Hallo, Ik zit met een vraag. Toen wij zwanger wilde worden van onze 1e zijn wij onder behandeling geweest van de Gyneacoloog. Wij hebben meerdere iui behandelingen gehad en waren gestart met het IVF traject. Het was wachten op mijn menstruatie voordat we zouden starten met de medicatie voor de IVF. Echter deze bleef uit en ik was na ruim 2,5 jaar als nog spontaan zwanger geworden. Een groot wonder voor ons! Nu zijn we bijna ene jaar bezig om zwanger te worden van onze 2e. De Gyneacoloog had gezegd bij het verwijderen van het spiraaltje dat we na 6 maanden altijd weer mochten komen mochten we nog niet zwanger zijn. Vandaag de huisarts gebeld omdat we bijna een jaar bezig zijn en ik daarbij steeds hevigere buikpijnklachten heb tijdens de menstruatie, maar ook bij de eisprong. 4 maanden geleden hebben we een miskraam gehad, dus ook een 2e x zwanger worden was gelukt. De reden dat we niet zwanger werden van de 1e was toen dat het zaad te weinig was qua hoeveelheid en er te weinig goed bewegelijk zaad aanwezig was per ml. De huisarts lachte me zo wat uit omdat ik nu belde en vroeg om een verwijzing naar de Gyneacoloog ivm de buikpijnklachten en het nog niet zwanger zijn van de 2e. Ze gaf aan dat als het een 1e keer gelukt is, ze niet nog eens zullen onderzoeken, omdat je al bewezen hebt zwanger te kunnen zijn. Echter ben ik bang dat de zaadkwaliteit van manlief slecht is en dat we gewoon een gelukstreffer hebben gehad de 1e keer. Ook maak ik me zorgen om de hevige buikpijnklachten. Hier gaf ze als antwoord op dag ze naproxen kan voorschrijven die ik tijdens de menstruatie kan innemen tegen de buikpijn. Echter verklaard dit voor mij niet de buikpijnklachten en heb ik hier niets aan bij de ovulatiepijn. Wie Kan mij vertellen wanneer een Gyneacoloog wel Hier naar zal kijken? De huisarts had het zelf over 2 jaar wachten omdat ik al eens zwanger ben geweest...
Hallo misty, echt belachelijk dat je huisarts je zo behandeld hoor. Hier op het forum zijn toch eht meerdere vrouwen die ook eens spontaan zwanger zijn geworden en daarna niet meer. en die buikpijnklachten, ik vind dat daar wel naar gekeken moet worden. Mijn gynaecoloog heeft dat ook gedaan ik heb toen zelfs een kijkoperatie gehad. Kun je niet eens contact opnemen met het ziekenhuis kijken wat zij er over te zeggen hebben en alsnog een doorverwijzing van de huisarts proberen te krijgen.. hier in nederland vind ik ze sowieso enorm nalatig! Heel veel succes!
Wat een rare reactie van je huisarts! Als je eerder bij een gyn onder behandeling was, kun je gewoon de poli weer bellen en een afspraak inplannen. Niet via je huisarts hoor, ze hebben daar jouw dossier gewoon nog. Heel veel succes
Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Ik van de tabletjes naproxen opgehaald bij de apotheek en probeer deze bij mijn volgende menstruatie. Mocht ik nog niet zwanger zijn. Als ik weer ongesteld wordt, dan neem ik inderdaad contact op met de poli. Mijn dossier hebben ze nog dus dan vraag ik rechtstreeks via de poli wat er mogelijk is en of we een afspraak kunnen maken. Gezien onze geschiedenis vind ik het wel fijn als er nog eens gekeken wordt naar de zaadkwaliteit van manlief en onderzocht wordt waarom ik zoveel buikpijn heb gedurende mijn cyclus. Fijn om te lezen dat ook anderen de reactie van de huisarts belachelijk vinden. Ik ging al twijfelen aan mezelf.
Hmm zie net op de website van het ziekenhuis dat je altijd een verwijsbrief van de huisarts nodig hebt omdat je anders alles zelf moet betalen. Vaak echt hiervan, want de huisarts net me niet echt serieus en gaf aan dat ik nog wel een jaar kon wachten gezien mijn leeftijd en het feit dat ik bij mijn vorige zwangerschap uiteindelijk natuurlijk zwanger was geworden. Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?? En hoe nu verder?
Ik zou echt de poli bellen en zeggen dat je voor je zwangerschap onder behandeling was en dat je nu weer tegen problemen aanloopt. Ik heb echt niet de huisarts gebeld toen wij een tweede wilden, maar gewoon de ferti afdeling in het ziekenhuis.
Misty ik denk dat ze je niet mogen beoordelen op je leeftijd hoor.. ik was 20 toen ik aan de mmm begon en ben nu 25..
Wat een absurde reactie van je huisarts!!! Wij waren voor de eerste doorverwezen na ruim n jaar, 2 dagen voor het eerste onderzoek bleek ik toch spontaan zwanger. Toen al werd me meteen gezegd dat als t mis zou gaan, of ooit de wens zou hebben voor n 2e, ik alleen maar hoefde te bellen voor een verwijzing en zelf niet meer moest aanmodderen. Uieindelijk is zonder problemen onze zoon geboren en nu sinds januari direct, na 1 telefoontje, in de MMM voor een brusje. Ik zou voor een second opinion gaan, vraag eens om een afspraak bij een andere huisarts! Desnoods overstappen naar n andere huisarts.
Gewoon bellen naar de poli en uitleggen dat de gyn had aangegeven dat je bij een tweede na 6 maanden mocht terugkomen. Dat je daarnaast ook nog eens erg veel last hebt van buikklachten, vertel erbij dat je huisarts geen verwijsbrief wil geven. Maar miss is het niet eens nodig om een verwijsbrief te hebben, tenslotte ben je daar al patient en sta je ingeschreven. Succes en ontzettend naar hoe je huisarts reageerde!
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben ook echt niet blij met hoe de huisarts me te woord stond. En dan is het nog wel een vrouwelijke huisarts. Vond het ook zo vreemd hoe zij reageerde. Misschien dat dit te maken heeft met de miskraam die ik 4 maanden geleden heb gehad. Misschien dat zij dus alleen kijkt naar het feit dat ik 2 keer zwanger ben geweest... Vind het ook vreemd dat ze mijn leeftijd erbij haalt. In 2010 gingen wij de mmm in na 1,5 jaar zelf proberen. Nu ben ik 29 en bijna een jaar bezig voor een brusje. Vind het ook vreemd hoe een ander voor mij kan gaan bepalen wat goed is. Wij willen ons gezin graag compleet maken en dan vind ik leeftijd hierin niet mee spelen, daar mag niemand over oordelen en al zeker niet de huisarts... Bovendien belde ik met als hoofdvraag een verwijzing voor de Gyneacoloog ivm de buikklachten die samenhangen met mijn cyclus. Echter de huisarts bleef erbij dat als ik weer naar de Gyneacoloog wilde we eerst eens op het spreekuur moesten komen, zij wat onderzoekjes zou doen en bij twijfel een degelijke verwijsbrief zou moeten schrijven voordat we opnieuw naar de gyn zouden mogen. We konden ech niet zomaar weer naar de gyn en volgend haar ook nog helemaal niet nodig, want we waren nog maar kort bezig. Het mocht best 2 jaar duren (persoonlijk vind ik dit erg lang gezien onze voorgeschiedenis) en bovendien nam ze mijn buikpijnklachten niet echt serieus. Heb hiervoor een ontstekingsremmer gekregen. Dit terwijl ik zeker 6 dagen flink vloei en 3 dagen aanhoudende enige buikpijn heb. Daarnaast gedurende de hele cyclus dagelijkse buikpijn en vaak een vervelden ontlastingdpatroon. Een hele pijnlijke ovulatie en onregelmatige cyclus. Al met al ben ik het boos op de huisarts door haar antwoord. Als we het echt nodig vonden konden we over een tijd eens samen op het spreekuur komen. Nou mooi niet bij haar! Ik wacht deze cyclus af en dan neem ik contact op met de poli Gyneacologie en leg mijn verhaal voor. Dan hoor ik vanzelf of ze iets voor me kunnen betekenen of niet. Super bedankt voor alle reacties, dat geeft me weer een beetje moed en het vertrouwen in mezelf dat ik niet voor niks de huisarts belde voor een verwijsbrief. Ging echt twijfelen aan mezelf.. Succes allemaal met zwanger worden en de mmm!
Ik zou ook gewoon gelijk naar het ZH stappen! Wij zijn ook niet meer naar de huisarts geweest toen het niet lukte voor de 2e en niemand die ooit iets heeft gezegd over een verwijzing. Wel hebben we een jaar gewacht voor we langs gingen, maar ik lees hier vaak genoeg verhalen van meiden die een paar maanden na de bevalling alweer op de stel bij de gyn liggen voor een tweede.
Hallo Nana, Ik zie dat jullie ook een dochter hebben uit 2011. Ons meisje komt ook uit 2011 hebben jullie nooit gedoe gehad met de verzekering? Op de website van het ziekenhuis staat namelijk dat je een doorverwijzing van de huisarts nodig hebt ivm de vergoeding van de kosten. Of is het zo dat als ze je dossier bij de arts hebben je de verwijzing niet meer nodig hebt? Wij zijn nu ruim 10 maanden bezig en denken eraan km nog 2 cyclussen af te wachten en dan opnieuw naar de Gyneacoloog te gaan...
Hallo misty Hier liepen we ook bij de 1e zwangerschap bij de gyn en zijn toen ook spontaan net voor alle behandelingen zwanger geraakt .. nu bij de 2e nog nie zwanger zijn alweer 2 jaar bezig ... voor een broertje of zusje ... nu hebben we van de dokter gewoon verwijskaart gekregen die zei er kan altijd wat veranderd zijn ... dus rare reactie van je arts ... nu hebben wij 3 i.u.i pogingen gehad , maar bij man lief word onverklaar bare reden de kwaliteit minder en slechter van de zaad ... nu krijgen we Icsi omdat IVF voor ons geen nut heeft wegens de kwaliteit .. en tuurlijk ik blijf de hoop houden dat het als nog voor alles gebeuren gaat zwanger raak .. maar die kans is zeer klein je moet gewoon net als bij jou eerste zwangerschap en mijn eerste zwangerschap en misschien van zoveel andere nog heel veel geluk hebben .... hoop dat je snel zwanger bent van een 2e kindje .. xxx
Hallo Sankyra, Er kan inderdaad veel veranderen en geluk is wel het grote sleutelwoord bij zwanger worden. De reactie van mijn huisarts vond ik inderdaad erg vreemd. Hopelijk zijn ook jullie snel zwanger van de tweede. Veel succes met de ICSI behandelingen.
Nou hier zou ik echt niet mee akkoord gaan hoor. Ons eerste zoontje is ook spontaan gekomen en niet eens lang over gedaan. Toen we voor de 2e gingen, heb ik na 8 maanden (9 cyclussen) de huisarts gebeld. Wel gezegd dat we al ruim een jaar bezig waren, maar we werden meteen doorgestuurd. Het zaad van mn man was inderdaad niet goed genoeg. IUI's gehad, maar ook toen vaker onder als boven de grens. Uiteindelijk doorgestuurd voor IVF met eventueel ICSI, afhankelijk van het zaad op dat van punctie. We hebben 2 ICSI-pogingen gehad en van de laatste ben ik zwanger geraakt, momenteel 27 weken. De eerste is waarschijnlijk ook een lucky shot geweest. Ik voel altijd wel mn eisprong, dus we hadden altijd gemeenschap op het goede moment. Zou toch echt eisen om naar een gyn. te gaan. Dat je nu toch voor een 2e keer zwanger bent geraakt is wel positief, maar voor hetzelfde geld is het zaad nog steeds niet goed, dat was toen toch ook al zo. Toen zullen ze ook meerdere onderzoeken hebben gedaan. Kan je niet naar de gyn. bellen waar je toendertijd onder controle was, wellicht kun je toch terecht. Heel veel succes!
Hallo happy. We denken zelf inderdaad dat het een lucky shot was... We wachten deze cyclus af en bellen dan de gyn om het voor te leggen. Hopelijk kan zij ons ondanks dat we geen nieuwe verwijsbrief hebben helpen. Fijne zwangerschap nog en bedankt voor je reactie!