Hoi dames, Misschien een beetje een gevoelig onderwerp maar wilde toch even weten of dit vaker voorkomt.. Ik heb namelijk sinds ik zwanger ben een stuk minder zin in seks. Waar we het eerst 3/4 keer per week deden, is het nu zo'n 1 hooguit 2 keer per week... Heb er gewoon geen zin meer in. Terwijl het geen pijn doet of zoiets, al vind ik het soms wel een beetje een rotidee en terwijl ik weet dat het geen kwaad kan, ook een beetje eng. hebben jullie dit ook (gehad)? En word dit nog beter in de loop van de zwangerschap? Vind het nu een beetje zielig voor mijn man... xxx Reintje
heel normaal! Wat bij mij de 1e 3 a 4 maanden ook zo, nu is het gelukkig weer vanouds. Dus gewoon aan toegeven, je kunt er niet zoveel aan veranderen en het komt vast weer goed!! (en met 2 keer per week heeft je vent nog niets te klagen toch!!)
Hallo reintje! Nou, ik kan je een handje geven! De natuur heeft z'n werk gedaan en de zin is verdwenen. En het voelt ook gewoon niet goed, ook al weet ik dat het geen kwaad kan.. Wij hebben het hier sinds de bevruchting niet meer gedaan.. Groetjes, Linnie
hier ook het zelfde zind ik een week of 4 zwanger ben hebben we nog maar 2/3 keer sex gehad ik heb er totaal geen zin meer in en ik voel me de niet pretiig bij en vind het eng en ik weet ook wel dat het geen kwaad kan maar toch ik hoop dat het wat veder in de zwangerschap weg trekt maar gelukkig heeft me partner er geen probleemen groetjes femke
Hier werd het naarmate de zwangerschap verder vordert steeds minder. Was bij mijn zoontje precies hetzelfde.Toen hebben we denk ik de laatste 4 maanden of zo helemaal geen sex meer gehad. Bij deze zwangerschap is het iets vaker maar ook nu was het denk ik al wel weer 1,5 maand geleden. Daar hebben we gisteren toch maar even wat aan gedaan.
Wat superfijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dit dus eigenlijk vrij normaal is! het leid soms wel tot vervelende situaties want voel me vaak zo schuldig, maar ja tegen mijn zin in doe ik het ook niet. Maar het word zo'n beladen onderwerp... En dat was het al een beetje geworden toen we bezig waren voor een beeb! Hoop dat het snel weer terugkomt, en in de tussentijd...tja, hoort erbij maar denken dan! xx
Hier nog eentje met een libido van -1000 Nog maar 1 x per week en doe het meer voor hem dan voor mezelf..Het is natuurlijk wel fijn maar het hoeft van mij echt niet persee!
Ik heb ook wel minder zin dan normaal... maar bekijk het echt maar als iets natuurlijks. Bevruchting was uiteindelijk het doel van je zin in seks, dus is het niet zo vreemd dat je nu (biologisch gezien) geen zin meer hebt... Ahja, meestal krijgt hij me wel warm, maar ik bespring hem niet meer
ik heb er ook wel een beetje last van maar komt niet helemaal van mijn kant.. mijn vriend vind het maar een vreemd idee!!! hij weet ook wel dat het geen kwaad kan, maar ik moet hem nu overtuigen.... RAAR!! dus het is wel minder, maar van 4 keer per week was toch al geen sprake...HAHA komt vast wel weer goed..
dat was hier ook zo ja... en dan de bevalling en de 1e periode met vloeien 'mag' je ook niet . Mannetje heeft afgezien hoor --> hoewel er in die eerste weken ook weinig puf was van zijn kant hihi
Ik heb ook helemaal geen zin in seks. Nogal vervelend voor mijn vriend, want die heeft een behoorlijke hoge seks-drive. Ach ja, er zijn ergere dingen in de wereld Komt straks allemaal wel weer...
hahaha leuk onderwerp hier nog een ikke ... Ook geen zin doe het meer voor hem dan voor mezelf maar ben er ook achter dat mijn vriend het ook niet zo erg vind als we "het" niet doen. Na 7 miskramen gaat het eindelijk goed en alhoewel we weten ...want dat heeft iedere arts en verloskundige ons verzekerd... dat het helemaal geen kwaad kan, vind ik het toch een beetje angstig. En daarnaast gewoon ook geen zin. Heb al best een dikke buik en ben gewoon vaak moe ook, zullen de hormonen wel zijn.
ik heb tijdens mijn zwangerschap maar een paar keer sex gehad. Ik denk op 1 hand te tellen. Na de zwangerschap kwam de zin direct weer terug!
Hier nog een ijskast . Mijn libido is echt tot onder het vriespunt gedaald. Waar we het voorheen zo'n 4 à 5 keer per week deden kwam mijn man er in het begin van de zwangerschap maar bekaaid vanaf met 1x per week. "Echte" sex (en dan bedoel ik dus met penetratie) is nu al helemaal eeuwen geleden, omdat ik er hele erge pijnlijke harde buiken van krijg die rustig de hele dag aanhouden. We maken het nog wel op andere manieren gezellig in bed of onder de douche, maar ik doe het eigenlijk meer voor mijn man. Ik heb er zelf 0 behoefte aan. Ik mis het wel hoor en zal blij zijn als mijn libido na de bevalling weer terug is en we weer lekker een potje kunnen sexen.
Ik heb er niet zo'n last van. Ik ben gezegend met een goed libido , zelfs zwanger heb ik nog steeds vaker zin dan mijn vriend. Het hangt van zijn libido af hoe vaak we het doen, niet van het mijne
Haha, ik zat het ook te denken. Alsof 1x in de week weinig is... Mensen denken echt dat 2x in de week het landelijk gemiddelde is, en dat als ze dat niet halen, ze abnormaal zijn. Hier is de zin ook minder nu ik zwanger ben, zowel bij mij, als bij mijn lief. Wij hebben niet echt een gemiddelde aan sex, de ene week 3x en dan weer een maand niet, het is echt verschillend. Vind het ook een raar idee, alsof je door je eigen kind betrapt wordt. Hij mag tijdens de sex dan ook absoluut niet aan mijn buik komen. Ik zei het gisteren nog tegen hem: Er zijn 2 dingen waar ik ontzettend veel zin in heb na de bevalling; broodje filet american en ouderwetse sex.
Hier ook weinig sex tijdens de zwangerschap, is niet perse mijn schuld. In het begin nog af en toe, maar sinds mijn buik enorme proporties heeft aangenomen, is het zo goed als nul.Ik ben nu 38,2 weken zwanger. Mijn lief vind mijn buik prachtig, maar sex ziet hij niet zo zitten. Kan ik me ook best wel voorstellen hoor, dat die dikke buik niet echt opwindend is. Bovendien is mijn kleintje heel erg bewegelijk, je ziet dat echt goed aan de buitenkant. Dat maakt hem/haar zo aanwezig he Maar ik maak me er niet zo druk om, ik weet zeker dat het na de bevalling allemaal weer goed komt, ons sexleven was altijd heel erg goed. Tot die tijd knuffelen we maar wat meer. liefs Pluisje
Mijn sexdrive was heel laag maar begint langzaam weer terug te komen, tot genoegen van manlief haha. Maar ach met mn lage sexdrive deden we het nog 3 a 4 keer in de week, nu begint het weer terug te komen op elke dag en soms paar keer per dag lol. Kan zijn dat als mn buik erg groot is dat ik zoiets heb van 'eh nee...' maar nu geniet ik er nog f heerlijk van.