad wel behoorlijk veilig.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Onze dochter is nu 3en zit wel eens op een normale eetstoel maar het liefst op de tripptrapp. Dus wij hebben een tweede er bij gekocht. Inderdaad zonder baby set maar wel de newbornset en die bevalt heel goed want onze zoon kan dan nu al aan tafel er bij zitten. Kost wat maar goed over een paar maanden kan die op mp en dan krijg je er ook nog wel wat voor.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Wij hebben de zelfde twijfel gehad maar gaan toch een 2e tripp trapp aanschaffen.
    Onze dochter is 3.5 als de baby komt.
    Ten eerste zit ze niet goed op een gewone stoel, ze moet echt op haar knieen zitten om goed bij de tafel te kunnen. En wij hebben suede stoelen. Ik zit er echt niet op te wachten dat daar op gekleiderd word.
    Dus hier een tripptrapp in dezelfde kleur erbij (en wij willen ook graag de newborn set)

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Wij hebben er een stoelverhoger bij gekocht. Zit ze echt prima op! Straks gaat nr 2 ook op een stoelverhoger

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wij hebben nu nog de gewone kinderstoel voor mn dochter, maar sinds ik voor mn zoontje de tripptrappstoel heb, weet ik al dat er voor mijn dochter straks ook 1 komt (idd passend bij ons interieur ;)) , als ze er zelf op kan blijven zitten. (Omdat we dus al een goede kinderstoel hadden hebben we er voor gekozen geen newbornset aan te schaffen)
    Dus als je het geld hebt zeg ik: schaf een 2e aan!

Mijn zoontje is trouwens ruim 3 en zit nog steeds op de hoogste tree, dus voorlopig gebruiken we m nog wel even.

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij zijn ook zeker van plan een 2e TrippTrapp aan te schaffen. Het is toch niet voor niets een meegroeistoel? Wij hebben expres een roze gekocht, zodat het echt haar stoel is en ze hem zelfs kan meenemen naar dr studentenkamer :p
    Voor de volgende kopen we een andere kleur. De babyset hadden we expres wit gedaan, zodat die ook op de volgende zou passen.

12. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Ok, we zijn er uit! :)
    We kopen tzt een 2e tripp trapp. Ook weer een zwarte.
    Al zag ik ze nu op de site van babydump voor 109,- euri staan....
    Ach over een tjidje hebben ze vast wel weer een actie.

Die newborn set lijkt me ook wel wat. Die kunnen we vast wel op mp vinden en na die paar maandjes er weer op zetten. Die hoef ik niet persé nieuw. De stoel zelf wil ik wel nieuw, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

Bedankt voor de reacties!!
    Grtjs,
    Aleida

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben ook een 2e tripp trap gekocht. Mijn dochter is bijna 4 maar zit ook nog niet op een gewone stoel. Vind de trip trap echt ideaal voor haar en ze zal er nog jaren opzitten.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier zitten beide kids op een TrippTrapp...ideaal! Oudste is nu bijna 4 en zit prinsesheerlijk op haar stoel. Gewone stoel kan wel voor een keertje, maar is verder echt te laag....dan zou je weer een stoelverhoger moeten hebben?

15. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wij kopen er nu geen 3e bij dus schuift de oudste door naar een grote stoel. 3 Tripp trapps werd even te veel van het goede ;)

16. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    De tripptrapp is toch echt een meegroeistoel, dus groeit gewoon mee met je oudste kindje! Hier behoudt onze dochter haar tt en de baby krijgt een nieuwe tt met de babyset die we kunnen hergebruiken. En mama maakt voor elk een mooi kussensetje in tafelzeil, zo hebben ze elk hun eigen stoel! :)

Deel Deze Pagina