Helaas blijft deze baby ook weer lang zitten en zal ik over een aantal dagen worden ingeleid als ze niet vanzelf nog komt... 1e inleiding met 41w. Weeënstorm van 24u, toen pas ruggenprik gekregen (zelf helemaal van de kaart door de pijn en dus geen moment gedacht aan die mogelijkheid, de pijn overviel me echt) en vervolgens nog 12u bezig geweest, 1,5u persen, vacuum. Helse bevalling van 36 uur totaal. Ik wilde zoooo graag spontaan bevallen en dus met de pijn 'meegroeien' maar misschien zit het er deze keer weer niet in. Morgen gesprek met de gyn om opties te bespreken. Ze zei al dat evt direct pijnstilling mogelijk is vóór de inleiding. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog andere tips die ik met de gyn kan bespreken? Ik verkramp al bij het idee van weer een ziekenhuis bevalling met al die plakkers, ctgs, geen kant op kunnen, weeënstorm etc... en ik weet dat ik daarmee dus mezelf alleen maar meer in de weg zit
Ik heb ook een redelijk traumatische bevalling gehad bij de eerste. Ben wel weer ingeleid de tweede keer maar heb duidelijk aangegeven dat ik enorm angstig was en snel in paniek kon raken. Ook dat ik het liefst een ruggeprik wou maar dat hadden ze liever niet. Zelf ben ik achteraf erg blij dat ik dat niet heb gedaan, deze bevalling heeft toch wel het trauma van de eerste een beetje geheeld. Ze hebben de opwekkers heel rustig opgehoogd en lieten voor zover mogelijk mij met rust. Resultaat; om 10.30 eerste wee en om 13.08 was ze er al. Ik heb al die tijd lekker onder de douche gezeten en heb het als een droombevalling ervaren. Alleen toen ik om 13.00 uur 6cm had had ik even het gevoel dat ik het niet meer kon, 8 min later was ze er al. Dus nee geen ervaring met vooraf al pijnstilling maar wél dat er enorm verschil kan zitten tussen beide bevallingen. Oh en ik heb vanaf 36 weken vrouwenmantelthee gedronken. Ik weet niet of dat nog mee heeft geholpen maar vermoed van wel.
Hier ingeleid met tabletjes en toen de weeën regelmatig kwamen en de ontsluiting op 4-5 cm zat, een ruggenprik gevraagd en gekregen. Pas daarna hebben ze de vliezen doorprikt. Gespaard gebleven van pijn op die manier. Succes, komt goed!
Mijn eerste ingeleide bevalling ging redelijk snel (totaal 3u50min), eer ik om een ruggenprik vroeg was het al te laat. Ik heb daarom voor mijn tweede inleiding gevraagd of ik direct een ruggenprik mocht, bij het breken van de vliezen. Mijn gynecoloog raadde dit met klem af: de weeën kunnen erdoor niet goed op gang komen of stagneren waardoor het een pittige, lange bevalling kan worden. Uiteindelijk dus niet gedaan en erg snel bevallen zonder pijnstilling.
Ik ben bij mijn 2de ingeleid en de gyn gaf toen aan dat ze niet voor de 4-5 cm een ruggeprik zetten omdat het de weeën kan afzwakken en de bevalling tot stilstand kan brengen. Bij mij hebben ze wel de weeënopwekkers heel langzaam opgehoogd en ondanks dat wel redelijk heftige weeën gehad (6 weeën in 10 min) masr toen zat de ruggeprik er snel genoeg in.
Hier ook een ruggenprik aangevraagd na een traumatische bevalling. Was me wel toegezegd, maar toen puntje bij het paaltje kwam kon dat ineens alleen overdag en later was het ineens te laat.
De 1e was een ingeleide bevalling en de 2e ook hier. Ondanks dat ik de 2e bevalling erger en heftiger vond, had ik bij de 1e een weeenstorm gehad en bleef ik maar hangen op 2cm ontsluiting. Uiteindelijk koos het ziekenhuis dat het zo niet verder kon en kreeg ik een ruggenprik, waardoor de ontsluiting vorderde. Nu bij de 2e wilde ik eerst geen ruggenprik, maar toen eenmaal de weeën heftig waren toch wel voor gekozen. Ik zat toen op 3cm ontsluiting en schoot na de prik ook snel door naar 7-8cm. Als het ziekenhuis het kan garanderen, zou ik dus niet bij voorbaat al een prik kiezen, maar als je al een klein beetje ontsluiting hebt. Succes met je bevalling, hopelijk is het spontaan op gang gekomen!
Niet @bozoe, wel 2x ingeleid Ik mocht douchen tijdens de bevalling, infuus bleef om, CTG moest toen af.
Super! Er is een flinke kans dat deze zwangerschap een inleiding word ( vind ik best eng want nooit gehad) dit soort info ben ik heel blij mee!
Ik ben bij beide ook ingeleid. De eerste met 40+6, ballon en vervolgens vliezen gebroken. Uiteindelijk wel weeën opwekkers gehad omdat ze mij alleen hadden laten liggen en ik een half uur op aan het houden was.. Puntje bij paaltje waren mijn weeën op en kreeg ik dubbele dosis opwekkers, maar geen weeenstorm. Ik had het idee dat ik het op eigen kracht heb gedaan. Bij de 2e ook een inleiding met 38+5 en ook weer met ballon. De volgende dag bevallen na het stilvallen van de weeën kwam het middernacht toch nog weer opzetten. Vervolgens gestript en vliezen gebroken omdat ik behoorlijk bloedde. Bij deze bevalling totaal geen opwekkers gehad. En dus geen weeënstorm.
Mijn 4e bevalling is ingeleid en gestart met een ruggenprik. Dit was omdat ik heftige bekkeninstabiliteit had. Dus niet vanwege een traumatische bevalling er voor. Hoewel mn 1e bevalling echt traumatisch was. Ik weet niet hoe je gyn er in staat om zonder medische indicatie gelijk een ruggenprik te geven. Vaak zijn ze nogal sceptisch.