Vreemde vlekjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Peet012367, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn zoon ( 6 maanden) heeft rode vlekjes op z'n rechter onderbeen. Ze zijn niet weg te drukken. Hij heeft geen koorts, eet en drinkt goed en is vrolijk. Toch ben ik even bij de weekend-arts geweest. Conclusie; vreemde vlekjes, ziet er niet uit als iets ernstigs, aankijken, wordt t erger of blijft t, dan terugkomen. Prima conclusie, want zoon is niet ziek. Maar toch een vraagje aan de ervaren moeders, jullie zoon dochter wel eens spontane vlekken gekregen?

( oja, geen allergie of insektenbeet, t zit echt in z'n huid, niet erop)

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn meisje heeft ook wel eens rare rode vlekjes gehad. Het begon op haar romp, maar binnen een dag zaten haar benen er ook onder. De huisarts wist toen ook niet wat het was. Met twee dagen was het al wat minder en met een week was het zo goed als weg. Achteraf zou het misschien door een tandje kunnen zijn gekomen. De HA legde me trouwens uit dat kleintjes veel vaker huiduitslag hebben dan wij en het vaak moeilijk is om precies te zeggen wat de oorzaak is.
    Ik zou het inderdaad even aankijken, maar hopelijk verdwijnt het snel weer uit zichzelf.

3. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej, dank je wel! Hij heeft wel de leeftijd om tandjes te krijgen. De vlekjes prijken nog keurig op z'n been, hopelijk verdwijnen ze en krijgt hij er een tand voor terug!

4. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde verhaal gehad, mijn zoontje had op zijn linker onderbeen een aantal weken geleden wat rode vlekjes die niet weg te drukken waren. Ook hij was vrolijk, had geen koorts, at goed. Maar ook ik naar de huisarts :) De arts concludeerde dat het niets zorgelijks was, maar kon me ook niet precies vertellen wat het dan wel was.
    De volgende dag kreeg mijn zoontje echter ook hoge koorts erbij. Ik maakte me toch weer zorgen en heb toen omdat het weekend was de huisartsenpost gebeld. Ik mocht langs komen, maar zij dacht na het bekeken te hebben dat de rode vlekjes los stonden van de koorts. Mijn zoontje was weliswaar ziek, maar helder en alert, waarschijnlijk een virale infectie. Na een paar dagen waren de vlekjes weer weg (en de koorts trouwens ook).

Kortom, ik weet ook niet wat het is, maar ook bij ons was het uiteindelijk niets om je zorgen om te maken volgens de twee huisartsen. Ik heb op internet wel iets gevonden over paarsige, niet-wegdrukbare vlekjes (purpura van henoch-Schonlein) die bij babies wel eens op armen of benen kunnen voorkomen na een luchtweginfectie als een soort allergische reactie. Bij het cb vertelden ze me later dat het ook heel goed muggenbulten kunnen zijn, omdat dat bij babies ook rode vlekjes worden (en dus geen bultjes zoals je misschien zou denken).

5. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi! Ja dat heb ik ook gevonden via internet. De vlekjes trekken nu een beetje weg, ik zie ze nog wel. Maar hetklinkt idd exact 'te zelfde als bij jouw zoon.
    Hij is een beetje verkouden en wat uit z'n doen, maar geen koorts. Ik zie ook nog geen tand of iets wat er op lijkt. Nou ja..... Vreemd, maar t zal idd wel weer overgaan :)
    Thanks!

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter had ook een keer rare rode puntjes. De arts concludeerde dat het een virus ( kon gewoon verkoudheidje zijn) was en dat sommige kindjes reageren op een virus met uitslag.

Deel Deze Pagina