Moeders voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mams136, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik kan me herinneren dat er vorig jaar een topic was over moeders voor moeders.

Waarom je mee doet, of waarom juist niet?

Leek me leuk om dit topic weer te starten.

Dan bijt ik de spits af.

Twijfelde of ik weer mee wou doen nadat de vorige zwangerschap mis liep met bijna 17 weken (vlak nadat de laatste kannen opgehaald waren)
    Maar toen ik mn positieve test in handen had was 1 van de 1e dingen die door mn gedachten schoten dat ik MvM moest bellen.

En zie hier:

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb de eerste zwangerschap wel mee gedaan. Maar vond de geur die van de kannen afkwam, zo verschrikkelijk. Ik ben de eerste 4,5 mnd ontzettend ziek geweest en de kannen hielpen dus niet mee.. De 2e zwangerschap heb ik niet mee gedaan, omdat ik dus weer bang was voor de geur. De 3e heb ik getwijfeld, de angst dat het mis ging zat er goed in, dus ik besloot nog even te wachten. Net voordat ik wou gaan bellen, ging het dus mis.. Nu wacht ik ook nog even af, ik ben zo bang dat dit weer mis gaat. Bovendien wil ik mijn zwangerschap graag geheim houden en dat gaat niet lukken als ik die kannen voor de deur heb staan.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Charity kan me voorstellen dat het geen pretje is als je ontzettend misselijk bent.
    Ik zet de kannen gewoon in die neutrale tassen voor de deur op vrijdagochtend.

4. tulip

tulip Niet meer actief

bij de eerste meegedaan, gewoon omdat het mij logisch leek, omdat het het minste is wat ik kon doen voor degenen bij wie het echt moeizaam gaat.

Nu had ik ook mee willen doen, maar we zitten midden in een verhuizing, we gaan vanaf woensdag tijdelijk naar een woning boven een tandarts, ik kan ze uiteraard niet voor de deur zetten voor de praktijk;) en het hele verhuizen (2 keer) vergt zoveel van mij dat ik het ook niet zie zitten om ze weg te brengen.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dat is indd wel een goed idee, maar ik heb echt van die nieuwsgierige buren, die zouden gaan kijken wat er in die tassen zit.. ;)

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tulip, nee dat is niet echt handig dan. Dan zou ik het ook niet doen.

Charity, heb je echt zulke erge buren????

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb ook besloten mee te doen. Heb twee mensen in mijn naaste omgeving waarbij het niet van een leien dakje gaat en er zijn zoveel vrouwen die er hulp door kunnen krijgen..

Daarbij komt dat ik vorige keer, ondanks dat die zwangerschap fout is gegaan er toch spijt van had dat ik niet mee had gedaan.
    Ben vandaag begonnen, ben benieuwd hoelang het duurt voor ik het beu ben :p

8. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik heb geen doosje er bij gekregen voor de test, maar dat geeft niet.

tot nu toe vind ik de geur niet zo erg verschrikkelijk, ondanks dat ik met vlagen misselijk ben. tis voor een goed doel denk ik maar. nu alleen kijken wanneer het handig is om de kratten weg te brengen

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ik doe niet mee, omdat het niet mag. Ik heb bij de bevalling van de oudste en bloedtransfusie gehad en dan mag je niet meer meedoen.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Iedereen die mee doet aan MvM bedankt!
    Zonder jullie plasjes had ik nooit zwanger kunnen worden!

100000000 maal dank! :)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mooie test Lizzy!

Brabbel, daar doen we het voor!!:D

12. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan!!
    Ja die kannen roken niet lekker, maar neus dicht en gauw overgieten hahah!!
    Ik vond gewoon dat ik mee moest doen, aangezien mijn vriendin die prikken krijgt in het ziekenhuis omdat zij niet via de natuurlijke manier zwanger kan raken.
    En zo kon ik mijn steentje bijdragen, ook voor alle andere vrouwen natuurlijk!
    Inmiddels 37 weken zwanger, dus is voor mij al een tijdje geleden.

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hier ook beide keren meegedaan. En hier is zo'n meid die jullie plasje (nou ja, een klein bestand deel daaruit ;) ) echt nodig heeft. Thx all voor meedoen, redelijk kleine moeite, maar een heel groot plezier voor ons mmm meiden!!!

14. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ik doe ook mee vanaf 5,5 week...
    Ik vraag me af wat ik erger vind ruiken, mijn ochtendurine of de desinfect uit de kannen:D Even de adem in houden, gieten en hup dop er weer op. Klaar is bassie...

Ik vind het een kleine moeite en ik weet dat ik door zoiets simpels anderen kan helpen. Het kost niets extra's (in euro's) het bespaart water omdat ik de wc niet hoef door te spoelen en bovenal kan het andere vrouwen helpen om zwanger te raken...

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Precies MichMar!!

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik doe mee omdat ik heel snel en makkelijk zwanger kan worden en ik gun iedereen een eigen kindje. In mijn omgeving zie ik ook zo veel mensen bij wie het niet vanzelf gaat..dan is dit mijn kleine steentje dat ik bij kan dragen.
    BIj mijn zoontje vanaf 5.5 week meegedaan en nu weer.

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi Mams136,

Ik doe ook mee! Bij ons is het heel makkelijk gegaan, dus vind het heel erg belangrijk om ook wat voor een ander te doen bij wie het helaas totaal niet soepel gaat. Ik mocht afgelopen woensdag beginnen en ben de flessen al lekker vol aan het plassen ;)

Ik heb hetzelfde probleem, die geur!!! Bah vooral als er al wat urine in de fles zit :$. Dus diep inademen, adem inhouden, fles openen, urine erin gieten en snel dichtdoen :D.

Groetjes!

18. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    dat met water besparen had ik niet eens beseft :D
    maar toen ik wist dat ik zwanger was had ik wel direct iets van 'ik een geluk, dan wil ook mee helpen om een ander helpen het zelfde geluk te laten voelen'.
    het gevoel als je zo'n positieve test in je handen hebt is toch onbeschrijfelijk in mijn ogen

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat ontzettend mooi dat zoveel meiden meedoen!

20. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Zeker! Maar degene van moeders voor moeders die bij mij langskwam voor de intake, zei dat ze te kort komen. Dus meer aanstaande mama's zijn duidelijk welkom!

Deel Deze Pagina