Nee ik heb geen medicatie tegen de misselijkheid. Ze heeft mij geadviseerd om kleine beetjes per keer te eten en dat eten wat ik wel lust op dit moment. Ik ben ook niet zo misselijk dat ik moet overgeven, maar alleen vaak het misselijke gevoel en af en toe wat duizelig voelen. Als ik even ga liggen gaat het daarna wel weer. Over het algemeen ben ik niet iemand die snel medicatie neemt voor iets. Als er feiten zijn dat het echt zou helpen in mijn geval, dan zou ik het wel doen. Maar de arts kwam bij mij ook niet over alsof het echt nodig zou zijn. Omdat hij gewoonweg niet zeker weet of dat wel de oorzaak zou zijn geweest. Daarbij ben ik ook bang dat ik nu dan dus een heel groot kindje krijg en misschien wel een keizersnede moet. Bij mijn zoon hadden ze al moeten inknippen, dus weet niet wat er gebeurt als ik een groter kindje zou hebben.
Dat kan ik me voorstellen dat je dat niet nog eens mee wilt maken. Een hele goede reden om wel de medicatie te nemen! Succes nog deze zwangerschap!
Dat is een goede tip! Ik heb donderdag een afspraak staan met een verloskundige in het ziekenhuis en daar ga meer vragen stellen en mocht ik het dan nog niet weten, ga ik een andere gynaecoloog deze vragen stellen.
De grootte van je kindje zegt niet altijd wat of wel of niet inknippen. Een kind van 4 kilo kan zonder knip of scheurtje geboren worden en een kind van 2500 gram met. En de ene is de andere bevalling ook niet natuurlijk...
aspirine wordt vaker gegeven vanaf 10wk om zo de mogelijke problemen met placenta voor te zijn: te hoge bloedruk/ pre eclampsie/ te lage geboorte gewicht/afwijkingen aan placenta etc etc. Het is echter niet echt een bloedverdunnende middel Of zo, het laat placenta goed doorstromen en ontwikkelen zonder pathologieën. er zitten echt geen nadelen in het is niet schadelijk voor je of je baby. Als je misselijk bent is niet erg, je lost een mini tabletje op in sap en drinkt het gewoon. ik heb late miskramen gehad, ik heb pre eclampsie gehad, ik heb stollingsafwijking en ik heb aspirine ook vanaf 10wk. Mede dankzij dat kan zijn dat ik dit keer de zwangerschap Vol draag en zonder te hoge bloeddruk of problemen. Ik loop bij academische ziekenhuis is aspirine is heel onschuldig die wordt gewoon altijd gegeven als er iemand bij miskraam poli loopt voor het geval als. Er zijn steeds meer studie die aanwijzen dat het heel goed werkt tegen veel dingen in placenta die moeilijk te verklaren zijn
Ik zal hier mijn regime delen, misschien is het wat voor jou: - 8 dagen iedere avond, 's avonds is er n beter effect, 80 of 100mg aspirine (acetylsalicylzuur) - na die 8 dagen om de avond. De spiegel in het bloed is dan namelijk voldoende om het te onderhouden met 1x per 2 of zelfs per 3 dagen. Literatuur gaat zelfs zo ver tot 2 x per week. Toch wordt er vaak dagelijks voorgeschreven omdat je het anders sneller vergeet. Het kan geen kwaad om t dagelijks in te nemen, maar vanwege misselijkheid is alles wat ik minder inneem meegenomen - qua misselijk heb ik zelf een hg zwangerschap maar dit maakt me niet misselijker. Innemen met een koekje of iets anders kleins, een worteltje ofzo, kan wel helpen. Ik heb zelf wel een geconstateerde bloedafwijking die overigens deels relatief vaak voorkomt, regime wordt ook voorgeschreven voor andere mensen die bijv. onverklaarbare miskramen hebben, of bij eerdere zwangerschap een infarct gezien in placenta.
Ik gebruik ook bloedverdunners. Dit ivm HELLP syndroom tijdens vorige zwangerschap. Ik vond het wel spannend om daarmee te beginnen, maar tot nu toe geen klachten en met de kleine man gaat alles goed. Hij lijkt tot nu toe ook wat groter dan de 1e op dit termijn, die was namelijk rond 20 weken al iets onder het gemiddelde.
Bedankt voor jullie berichten. Het heeft me meer inzichten gegeven en ben iets minder tegen het gebruik van de medicatie geworden. Ik zie dat het vooral veel voordelen heeft, ik ga het nog eens goed overwegen!
Fijn dat kleine beetjes eten je genoeg helpen bij de misselijkheid nu en je gelukkig niet hoeft te spugen. Natuurlijk altijd fijner als je geen medicatie hoeft te gebruiken. Jammer dat de arts je niet echt duidelijke uitleg heeft gegeven, kun je misschien nog om vragen (of bij een andere/verloskundige). Natuurlijk aan jou om de keuze te maken. Volgens mij is het trouwens niet zo dat je dan ineens een heel groot kindje krijgt, ze vertelden mij dat het enkel bedoelt is om de placenta goed doorbloed te houden zodat de baby(s) er genoeg voedingsstoffen uit kunnen halen. Succes met je keuze en een goede zwangerschap gewenst!