Zoontje 1,5 middagslaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama20132015, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama20132015

26 jan 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, graag wil ik jullie vragen hoe lang het middagdutje duurt? Mijn zoontje is 1,5 en sinds een week slaapt hij nog maar een half uurtje smiddags, onder protest valt hij heel even inslaap maar liever slaapt hij niet meer smiddags. Dit is toch veel te jong?! Tot een week geleden sliep hij smiddags nog 2 uur. Verder is hij niet ziek, geen tandjes niets. Snachts slaapt hij gewoon goed. Ik hoor graag jullie ervaring. Alvast dank'

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Er is geen standaard 'duur' voor een middagslaapje zover ik weet :) Ik ken verhalen van kindjes die vanaf 1 jaar al geen middagslaapjes meer deden, het verschilt echt per kind. Onze dochter slaapt gemiddeld elke middag nog 2 uur, die is nu 21 maanden.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier nog geen anderhalf, maar het verschilt wel per dag. De ene dag hoor ik hem alweer na een uurtje kletsen in zijn bedje en soms slaapt hij nog wel eens 3 uur! Dat ligt er ook aan hoe fit hij is en of het een drukke dag is geweest. Hij is nu pas ziek geweest en toen had hij zelfs weer even twee slaapjes per dag nodig van meerdere uren.
    Ik denk dat het ook zo weer anders kan zijn hoor, groeispurtje of tandje en dan hebben ze ineens weer wat meer behoefte aan slaap. ;)

4. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Hier verschilt het ook per dag, de ene dag slaapt hij een uurtje de andere dag twee uur. En soms slaapt hij ineens twee keer per dag, of hij wil helemaal niet slapen.
    Blijkbaar heeft je zoontje genoeg aan zijn nachtrust.

5. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Mijn zoontje is ook 1,5 en doet ook meestal geen middag dutje meer.
    Het was ineens drama, het naar bed gaan smiddags onder luid protest om vervolgens na 3 kwartier drama een half uur te slapen.. Dus ik heb het maar geschapt. Normaal ging hij om 8u naar bed en nu zonder middag slaapje tussen half7 en 7. Als ie echt moe is op een drukke dag slaapt ie wel maar niet op normale 'thuisblijf' dagen..

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier slaapt dl nog wel min 2 uur meestal. Eventjes een fase gehad dat ze ook bijna niet sliep, misschien 45 min, maar dat is weer voorbij en nu ligt ze vaak ruim 2 uur te slapen :) Wie weet gaat het dus ook wel weer over ...

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Onze dochter heeft inderdaad ook zo'n periode gehad, duurde niet lang gelukkig. :)
    Dus ik denk dat je het beste even door kunt zetten, en hopelijk Is dit voor jullie ook een faaaaase :D

8. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier ook een zoontje van 1,5 die slaapt de meeste dagen helemaal niet meer overdag. Gaat dan s avonds gewoon rond zeven uur naar bed.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier slaapt hij nog 1x en dit verschilt van 3 kwartier tot 1,5 uur.
    Maar dit doet die dan wel weer vroeg, meesta, vanaf half 11/11 uur.

Zolang je niet met een sacherijnig kind zit zou ik het lekker laten :)

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier 2, maar meestal 3 uur.

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Meestal zijn dat fases die voorbij gaan, uitzonderingen daargelaten. Ik zou het voorlopig toch nog maar een tijdje blijven proberen.

12. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een periode gehad dat hij niet lang sliep.
    Nu slaapt hij al een paar maand minimaal 2 uur dus helemaal prima!
    Het is een ontzettend energiek ventje dus ik vind het zelf ook echt nog heerlijk om even bij te tanken en tijd voor mezelf heb

Deel Deze Pagina