welke fiets voor 3 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goldy, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze zoon word in juli alweer 3 jaar en wij willen hem graag een fietsje cadeau geven. Wat zijn nou goede en fijne fietsjes voor die kleintjes. Graag tips :)

Alvast bedankt

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Op marktplaats, een 12 inch fietsje gekocht voor twee tientjes (merk Corvino) En hij heeft d'r zoveel schik van. Ben blij dat ik geen nieuwe heb gekocht, want hij is er al een paar keer meegevallen, ondanks de zijwieltjes.

Een loopfiets is trouwens ook erg leuk en goed voor t evenwicht leren bewaren.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een batavus 12 inch fietsje 2de hands..

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een Loekie 12 inch.

5. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is net 3,5 en we hebben toevallig vorige maand ook een fiets voor haar gekocht. Dat is overigens een 16 inch fiets (is voor de leeftijd van 4 tot 6 jaar geloof ik). Nu is onze dochter vrij lang, maar ik zou wel even goed kijken naar de maat voordat je iets koopt. Zonde als je volgend jaar alweer een andere moet kopen.

Wij hebben overigens een nieuwe gekocht via internet voor vrij weinig. Zal wel geen fantastische kwaliteit zijn, maar who cares?! Deze fiets was goedkoper dan een tweedehandse in de fietsenwinkel! Volgens mij heet de fiets Little Missy. Moet je even googlen anders.

Succes!

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben voor de oudste met 3 jaar een nieuwe loekie 12,5 inch gekocht. We hebben gekozen voor een nieuwe omdat we deze naar zn broertje door konden schuiven en we er daarom langer plezier van hebben. Uiteindelijk heeft hij voor zn 5e verjaardag een 18 inch fiets gekregen, die hebben we via marktplaats gekocht maar ziet er nog zo goed als nieuw uit.
    Deze was van het merk Alpina, bij de fietsenwinkel zeggen ze dat de onderdelen van de Loekie fietsen niet zo goed zijn.

Ik zou zeker wel voor een 12,5 inch gaan, groter is niet handig met leren fietsen. Mijn jongste is bijna 4 en fietst er nu op zonder zijwieltjes.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    loekie 12 inch met luchtbanden voor de vering
    (ik heb veel gelezen en vergeleken en deze kwam als beste uit mijn test, marktplaats 40 euro in nieuwstaat)

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

corvino 12 inch gekocht bij de intertoys nieuw voor 89 euro en een leuk fietsje voor dat geld.

Moet wel zeggen dat zodra ze hier goed los konden fietsen ze toch wel redelijk vlot overgingen op een 16 inch fiets omdat ze zich een slag in de ronte trappen op zo'n 12 inch fietsje.
    Maar om te leren fietsen ideaal.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Een 12 inch loekie

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou idd voor een 12 inch gaan. Ws zal hij al snel op een 16 inch met zijwieltjes passen maar bij het leren fietsen zonder zijwieltjes is een 16 inch weer te groot. Wellicht kun je daarom nu een fiets kopen op mp en straks een nieuwe grotere fiets.

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook een 12 inch loekie. Toen ze vier was, hebben we een 16 inch gekocht, maar ze fietst ook nu nog alleen op de 12 inch zonder zijwieltjes, terwijl deze wel erg klein is voor dr. Maar ze heeft er dus veel plezier van :)

Deel Deze Pagina