Hoi allemaal, graag wil ik jullie vragen hoe lang het middagdutje duurt? Mijn zoontje is 1,5 en sinds een week slaapt hij nog maar een half uurtje smiddags, onder protest valt hij heel even inslaap maar liever slaapt hij niet meer smiddags. Dit is toch veel te jong?! Tot een week geleden sliep hij smiddags nog 2 uur. Verder is hij niet ziek, geen tandjes niets. Snachts slaapt hij gewoon goed. Ik hoor graag jullie ervaring. Alvast dank'
Er is geen standaard 'duur' voor een middagslaapje zover ik weet Ik ken verhalen van kindjes die vanaf 1 jaar al geen middagslaapjes meer deden, het verschilt echt per kind. Onze dochter slaapt gemiddeld elke middag nog 2 uur, die is nu 21 maanden.
Hier nog geen anderhalf, maar het verschilt wel per dag. De ene dag hoor ik hem alweer na een uurtje kletsen in zijn bedje en soms slaapt hij nog wel eens 3 uur! Dat ligt er ook aan hoe fit hij is en of het een drukke dag is geweest. Hij is nu pas ziek geweest en toen had hij zelfs weer even twee slaapjes per dag nodig van meerdere uren. Ik denk dat het ook zo weer anders kan zijn hoor, groeispurtje of tandje en dan hebben ze ineens weer wat meer behoefte aan slaap.
Hier verschilt het ook per dag, de ene dag slaapt hij een uurtje de andere dag twee uur. En soms slaapt hij ineens twee keer per dag, of hij wil helemaal niet slapen. Blijkbaar heeft je zoontje genoeg aan zijn nachtrust.
Mijn zoontje is ook 1,5 en doet ook meestal geen middag dutje meer. Het was ineens drama, het naar bed gaan smiddags onder luid protest om vervolgens na 3 kwartier drama een half uur te slapen.. Dus ik heb het maar geschapt. Normaal ging hij om 8u naar bed en nu zonder middag slaapje tussen half7 en 7. Als ie echt moe is op een drukke dag slaapt ie wel maar niet op normale 'thuisblijf' dagen..
Hier slaapt dl nog wel min 2 uur meestal. Eventjes een fase gehad dat ze ook bijna niet sliep, misschien 45 min, maar dat is weer voorbij en nu ligt ze vaak ruim 2 uur te slapen Wie weet gaat het dus ook wel weer over ...
Onze dochter heeft inderdaad ook zo'n periode gehad, duurde niet lang gelukkig. Dus ik denk dat je het beste even door kunt zetten, en hopelijk Is dit voor jullie ook een faaaaase
Hier ook een zoontje van 1,5 die slaapt de meeste dagen helemaal niet meer overdag. Gaat dan s avonds gewoon rond zeven uur naar bed.
Hier slaapt hij nog 1x en dit verschilt van 3 kwartier tot 1,5 uur. Maar dit doet die dan wel weer vroeg, meesta, vanaf half 11/11 uur. Zolang je niet met een sacherijnig kind zit zou ik het lekker laten
Meestal zijn dat fases die voorbij gaan, uitzonderingen daargelaten. Ik zou het voorlopig toch nog maar een tijdje blijven proberen.
Hier ook een periode gehad dat hij niet lang sliep. Nu slaapt hij al een paar maand minimaal 2 uur dus helemaal prima! Het is een ontzettend energiek ventje dus ik vind het zelf ook echt nog heerlijk om even bij te tanken en tijd voor mezelf heb