Hoi allemaal, Mijn zoon wordt volgende week 2 jaar oud. Ik dacht eraan om hem een loopfietsje te gaan kopen. Is dit een goed idee? Of is hij hier nog te klein voor? Motorisch lijkt hij mij wel redelijk vlot, maar tja... hier heeft hij geen ervaring mee. Is het anders beter om met een driewieler te beginnen? Wat vinden jullie (of hebben jullie nog andere tips?) Ik hoor het graag!
Hier is de loopfiets een succes! Mijn zoontje is nu 2,5 en gaat als een speer! Wij hebben de puky vanaf 2 jaar. We hadden eerst die van 2,5 maar die was echt te groot. Het was even oefenen maar hij vindt het nu geweldig..
Ah ja die Puky had ik ook gezien inderdaad. Maar ik vond die hele klein wel erg klein uitzien. Ik dacht zelf dat hij hier niet lang plezier van kan hebben (ivm groeien). Ik vond ze te duur om dat risico te nemen. Maar misschien zie ik het dus verkeerd? Kan die van jou er nog lang op denk je?
Ik weet niet hoe groot je zoontje is, maar wij zijn ook naar de puky aan het kijken en hij past met zn 88 cm al prima op de versie vanaf 3 jaar. ik zou voor het loopfietsje gaan ipv de driewieler, daar kan hij een stuk langer mee vooruit.
Onze dochter fietst nu al een tijdje op de puky lr m gaat super! De fiets moet vooral niet te groot zijn want dan is het lastig om het evenwicht te bewaren en te leren (loop)fietsen. Denk niet dat hij te klein is. Ip kunnen ze tussen 3 en 4 jaar al op een echte fiets, en alles is verstelbaar. Daarbij is de puky echt super stevig en kunnen we hem tzt wel weer door verkopen
Maar moet ik dan voor die hele kleine gaan denken jullie? Of voor die iets grotere? Ik schat dat mijn zoon zeker 80 cm is. Ik moet dinsdag naar het CB dus dan kan hij eindelijk goed gemeten worden haha
Hier ook de kleinste puky en gaat echt perfect ! Mijn zoontje is nu rond de 92 cm en hij staat nog op de laagste stand. Ik raad wel aan om de kleinste te nemen hoor.
Mijn middelste is in maart twee geworden en kreeg toen een loopfietsje van ketler. Ze kon toen met puntje van haar tenen op de grond komen. Na twee maanden ging ze supersnel en met de voetjes in de lucht op het loopfietsje. Groot succes hier..
Hier heeft ze de kleinste puky voor haar verjaardag gekregen en ondanks dat ze niet heel stevig liep en ze niet heel vlot is mbt haar grove motoriek, fietste ze hier meteen op weg en wordt nu nog dagelijks gebruikt (wordt in december 3).
Absoluut een loopfiets halen. Is hier een groot succes (wel na enig oefenen). Een loopfiets is goed voor het evenwicht dat later nodig is om te kunnen fietsen. Ook leren ze afstanden inschatten, luisteren (naar jou aanwijzingen), een begin van omgaan met verkeer, op tijd afremmen etc. Een driewieler kunnen ze minder lang mee. Ook zorgt het niet voor het evenwicht wat juist zo belangrijk is voor het echte fietsen. Puky is een goed en degelijk merk. Niet kapot te krijgen en ook prima 2e hands te kopen.
Weet je zeker dat hij ongeveer 80 cm is? Of bedoel je ruim voorbij? Als je je kindje op de grond legt met hoofd tegen de muur, boek achter de voeten leggen en dan opmeten heb je ook een schatting trouwens. Dochter is 89 cm nu en ik heb allebei de Puky's tweedehands in huis. De kleinste Puky Starter (10 inch) en de Puky Racer (12 inch) sinds kort ook. Ze past nu nét op de grotere, maar dan alleen met haar voorvoeten op de grond. En als er een keertje een kuil in de weg zit aan een kant dan kukelen ze al bijna om. Dus hier crosst ze nog op de kleine Puky, is veel makkelijker te hanteren voor haar. Daar kon ze op vanaf 83 cm (19 mnd), als ze haar schoenen aan deed kwam ze dan goed bij de grond en kon ze ermee overweg. Zadel en stuur zijn flink te verstellen. Maar als je hem nieuw gaat kopen zou ik de grotere kopen als je kindje minimaal 88-89 cm is. Anders nog de kleinere, kunnen ze ook lang mee doen en daarna over naar een gewoon fietsje (of net als ik de grotere loopfiets ook tweedehands kopen, ze zijn redelijk waardevast dus je verkoopt hem ook zo weer).