Behandelingen plakboek van de MMM voor later?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jummymummy, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Zijn er hier meiden die een manier hebben om spulletjes uit je behandeling te bewaren zodat je er later op terug kan kijken?
    Ik vond 2 verzegelingen van naalden van de gonal-f. Daar heb ik vanochtend met de assistente mee geoefend en dit was de eerste keer dat ik mijzelf prikte. Het was toeval dat ik ze in mijn voorlichting boekje vond en kwam op het idee om ze te bewaren. Ik heb ook een provera doosje gevonden, lege provera verpakkingen, lege clomid strips en de voorlichting boekjes. Ook het behandelings schema zou ik kunnen inplakken. Oh en ik heb ook nog de echo van de eerste keer bij de gyn. Daar is de PCO mee gediagnosticeerd.

Zijn er mensen die dit soort dingen bewust bewaren? En heb je het ingeplakt of doe je er iets anders mee? Richt je je in de tekst op de baby of doe je dat anders?

Of vind je dit misschien wel heel raar en zou je dit nooooit doen? :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb nog een aantal echo's van toen ik net zwanger was.
    Moet eerlijk zeggen... Zodra je zwanger raakt wil je de Mmm zo snel mogelijk vergeten (ik tenminste). Ik focus me liever op mooie foto's van m'n kinderen. En ik hoop dat zij dat later ook waarderen.

3. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm daar heb je zeker een punt. Ik kan me idd ook helemaal voorstellen dat je t wil vergeten dan. Maar wat als t nooit lukt ofzo. Dan is dit t enige tastbare.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb een aantal echo's gehad bij afgelopen twee miskramen. Die heb ik in een doosje gedaan samen met wat kaartjes die we kregen en de testen.
    Spuiten e.d. heb ik niet gebruikt, mocht dat nodig zijn had ik die er bij gelegd. Als ik mij verdrietig voel dan kijk ik even tussen die spullen.

5. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Ik zag eens een foto voorbij komen van een zwangerschapstest met daarachter een berg naalden spuiten en ampullen. Klinkt niet zo leuk als ik het zo typ eigenlijk. Maar de foto vond ik erg mooi, zegt alles vind ik

6. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb overal foto's en filmpjes van gemaakt, schema's bewaard en informatie boekjes uit het ziekenhuis. Ik ben ook van plan om er iets van een plakboek mee te maken. Alleen op dit moment durf ik het nog niet omdat het voor mijn idee dan zo definitief is en ik het dan afsluit terwijl ik (nog) niet zwanger ben. Vind ik de goden verzoeken.... Slaat misschien nergens op maar hoe langer het duurt, hoe gekker je word:p

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee nooit wat bewaard...

Heb 5 iui s gehad in totaal en 4 icsi behandelingen.

T enige wat ik heb is een foto van m'n dochtertje die nu bijna geboren zal worden als 8 cellige embryo zie m'n avatar😁

8. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alles in een doos gedaan. En zelfs de bak met alle lege spuiten bewaar ik. Wil heel open zijn naar me kinderen hoe ze gemaakt zijn. Laatst voor het eerst iets erover gezegt tegen me dochter. Ze is nu bijna 3 jaar

9. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Dat is het allermooiste aandenken hihi

Bedankt voor de ideeën. Ik ben iig niet de enige die die behoefte heeft en das fijn om te weten.

SDI86: zie het anders als het afsluiten van een ronde? Als je nu heel lang wacht dan weet je ook niet meer wat waarbij hoort. Maar ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Je krijgt steeds meer bijgeloof hihi. Zo heb ik een stel babyschoentjes in mn tas zitten ter motivatie voor mn ei. Heeft tot nu toe niet echt gewerkt, 2 eieren in 4 rondes met clomid. Ik werd al gek van t idee dat er nu weer geen ei zou zijn hihi. Maar gelukkig nu Gonal-F.
    Maar juist daarom zou ik dat soort dingen ook willen inplakken. Nu zit je er helemaal middenin en er gebeurd zo veel! Door dingen te bewaren denk ik dat ik misschien later wat orde kan scheppen in mn herinneringen.

Saar88: als je t zo zegt klinkt het bijna luguber. Maar ik denk dat het plaatje heel mooi is als je de MMM weg van iemand kent.

10. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Ik heb mijn spulletjes niet bewaard, behalve m'n Puregon en Ovitrelle prikpen. Maar toen ik die foto van Shadixx zag (als ik zo vrij mag zijn een linkje te posten: http://ddchick.files.wordpress.com/2014/03/dscn6322-001.jpg ) was ik zo onder de indruk. Toen vond ik het wel jammer dat ik verder niks bewaard heb. Heb daar dus nu wel een beetje spijt van.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Snap dat als het uiteindelijk niet lukt dat het dan anders ligt, maar wil je dan echt zo'n aandenken en waarvoor?
    Is een oprechte vraag hoor! Lijkt me jezelf zo kwellen om steeds weer geconfronteerd te worden met die onwijs zware periode, de lege plek die blijft, het verdriet...

12. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk juist dat het kan helpen met het verwerken van de hele periode. Iets tastbaars om later terug te kijken op wat je allemaal hebt gedaan voor je kindje.
    Kijk ik denk niet dat het plakboek op de grote tafel komt te liggen. Maar misschien is het wel iets wat ergens bij de babyfoto's van mij en de peuterwerkstukken van vriendlief komt te liggen. Ergens in een doos op het rommelkamertje, klaar om te pakken als je daar behoefte aan hebt. (Nu ik dit zeg ga ik denk ik vanavond die werkstukjes maar eens bekijken hihi)

En weet je, als achteraf blijkt dat ik er moeite mee heb of er geen behoefte aan heb, dan kan het altijd nog weggegooid. Andersom kan je het niet tevoorschijn toveren als je nu alles al wegdoet.

13. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hoi dames.. Ik heb ook foto's van echo's bewaard en zaad gefotografeerd.. Boekjes heb ik bewaard en heb zelfs een tatoo over hoop..

Ik heb7 iui gehad en begin volgende cyclus aan ivf..

Ik vind dit een ... Tijd maar het zal me altijd bijblijven. Het heeft me anders doen leren denken en ben ook al een heel ander persoon geworden en als ik ooit moeder mag worden zal het me ook een andere kijk geven dat het niet vanzelf sprekend is wat veel mensen wel denken., het is een rot periode maar het heeft nu al mijn leven veranderd ..

En waarom weggooien de spulletjes maar een plakboek? Tja als het je helpt waarom niet.?? Of er nou ingekeken word later of niet..

14. pippeke

pippeke Niet meer actief

Wow dat is zeker een hele mooie foto!
    Verder heb ik niet echt de behoefte aan een plakboek. Wil het zsm vergeten. Maar de foto is echt wel soort van gaaf. Zeker met het middelste deel erin..!

Brtt heb jij echt foto's van de potjes zaad gemaakt? Daar moet ik wel een beetje om gieberen..

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik heb geen vruchtbaarheidsbehandelingen in klassieke zin gehad, maar heb wel 5 miskramen gehad voor we een kindje kregen. Dus een hele stapel echo's, temperatuurschema's en ook wat medicatie waarmee ik uiteindelijk zwanger gebleven ben, die zesde keer. Dat zit allemaal in een doos. Een plakboek heb ik niet. Maar ik zal de doos ook niet weggooien. Dit is hoe het was, en hoe het is gegaan. Het hoort bij de geschiedenis van onze dochter. Dus als het nu goed voelt: bewaren. Weggooien kan altijd nog.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Super-foto idd! Dat zou iets zijn dat ik ook heel mooi zou vinden.
    Helaas alles terug naar de apotheek gebracht...
    (Wel ongeveer 100 foto's van zwangerschapstesten. Ze moesten oplopen! Ik was zo bang...)

17. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Tijdens de behandelingen heb ik van alles bewaard, maar toen we zwanger waren heb ik alles weggedaan. Op de foto van dé embryo na!

18. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nee joh pippeke, van het zaad onder de microscoop ik dacht als het lukt zijn dit je broertjes en zusjes maar het was mislukt..

19. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ja zoon foto van de embryo lijkt mij ook gaaf.. Kan je later kijk dit was jij

20. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik kan me heel goed voorstellen dat het bewaren van de spullen uit de mmm en het op een bepaalde manier verwerken ( bv. plakboek, foto o.i.d. ) kan bijdragen aan het verwerken van deze periode.
    Voor mijzelf werkt dat niet zo. Hier 6 iui behandelingen, 2 ivf en een poging tot cryo tp. Meer dan genoeg aan spuiten e.d.
    Helaas nooit zwanger geworden en bijna aan het einde van ons traject.
    Ik heb alles heel lang bewaard, maar op een gegeven moment was ik het zo zat iedere keer al die spuiten etc. tegen te komen en geconfronteerd te worden met een rotperiode. Heb toen in 1 keer alles bij elkaar gezocht en ben met een grote tas naaldencontainers en ampullen naar de apotheek vertrokken. Voor mij was he een opluchting dit niet meer in huis te hebben.
    Heb er nooit spijt van gehad dat ik dit niet heb bewaard.
    Ik heb alleen nog de echofoto's van de teruggeplaatste embryo's. Voor mij ook pijnlijk om te zien, maar d ik kan het niet over mijn hart verkrijgen die weg te doen.

Deel Deze Pagina