Hai Ladies, Ik heb een Angelound van het merk Alecto. Nou hoor ik van sommige dat je deze beter niet kan gebruiken? En is dat zo waarom niet? Hoe vaak mag je hem gebruiken? Ik wil het liefs elke dag! Groetjes Guusje
Ik heb ook een angelssound. Hier gekocht: De Vos HealthShop van de Fa. A. Vos en Zoons Had hem de volgende dag al in huis en hij werkt bij ons echt super! Wij hebben het hartje met 11 weken al gehoord! Of het gevaarlijk is of niet, daar verschillen de meningen over. Ik gebruik hem meestal 1 keer in de week en mijn verloskundige zei dat dat absoluut geen kwaad kon. Je moet in ieder geval niet ongerust zijn als je het hartje niet hoort. Daar moet je wel tegen kunnen hoor! In het begin was ik wel een half uur aan het zoeken voordat ik hem had. Maar soms kon ik hem gewoon echt niet vinden. Daar moet je tegen kunnen. Als je van tevoren weet dat je je alleen maar ongerust gaat maken, zou ik hem niet kopen. Je moet het echt voor de leuk doen, en niet om "even te kijken of het hartje nog klopt". Succes!!
Thanks! Ik gebruik hem nu wel al hoor en ik hoor iedere keer het hartje! Tis zo mooi! Het liefs gebruik ik hem elke dag maar ik weet dus niet of dat kwaad kan. Daarom gebruik ik hem 2x per week.
Ik gebruik hem ongeveer 1 keer in de week.. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat zo'n ding kwaad kan. Het versterkt alleen geluiden, maar straalt (naar mijn weten ??) niks uit.
In het begin luisterde ik bijna elke dag.. Nu sinds een week of 25 al niet meer geluisterd.. Ik voel genoeg bewegen, dus dan weet ik dat het goed zit..
Een doppler 'straalt' wel degelijk iets uit! Het werkt ongeveer hetzelfde als met de echo die dolfijnen en vleermuizen gebruiken: het maakt dus een geluid dat wij niet kunnen horen. Een doppler 'straalt' dus ultrasoon geluid uit.
volgens mij is hier al vaker een topic over geweest. Het is NIET BEWEZEN dat baby's er last van hebben/schadelijk is. Maar of t goed is is ook niet bewezen. Ik luister elke dag 5 seconden. zodra ik het hartje gehoord heb,doe ik m meteen weer uit.
Ik doe hetzelfde als Loe, ik luister iedere dag even naar haar hartje en daarna leg ik 'm meteen weer weg. Hoogstens een minuutje dus, het ligt eraan of ze vooraan ligt of wat meer naar achteren ligt weggedoken. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat kwaad kan.
Als het kwaad kon, mocht het ook niet verkocht worden. Bovendien heeft zelfs mijn verloskundige gezegd dat het geen kwaad kan. Er zijn ook mensen die zeggen dat een laminaatvloer in de babykamer schadelijke stoffen kan bevatten... Dus tsja..... Als-je-begrijpt-wat-ik-bedoel!
Ik heb dezelfde Angelsound als Rammel, vaka geprobeerd bij mijn dochter toen ik zwnager van haar was. Maar ik heb nooit haar hartje kunnen vinden (wat vooral in het begin redelijk veel stress-momenten opleverde) alleen maar ruis. Zelfs mijn eigen hartslag was moeilijk te vinden... We hebben dat ding toen meegenomen naar de vk. Ze zei dat het in ieder geval geen kwaad kon voor de baby en dat er veelste veel ruis in zat. Helaas was ik de bon kwijt... Ik ga nog proberen met andere batterijen en dan rond 12 weken bij deze spruit proberen.
ze zeggen dat het een rot geluid maakt en dat wij dat niet horen maar de baby wel. geen idee of het kwaad kan maar ik zou het niet elke gebruiken. 1 keer per week/2 weken is meer dan zat. is toch niet leuk voor zo een kleintje zo een rot geluid
Toen ik de kleine nog niet goed kon voelen luisterde we 1 a 2 keer in de week, nu zien we duidelijk de schopjes door mn buik heen en ik voel hem zelf goed genoeg hahaha. Als de papa hem wil voelen legt hij zn hand erop en 2 tellen later is het raak.
Toen ik zwanger was luisterde ik in het begin om de dag! Kon dit ook niet laten, daar leefde ik echt naartoe, zo onzeker was ik ivm 2 eerdere miskramen! Toen ik onze beeb op een gegeven moment duidelijk voelde luisterde ik ook 1x per week. Wat ik ook wel fijn vond, was toen ik op t einde van de zwangerschap een aantal keer minder leven voelde en ik hier telkens voor naar t ziekenhuis moest, ik dan ook even kon luisteren als ik t echt niet meer vertrouwde!
De Angelasound heeft een versterkertje (microfoontje), er komen geen stralingen uit zoals bijv. bij een echo-apparaat. Dus geheel onschuldig. Geen geluid of stralingen die bij je baby komen. Informeer maar eens bij een technisch deskundige. Geniet er lekker van! Ik heb vanaf 12 weken elke keer het hartje gehoord en dat was hemels! Nu voel ik hem heel goed dus luister nog maar heel af en toe.