2e zwangerschap anders dan 1e

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gwenvd, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Na de zomer gaan we er weer voor, een 2e kindje!

Super spannend natuurlijk maar ik ben een beetje bang. Mijn eerste zwangerschap was best zwaar, ik had erg veel harde buiken en moest vanaf 30 weken met verlof en kon bijna alleen nog maar liggen. Ik kon nog maar 1 of 2 uurtjes achter elkaar uit bed.

Ik ben bang dat mijn 2e zwangerschap net zo wordt alleen heb ik dan nog mijn zoontje.

Zou het ook kunnen dan mijn lichaam nu “gewend” is en het minder zwaar wordt?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Iedere zwangerschap is anders.
    Bij mijn eerste was ik extreem moe. Met 15 weken zat ik in de ziektewet en werkte ik halve dagen therapeutisch. Verder veel last van mijn rug en dat was het wel.
    Mijn 2e begon met wat misselijkheid. (Bij de eerste totaal niet gehad.) Eigenlijk niet veel klachten gehad. Wel met 18 weken de ziektewet ingegaan ivm veiligheid op het werk (zorg). Ik maakte wel gewoon mijn uren al dan niet op de groep of op kantoor.

Laat je niet leiden door ervaringen bij de eerste. De 2e kan zo weer anders zijn. (Net als bevallen trouwens ;))

3. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Bij de 1e ben ik tot 16 weken heel beroerd geweest met veel overgeven! En deze zwangerschap heb ik tot nu toe nergens last van gehad, 1x aan het begin overgegeven en dat was het! Dus het kan zeker wel verschillen! ;)

4. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Oh dank jullie wel voor de reacties! Ik heb me ook wel voorgenomen om als ik weer dezelfde klachten heb eerder met verlof te gaan aangezien zitten bijna niet ging.
    Ook zou ik wel hulp van een manueel kunnen krijgen, ik wilde alleen in mijn vorige zwangerschap gewoon niet dat iemand aan me zat en wilde daardoor geen hulp. Nu denk ik, wat zat je te zeuren haha

5. Mom101

Mom101 Lid

1 mrt 2018
    99
    58
    18
    Vrouw
    Ik ben zwanger van de tweede en mijn zwangerschap is tot nu toe echt precies hetzelfde, misselijkheid begon in dezelfde week en is op dezelfde momenten vd dag... maar dat zegt natuurlijk niks, elke zwangerschap is bij elke persoon weer anders!

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hier hetzelfde! 2 de misschien nog wel erger dan de eerste... maar omdat ik me er al op had ingesteld viel het geestelijk beter te verdragen

7. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik denk wel dat dat helpt, dat je je al op t ergste coor kan bereiden en evt. Eerder maatregelen kan nemen.

Bedankt voor jullie reacties!

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat gek, ik had dat dus ook, dat zitten echt bijna niet ging. Alleen een soort hangen, onderuit op de bank, dat ging goed. Ik hoefde echt niet te proberen aan tafel te eten, vreselijk.
    Ook zeer veel harde buiken en toestanden hier. Hoop dat als je weer zwanger mag worden het nu beter gaat bij je!

9. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Oh ja inderdaad
    Toevallig!!

Ik had het gevoel dat mijn bovenbuikspieren continue aangespannen waren, dat was echt zo vervelend! Een buikband heb ik geprobeerd maar kreeg ik weer meer harde buiken van.

Deel Deze Pagina