Hoi, De bedoeling is dat ik poliklinisch in het ziekenhuis ga bevallen. Voor de baby heb ik al een tas klaar staan met rompertjes, kleertjes, mutsjes, slofjes, luiers en een omslagdoek (mis ik nog iets?). Alleen voor mezelf weet ik niet zo goed wat ik nodig heb. Naast mn toilettas heb ik nu een bigshirt voor tijdens de bevalling en een outfit voor de terugweg naar huis ingepakt. Voor mn gevoel mis ik van alles, maar ik zou eigenlijk niet weten wat. Wat hadden jullie mee voor jezelf wat je ook echt nodig bleek te hebben? Alvast bedankt!
Ik ging er beide keren vanuit dat ik 1 nachtje zou moeten blijven. Maar goed ook, de eerste keer idd 1 nachtje. De tweede keer 4 dagen. Ik zou dus een extra pyjama meenemen en ondergoed. Tandenborstel en tandpasta. Douchespul. Slippers. En makkelijk zittende kleding voor als je naar huis mag.
Wat ik zelf miste op de lijst die ik had: Badjas, tablet, rubberen kruik, wat te eten voor je man (mocht je moeten blijven heb je kans dat alleen jij wat eten kunt krijgen), evt wat spullen voor hem zodat hij zich een beetje kan opfrissen zoals een tshirt.
Jasje voor de baby. Trouwboekje (weet niet of je getrouwd bent). Iets lekkers te drinken en eten voor tussendoor..
-Kleingeld voor de rolstoel, daar moet vaak geld in zoals de supermarktkarretjes. -Ziekenhuispasje - nog een extra bevalshirt of iets wat makkelijk zit met borstvoeding Verder al veel genoemd
Oja dat zijn handige tips! De vorige keer stond ik binnen 2 uur weer buiten, maar het is inderdaad wel handig om die extra spullen mee te nemen voor de zekerheid. Bedankt
Ik lees even mee. Ben ook aan het pakken - Ik heb 2 nachthemden, bigshirts (1 voor het bevallen, 1 voor erna), ondergoed, sokken, toiletspullen, jogging broek en shirt om naar huis te gaan - limonade, dextro energy, tuckoekjes, ontbijtkoek - kruik, warmte schijnt fijn te zijn om de weeen op te vangen - trouwboekje, paspoort, geboorteplan, nummer kraamzorg, rolstoelmuntje, I-pad en boek, fototoestel en telefoon met lader Volgens mij ben ik aardig compleet zo of niet. Ik heb trouwens geen luiers of kompressen mee, ga ervan uit dat ze dat soort dingen wel in het ziekenhuis hebben toch???
Voor zover mijn ervaring, hebben ze luiers, flesjes etc in het ziekenhuis.. zelfs maandverbandjes uit de vriezer voor "beneden" .. ooh en misschien zalf en pilletjes van curanol (tegen aambeien) dat is echt wonderspul, dat zou ik echt meenemen!! En las dat neusspray ook werkt (helpt slinken) Ik zou de tip mee willen geven, neem meerdere maten pakjes mee voor de kleine.. als je alleen 1 pakje meeneemt loop je risico (zoals ik de vorige keer) dat je kindje het niet aankan Ik heb dit keer genoeg mee.. beter teveel dan te weinig... (zul je zien dat ik thuis beval )
Ik zou ook tandenborstel, Deo en een schoon shirt voor je man meenemen. Mijn bevalling duurde lang en ik had de vluchttas nog niet compleet. Mn zusje is toen spullen voor mn vriend komen brengen.
Ik had vorige keer van te voren ingepakt; - 2x nachthemd. 1 om in te bevallen en 1 als ik moest blijven - joggingsbroek, shirt, vest om in naar huis te gan - 3x oma onderbroek - 2x sokken - e-reader - losgeld - zwangerschapskaart - papieren van erkenning - iets te eten en drinken - toiletspullen (borstel, elastiekjes, tandenborstel, shampoo etc) - sloffen - fototoestel - opladers Voor de baby - pakje maat 50 - pakje maat 56 - 2 mutsjes (1 voor gelijk na de geboorte en 1 om mee naar huis te gaan) - 2 rompers - sokken - jasje Voor vriend - schoon shirt - schone sokken en boxer - tandenborstel en deo Ik werd onverwachts ingeleid dus mijn vriend is uiteindelijk nog wat spullen voor zichzelf gaan halen aangezien die ook mocht blijven slapen. Luiers en netbroekjes hadden ze in het ziekenhuis
Idd ook een schone onderbroek en shirt voor je partner. Ik had thuis een aparte tas klaargezet voor het geval ik langer dan 2 nachten zou moeten blijven, met daar dan nog extra kleding voor mij en voor de baby in. Als het nodig was geweest had mijn vriend dat zo mee kunnen nemen, want als ze zelf in de kast moeten gaan zoeken loopt het mis Uiteindelijk was ik binnen 6uur weer thuis, zelfs niet aan de dextro toegekomen Neem gewoon een lekkere losse (jogging)broek mee voor na de bevalling, ik had iig niet de behoefte om weer netjes in mijn skinny jeans te gaan lopen
Waarvoor moet ik eigenlijk mn trouwboekje meenemen? Voor de baby heb ik inderdaad alles in tweevoud mee. Mochten we langer moeten blijven dan kan mn man wel even heen en weer rijden. Anders wordt het echt een hutkoffer
- kleingeld voor rolstoel (1 euro is eigenlijk altijd goed) - maxicosi (tip: oefen even met de maxicosi in de auto zetten) - pasje zorgverzekering - zwangerschapskaart - ID - toiletspulletjes en evt. make up - pyjama voor als je nachtje moet blijven - badslippers / sloffen - schone box en shirt voor je man - grote boxershorts voor jezelf (waar kraamverband in past) - voedingsbeha, mocht je zelf gaan voeden - badjas / groot vest vind ik zelf prettig, zeker als je langer blijft - hele warme sokken (ik krijg koude voeten tijdens bevalling) - medicijnen die je eventueel slikt - bril / lenzen(vloeistof) - flesje water en iets te eten voor de zekerheid - camera + oplader - telefoon + oplader - fijne muziek / tijdschrift voor als het langer gaat duren - handige telefoonnummers op een briefje schrijven