Zwangerschap vertellen aan familie met kerst

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ukkepukkie, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Wij willen met de kerst aan onze familie vertellen dat we zwanger zijn, maar hoe???

Kom maar op met alle ideen!!!:D

2. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Paar ideetjes

Wij hebben zelf eens een fotolijstje gedaan met daarin de tekst: ik ben nu nog niet te zien maar mag over een tijdje hier mijn foto in??

ook leuk..

Een Eerste Hulp Bij Oppas koffertje met een luier, een speen, een slabbertje en een rompertje

een boekje met de text 'lieve.... ga maar vast oefenen met voorlezen want ik januari 2008 kom ik er naar luisteren..."

een A4 gemaakt met daarop een advertentie. Dus eerst een stukje tekst over de wijk waar we wonen en dan daaronder OPPAS gevraagd per... uitgerekende datum in vullen. En dan een aantal kenmerken waar aan de oppas moet vldoen en wat ze er voor terug krijgen.

kan zo snel niet even op wat kerstigs komen ;)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik lees met je mee hier gaan we het met kerst ook bekend maken

4. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wij willen het ook met de Kerst bekend maken dus kom maar op met de ideeen!!!!!

5. Ukkepukkie

Haha echt super zo voor de kerst.. Familie bij elkaar.. Vind het wel spannend!!

6. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik ook maar toch twijfel ik of het nog te vroeg is om te vertellen, jij niet ukkepukkie??

7. Ukkepukkie

Ja ik ook wel, maar wanneer moet ik het anders vertellen? Vind het juist zo leuk dat iedereen dan bij elkaar is..
    En denk dan ik toch niet zolang me mond kan houden;)
    En vind dat familie het wel vroeg mag weten..

8. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja dat denk ik ook steeds, mijn man wil het graag vertellen want wij vieren kerst met zijn familie en de mijne in 1x!!! Het is wel een hele mooie gelegenheid!!!! Zo romantisch... *zucht*....

9. Loes1983

Loes1983 Actief lid

Oct 29, 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

wij maken een kerstkaart met een leuk gedichtje erin wat hardop voorgelezen moet worden door de aanstaande oom...

xxx

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat vinden jullie van dit gedichtje??

en dan in een foto lijstje,

je kunt me nog niet horen
    je kunt me niet niet zien
    maar als ik ben geboren
    mag ik in dit lijstje mischien?

11. Unique79

Unique79 Lid

Oct 31, 2010
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Leuke ideetjes!! Wij willen het ook met kerst gaan vertellen.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Een taart met een dikke buik als toetje

Wij hebben mij. Schoonouders toen een Boekje gegeven met opa en oma er op

Hoorde bij ons in het topic ok zo vel en nu kan ik er niet op komen hoe stom grrrrr

Oja nog een. Sokjes in kleur jongen meisje of met een roze blauw lind er om heen

13. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Wij laten als de echo dinsdag goed is (zelfbescherming ;)) cupcakjes maken met een baby erop.. en dan onder een dekentje..met de ene helft roze en de andere helft blauw :D en dan zeggen we iets in de trant van ... kijk wij hebben een lekkere traktatie meegenomen! en zetten dan de etagere op de tafel :D

14. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    allemaal leuke ideetjes :D
    hier onze kerst idee voor de schoonouders ;)

we hebben een rompertje gekocht met de tekst: over 9maanden eindelijk vrij voor de zus van mijn vriend
    een swarokski speen gekocht met 2 verschillende linten eraan (roze-blauw) voor de aanstaande oma en dan een speen i love opa voor de aanstaande opa..

voor de familie zetten we een kleine tekst op de kerstkaart:
    Pssst kunnen jullie een geheimpje bewaren? J
    We zitten bijna bij de 12 weken en bedachten: met kerst mogen jullie het ook weten !!
    Onverwacht kondigde zich een nieuw leven aan,
    de natuur blijkt haar eigen weg te gaan.
    Even moesten we aan de gedachte wennen,
    Maar nu kunnen we niet wachten je te leren kennen!

:D:D veel plezier met jullie ideetjes opdoen :D:D

15. Lori

Lori Bekend lid

Dec 1, 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij willen het met kerst gaan vertellen, maar inderdaad alleen nog maar aan de naaste familie. De rest komt dan later. Ik denk dat wij het boek van Carry Slee kopen: 'Mam, je wordt oma."

16. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Wat een leuk idee om het met kerst te vertellen is wel heel speciaal en er word elk jaar weer over gepraat dat weet ik zeker.

Je kunt voor opa´s en oma´s een klein fotolijstje kopen en een paar roze en blauwe sokjes en dan Opa en Oma een roze en een blauwe sok in het lijstje stoppen en dat leuk inpakken zodat allebij de opa´s en oma´s een roze en blauw sokje hebben zodat ze het naast elkaar kunnen hangen en als de baby is geboren laat je het sokje wat het niet is geworden eruit halen en daar laat je een foto´tje van de baby in stoppen zo hebben ze nu en straks wat aan hun kerstkadootje.

Je kunt ook een rompertje geven met liefste opa en oma erop ofzo. En dan tegelijk uit laten pakken zodat ze het tegelijk zien.
    Of een flesje kopen en dat inpakken tsja er is zoveel te bedenken.
    Het is het leukste als ze iets uitpakken en die reactie die dan komt of ze het direct begrijpen of dat er echt even raar naar gekeken word enz.
    Echt zo leuk altijd!

Succes er zullen vast een hele boel ideeen voorbij gaan komen nog.
    Veel plezier in iedergeval en gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal!

17. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Erg leuk als je het de ouders kunt vertellen met kerst, heel bijzonder! misschien is het een leuk idee om zo'n kerstbal te kopen van "baby's eerste kerst" en dat mooi verpakken en bij het geven iets zeggen in de vorm van "alvast een mooi kerstcadeautje voor volgend jaar kerst" of iets dergelijks (wat bij je familie past) :)

18. Ukkepukkie

Wat een super mooie/leuke ideen!!
    Nu word het kiezen ;)

19. NookY

NookY Fanatiek lid

May 12, 2010
    2,263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    hahaha idd leuke ideetjes ik ga met kerst aan de rest vertllen van de familie ouders weten het al me zus en broer niet...en de rest ook niet...dus idd ben opzoek naar leuke ideetjes

20. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wat een leuke ideeen allemaal!!! Hier kan ik wel wat inspiratie mee opdoen!! Wij gaan vanmiddag eens even naar de stad om wat leuks te halen voor de aanstaande grootouders! Ben wel zenuwachtig voor volgende week hihi!!... :)

Share This Page