Hallo dames, Al een tijdje aan het proberen om zwanger te worden voor een broertje of zusje voor ons zoontje. Het gaat elke keer mis. Voel me soms zo schuldig. Ik moet blij zijn met ons zoontje, ben ik ook heel erg, maar zou zo graag een broertje of zusje voor hem willen. Mensen gaan vragen stellen... Wanneer komt er een tweede? Het doet zo'n pijn! Inmiddels al ruim een half jaar bezig. Het is al 3 x achter elkaar mis gegaan. Ruim 2 weken over tijd, licht positieve testen en dan toch weer krampen en heel veel bloed!!! Op verzoek van de huisarts eerst een algemeen bloedbeeld onderzoek laten doen, daarna op hormonen en vitamine B6 en B12 en allebei niks uitgekomen! Nu een afspraak bij de gynaecoloog op 8 oktober! Ik ben op zoek naar lotgenoten. Wie zit er in hetzelfde schuitje? En wil gevoelens delen? Groetjes, Jannebo
hm...een half jaar is toch nog niet zo lang? bij ons is de eerste door de pil heen gekomen, de tweede was in de derde ronde raak en de derde was negen maanden keihard werken met 5vmk's.. na negen maanden is het toch gelukt. Verlies de moed nog niet! Het is op zich niet gek dat het een keer wat langer duurt, al is het natuurlijk wel heel vervelend als het steeds mis gaat.. Heel veel succes!
Ik zit me ook net even vreselijk te voelen omdat het maar niet wil lukken. Al 2x een VMK en 1x BBZ. Door de BBZ weet inmiddels iedereen dat we bezig zijn voor een 2e, dus die vraag krijgen we gelukkig niet meer. Maar wel andere opmerkingen die nog veel pijnlijker zijn. Zit nu een paar dagen voor NOD en heb het gevoel dat het weer niet raak is. Daarbij hebben wij nog maar een paar kansen, want we werken met donorzaad en hebben in totaal maar 12 pogingen. Dat drukt nog eens extra erop dus! Dat dit topic maar snel een roze randje mag krijgen!
@Paloe Een half jaar is inderdaad niet lang. De eerste 3 pogingen is het ook gewoon niet gelukt. Ik heb al heel lang een regelmatige cyclus van 23/24 dagen. Voor de zwangerschap van mijn zoontje en daarna ook. Ik heb na de geboorte van mijn zoontje 3 maanden lang anticonceptie geslikt (borstvoedingspil) en daarna niks meer. Ik slik al ruim 1 jaar geen anticonceptie meer. De laatste keren was ik telkens overtijd en had ik 'last' van zwangerschapskwaaltjes. Testen waren nooit duidelijk positief. Huisarts vond dat ook vreemd. Ik wordt dus blijkbaar wel zwanger, maar het blijft niet 'hangen'. Vandaar onderzoeken en doorverwijzing. Ik heb ook het gevoel dat er iets niet klopt in mijn lijf. Na de 2de vroege miskraam ben ik bij de gynaecoloog geweest. Er is toen een echo gemaakt om te kijken of mijn baarmoeder schoon was en of mijn eierstokken er goed uitzagen. Ik heb voor de zwangerschap van mijn zoontje ook 2 miskramen gehad. Een bij 8 weken en een bij 7 weken. Tussen de miskramen door gewoon een regelmatige cyclus. Dus ik heb echt het idee dat er wel een bevruchting plaats vind. Ik leef heel gezond. Ik rook en drink niet, eetgezond. Heel af en toe een wijntje, maar na de vruchtbare dagen niet. Ik loop 3x per week hard. Het is gewoon gek! Wil ervaringen delen met lotgenoten.
@Dreamer Jeetje, dat is spannend voor jou!! Ik duim voor je hoor! Je gevoel kan het ook mis hebben. Grappig dat er tussen mijn zoontje en jouw dochter maar een maand zit!!
Mijn onderschrift klopt trouwens niet! Nu wel! Even aangepast. Ik mag over 4 dagen weer testen zegt ie. Ik geloof niet dat ik zwanger ben. We wachten het maar af...
Ik kom alvast wat roze brengen!! Ik had zo sterk het gevoel dat het niet raak was, dat ik vandaag, dag 11, getest heb om zeker te zijn dat het niet gelukt was. Maar.. tot mijn verbazing kwam er direct een duidelijke 2e streep! Ik dacht, die test is vast niet goed. Maar ook op de 2e test (ander merk) kwam direct een 2e streep. En op test 3 ook Hoop dat jij ook zo'n positieve verrassing mag krijgen!
Oh wat fijn dreamer!!! Gefeliciteerd! Ik heb nu enorm veel dikke witte afscheiding. Zou zondag ongesteld moeten worden. We gaan vanmiddag een weekend weg. We wachten het maar weer af!